Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

LEGO - hobby, terapia i narzędzie w świecie biznesu

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: KZ-S-06-01-002210
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: LEGO - hobby, terapia i narzędzie w świecie biznesu
Jednostka: Instytut Biologii
Grupy: Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne
Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

Realizowany zdalnie

Literatura uzupełniająca:

• Szurek M. Kształty i kolory matematyki. Wycieczka z klockami LEGO. Wyd. Nowik 2020.

• Kmieć P. Nieoficjalny przewodnik konstruktora Lego Technic. Wyd. APN Promise 2018.


Skrócony opis:

Poszerzenie wiedzy na temat budowy i wykorzystania klocków LEGO. Wykazanie, że klocki to nie tylko zabawka a np. alternatywa dla inwestorów. Pokazanie, że klocki mogą mieć szerokie zastosowanie m.in. w medycynie: protezy bioniczne, terapie. Wykazanie, że poprzez budowanie z klocków można rozwijać kreatywne myślenie np. podczas spotkań biznesowych.

Pełny opis:

Historia powstania firmy LEGO jako przykład przedsiębiorczości. Klocki jako ciekawa alternatywa inwestycyjna. Klocki LEGO w terapii autyzmu. Biologiczne, medyczne i ekologiczne aspekty w LEGO. Czy klocki są bezpieczne? - metale ciężkie w tworzywach wykorzystywanych do produkcji zabawek. Klocki LEGO a kreatywne myślenie. LEGO - źródło intensyfikacji procesów poznawczych u dzieci i młodzieży (klocki jako narzędzie dydaktyczne). Polska alternatywa dla duńskich klocków. Stwórz własny klocek – druk 3D.

Literatura:

• Lunda N. Jak pokonać kryzys, zawojować świat i zbudować potęgę z klocków. Wyd. Agora 2019.

• LeGoff D. i in. LEGO®w terapii autyzmu. Wyd. Uniwersytetu Jagiellońskiego 2019

• Clair M, Ortiz L. Still Life with Bricks: The Art of Everyday Play” (Martwa natura z klocków: sztuka codziennej zabawy). Wyd. Chronicle Books LLC 2020.

• Farshtey G. LEGO® Minifigure A Visual History New Edition. Wyd. Dorling Kindersley Ltd. 2020.

Efekty uczenia się:

Wiedza

W1 ma wiedzę na temat historii i idei jakie przyświecały podczas tworzenia i rozwoju firmy Lego,

W2 ma wiedzę na temat zastosowania klocków jako narzędzia do rozwoju procesów poznawczych u dzieci i młodzieży.

W3 posiada wiedzę na temat metali ciężkich w materiałach stosowanych do produkcji klocków.

W4 zna możliwości wykorzystania klocków lego np. w nauce i medycynie.

Umiejętności

U1 potrafi pracować samodzielnie i zespołowo rozwiązując problemy z zakresu nauk społecznych,

U2 posiada umiejętność zdobywania wiedzy z różnych źródeł.

Kompetencje społeczne (postawy)

K1 rozumie potrzebę pogłębiania swojej wiedzy w zakresie nauk społecznych,

K2 wykazuje się inicjatywą podczas podejmowanych działań.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie na ocenę (prezentacja na temat praktycznego wykorzystania klocków LEGO, obecność i aktywność podczas zajęć)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Świsłowski
Prowadzący grup: Paweł Świsłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Dyscyplina:

pedagogika

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Świsłowski
Prowadzący grup: Paweł Świsłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Świsłowski
Prowadzący grup: Paweł Świsłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Paweł Świsłowski
Prowadzący grup: Paweł Świsłowski
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)