Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic Language Skills: Listening and structures 1

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.AP.4
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic Language Skills: Listening and structures 1
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla English Philology, stacjonarne, II stopień, 1 semestr
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 7.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 1

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

Total number of ECTS: 7

1 ECTS pt – 30 class participation hours

3 ECTS pts – 40 hours of exercise preparation for in-class discussion; 40 hours of extensive listening and/or grammar exercises as takehome assignments;

2 ECTS pts – 40 hours for preparation to tests and time needed to take it; 10 hours of consultation

1 ECTS pt – 25 hours for required/recommended reading

Skrócony opis:

Course description

The course is addressed to students who begin composing their MA theses. It improves their C2-level competence. Through practical analysis of exam-oriented tasks with reference to the structures and vocabulary of English, and the language skill of listening, the course guides students towards their Practical English Exam.

Pełny opis:

Course objectives

development of students knowledge of advanced and proficiency grammar development of use of English skills,

development of academic vocabulary

development of listening-oriented skills

preparation for C2-Level Practical English Exam with respect to listening and the use of English, with special attention to academic style.

-----------------

Course content

- developing students' command of vocabulary with special reference to the academic discourse

- recognising and using phrases and idioms, recognising and using phrasal verbs, understanding parts of speech, rephrasing and

transforming, understanding confusable words, understanding grammatical structure;

- listening: general gist, details, specific information,

- interpreting context; listening to understand the meaning of a range of spoken material, including lectures, radio broadcasts, speeches

and talks.

- improving students' knowledge of English grammar and structures used on the C2 level,

- developing exam task-solving techniques.

-----------

Methods of instruction/ forms of classroom activity

listening tasks, language tasks, ICT tools/MSTeams, discussion

Literatura:

Reading list:

A. obligatory reading (to get a credit):

A.1. used in class

Side, Richard, Guy Wellman. (2002). Grammar and Vocabulary for Cambridge Advanced and Proficiency. (Fully updated for the revised

CPE). Longman.

Betsis, Andrew, Sean Haughton, Lawrence Mamas. (2012). Succeed in Cambridge English: Proficiency 8 CPE Tests. Global ELT.

A.2. used for self-study

Gude, K. & M. Duckworth. (2009). Proficiency masterclass: Exam practice workbook. Oxford: Oxford University Press.

Mann, M. & S. Taylore-Knowles. (2014). Use of English for Advanced. London: Macmillan.

B. supplementary reading

More, J. (2005). Common mistakes at proficiency and how to avoid them. Cambridge: University Press.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PRK 2019

Knowledge

Student knows and understands:

1. grammatical and lexical rules of C2-Level academic English, in particular, word formation, reported speech, conditional sentences, rephrasing and transforming, confusable words (k_W02/P7S_WG)

2. rare expressions and idioms, phrasal verbs and confusable words (k_W06/P7S_WG)

Skills

Student can:

3. apply grammatical, lexical and stylistic rules of C2-Level academic English, in particular students can identify and use parts of speech in a sentence (k_U05/P7S_UK)

4. use conditional sentences, reported speech, apply reporting verb patterns, rephrase and transform sentences (k_U05/P7S_UK)

5. understand, use and match rare expressions, idioms, and phrasal verbs to a given context (k_U05/P7S_UK)

6.understand a range of spoken material and use English as a foreign language at the level of C2 (k_U05/P7S_UK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation in class and preparation to class – 20% of the final grade (continuous assessment) (outcome 1,2,3,4,5,6)

2. Listening tests – 40% of the final grade (outcome 2,3,5,6)

3. Tests in advanced grammar and vocabulary of English – 40% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5,6)

Criteria of evaluation

re. 1 - Informed, participation in classes (pluses for informed participation in discussions and exercises: 2-3 pluses 3,0; 4-5 pluses 3,5; 6-7 pluses

4,0; 8-9 pluses 4,5; 10 pluses and more 5,0)

re 2 & 3. To get a credit students need to pass all tests.

Test marks are granted according to the following framework:

grade 2,0 (fail): 0–49%

grade 3,0 (average): 50–60%

grade 3,5 (plus average): 61–70%

grade 4,0 (good): 71–80%

grade 4,5 (plus good): 81–90%

grade 5,0 (very good): 91–100%

Praktyki zawodowe:

-

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Sutarzewicz
Prowadzący grup: Tomasz Sutarzewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Tomasz Sutarzewicz
Prowadzący grup: Tomasz Sutarzewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Tomasz Sutarzewicz
Prowadzący grup: Tomasz Sutarzewicz
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www5-8 (2024-11-08)