Jak mogę pomóc w nagłych wypadkach?
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | KZ-O-06-01-000004 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Jak mogę pomóc w nagłych wypadkach? |
Jednostka: | Instytut Biologii |
Grupy: |
Kursy zmienne ogólnouczelniane ogólne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z zagadnieniami pierwszej pomocy w nagłych przypadkach zagrożenia zdrowia i życia człowieka Szkolenie w celu zdobycia umiejętności praktycznych i teoretycznych z zakresu AED Kształtowanie praktycznych umiejętności udzielania pomocy według wytycznych Europejskiej Rady Resuscytacji. |
Pełny opis: |
1. Prawidłowe przeprowadzenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej na fantomie. 2. Zapoznanie się ze stanami zagrożenia życia 3. Ocena stanu zdrowia poszkodowanego 4. Rozpoznanie rodzaju urazu i udzielenie pomocy 5. Postępowanie w przypadku: zaburzenia w oddychaniu (bezdech); zatrzymania krążenia; krwotoku; wstrząsu pourazowego; zadławienia; złamania; oparzenia; wyziębienia; zatrucia; omdlenia; utonięcia. |
Literatura: |
1. Buchfelder M. , Buchfelder A. Podręcznik pierwszej pomocy. PZWL, Warszawa 1999. 2. Cejanek – Musiał D. i in. (red.), Stany zagrożenia życia. AM w Poznaniu, Poznań 2004. 3. Davies B. Podręcznik pierwszej pomocy. PZWL, Warszawa 2005. 4. Dziak A. Pierwsza pomoc. PZWL, Warszawa 1990. 5. Jarosz –Lesz A , Kompendium pierwszej pomocy i ochrony zdrowia w turystyce. Wrocław, Katowice 2000. |
Efekty uczenia się: |
Efekty uczenia się: Wiedza student ma elementarną wiedzę o metodyce wykonywania typowych zadań, normach, procedurach stosowanych w różnych obszarach działalności pedagogiki pracy, poradnictwa zawodowego i BHP student ma wiedzę o bezpieczeństwie i higienie pracy w organizacji Umiejętności student potrafi ocenić przydatność typowych metod, procedur i dobrych praktyk do realizacji zadań związanych z różnymi sferami działalności pedagogiki pracy poradnictwa zawodowego i BHP student potrafi pracować w zespole pełniąc różne role; umie przyjmować i wyznaczać zadania, ma elementarne umiejętności organizacyjne pozwalające na realizację celów związanych z projektowaniem i podejmowaniem działań profesjonalnych w poradnictwie edukacyjno-zawodowym jak i w BHP student potrafi dokonać analizy własnych działań i wskazać ewentualne obszary wymagające modyfikacji w przyszłym działaniu Kompetencje społeczne student ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia w pracy doradcy zawodowego i specjalisty BHP student jest świadomy istnienia etycznego wymiaru w badaniach naukowych i pracy zawodowej student jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania z zakresu poradnictwa edukacyjno - zawodowego oraz BHP zdolny do porozumiewania się z osobami będącymi i niebędącymi specjalistami w danej |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: Odpowiedzi ustne Sprawdzian praktyczny Praca pisemna (esej, referat) Aktywność na zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kocorek | |
Prowadzący grup: | Anna Kocorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Anna Kocorek | |
Prowadzący grup: | Anna Kocorek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.