Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

How to be mindful and creative

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.2.5-EC-HMC
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: How to be mindful and creative
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Tryb prowadzenia:

Realizowany zdalnie

Skrócony opis:

Course description:

The course offers an opportunity to consider new trends in personal development through mindful and creative tasks. The students will gain insights regarding their sensory perception, and creative thinking through the process of mindful observation, reflection, self-actualisation and gaining awareness. The course offers a unique mindfulness training to gain insight regarding the quality of own life in the present moment and development of creative thinking through language activities in English.

----------------

Total hours 30

Total ects 2

1 ects = 30 hours in class

1 ects – 20 hours of homework and preparation; 10 hours of consultation

-------------------------

contact

the teacher: maadtu@gmail.com

The study programme coordinator: m.tukiendorf@uni.opole.pl

Pełny opis:

Course objectives:

The aim of the course is to tap into students' creative potential and practice being present in the moment.

----------------------------------

Course content includes:

theme 1 – creative tasks (visual, verbal)

theme 2 - tasks developing being mindful (e.g. mindful breathing, body scan, observation, listening, eating, performing everyday activities, relations)

-------------------------------

Forms of instruction: creative tasks, creative writing, creative project, mindfulness tasks, meditation, visualisation, sensory perception activation, pair-work, self-reflection, peer-feedback on performance, ICT tools/e-learning

Literatura:

List of inspirational books:

Adams, Marilee. Change your questions, change your life

Brown, Brene. The gifts of imperfection

Dalai Lama. The art of happiness

Gladwell, Malcolm. Blink. The power of thinking without thinking.

Heath, Chip and Dan Heath. Switch

Johnson, Spencer. Who moved my cheese

Paulo Coelho. The alchemist

Peale, Norman Vincent. The Power of Positive Thinking

Ruiz, Miguel. The four agreements

Ruiz, Miguel Ścieżka miłości/ The mastery of love

Sharma, Robin Mnich, który sprzedał swojej ferrari/ The monk who sold his ferrari

Tolle, Eckhartm The power of now.

Tracy, Brian Zjedz tę żabę/ Eat that frog.

Zander, R and B. Zander, Sztuka możliwości/ The art of possibility

List of inspirational movies

A Beautiful Mind (2001)

Anger management (2003)

Dead Poets Society (1989)

Forrest Gump (1994)

Freedom Writers (2007)

Hachi: A dog’s tale (2009)

Into the wild (2007)

Ip Man (2008)

Lion (2016)

Mona Lisa Smile (2003)

Pay it forward (2000)

Peaceful Warrior (2006)

The pursuit of happiness (2006)

The revenant (2015)

The Ron Clark Story (2006)

The walk (2015)

Wonder (2017)

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK

Knowledge: Student

1. knows the key strategies regarding mindfulness and creative performance P6S_WG

Skills: Student

2. is able to communicate thoughts and emotions as well as express observations and opinions in a clear manner (P6S_UK)

3. can prepare a written paper in English (P6S_UK)

4. can take part in a discussion in English (P6S_UK)

5. understands the need to learn always (P6S_UU)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation:

Active participation in classes (40%) (1,2,4,5)

Mindfulness diary (20%) (1,2,3)

Book/movie review (20%) (1,2,3)

Creative project (20%) (1,2)

Criteria:

60% - pass with the grade 3,0

80% - pass with the grade 4,0

100% - pass with the grade 5,0

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.2.0-www5-1 (2024-03-12)