LEGO - hobby, terapia i narzędzie w świecie biznesu
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | KZ-S-06-01-002210 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | LEGO - hobby, terapia i narzędzie w świecie biznesu |
Jednostka: | Instytut Biologii |
Grupy: |
Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne) |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Tryb prowadzenia: | Realizowany zdalnie |
Literatura uzupełniająca: | *Clair M, Ortiz L. Still Life with Bricks: The Art of Everyday Play” (Martwa natura z klocków: sztuka codziennej zabawy). Wyd. Chronicle Books LLC 2020. *Farshtey G. LEGO® Minifigure A Visual History New Edition. Wyd. Dorling Kindersley Ltd. 2020. *Kmieć P. Nieoficjalny przewodnik konstruktora Lego Technic. Wyd. APN Promise 2018. |
Skrócony opis: |
Poszerzenie wiedzy na temat budowy i wykorzystania klocków LEGO. Wykazanie, że klocki to nie tylko zabawka a np. alternatywa dla inwestorów. Pokazanie, że klocki mogą mieć szerokie zastosowanie m.in. w medycynie: protezy bioniczne, terapie. Wykazanie, że poprzez budowanie z klocków można rozwijać kreatywne myślenie np. podczas spotkań biznesowych. |
Pełny opis: |
Historia powstania firmy LEGO jako przykład przedsiębiorczości. Klocki jako ciekawa alternatywa inwestycyjna. Klocki LEGO w terapii autyzmu. Biologiczne, medyczne i ekologiczne aspekty w LEGO. Czy klocki są bezpieczne? - metale ciężkie w tworzywach wykorzystywanych do produkcji zabawek. Klocki LEGO a kreatywne myślenie. LEGO - źródło intensyfikacji procesów poznawczych u dzieci i młodzieży (klocki jako narzędzie dydaktyczne). Polska alternatywa dla duńskich klocków. Stwórz własny klocek – druk 3D. |
Literatura: |
*Lunda N. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków. Wyd. Agora 2019. *LeGoff D. i in. LEGO®w terapii autyzmu. Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego 2019. *Szurek M. Kształty i kolory matematyki. Wycieczka z klockami LEGO. Wyd. Nowik 2020. *Aguilar D. Życie z klocków: opowieść o chłopaku, który zbudował samego siebie. Wyd. Agora 2023. * Ferrari M. Building robots with Lego Mindstorms NXT. Wyd. Syngress 2007. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza W1 ma wiedzę na temat historii i idei jakie przyświecały podczas tworzenia i rozwoju firmy Lego, W2 ma wiedzę na temat zastosowania klocków jako narzędzia do rozwoju procesów poznawczych u dzieci i młodzieży. W3 posiada wiedzę na temat metali ciężkich w materiałach stosowanych do produkcji klocków. W4 zna możliwości wykorzystania klocków lego np. w nauce i medycynie. Umiejętności U1 potrafi pracować samodzielnie i zespołowo rozwiązując problemy z zakresu nauk społecznych, U2 posiada umiejętność zdobywania wiedzy z różnych źródeł. Kompetencje społeczne (postawy) K1 rozumie potrzebę pogłębiania swojej wiedzy w zakresie nauk społecznych, K2 wykazuje się inicjatywą podczas podejmowanych działań. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie na ocenę (prezentacja na temat praktycznego wykorzystania klocków LEGO, obecność i aktywność podczas zajęć) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WYK
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Świsłowski | |
Prowadzący grup: | Paweł Świsłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WYK
WYK
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Paweł Świsłowski | |
Prowadzący grup: | Paweł Świsłowski | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.