Graduate proseminar
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S2.EP.TTP.AP.24 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną
|
Nazwa przedmiotu: | Graduate proseminar |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla English Philology – Teacher Training Programme, stacjonarne, II stopień, 3 s Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia drugiego stopnia |
Kierunek studiów: | English Philology - Teacher Training Programme |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 3 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil akademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties total number of ECTS: 3 1 ECTS = 30hrs in class (50% university site/50% online) 2 ECTS = 60hrs preparation to class with direct participation of the teacher |
Skrócony opis: |
Course description Graduate Proseminar is meant to prepare students to carry out their own empirical studies that will provide them with the answers to the research questions they have already formulated. |
Pełny opis: |
Course objectives - selecting own research topic - researching that topic - discussing the theory and research relevant to student's research topic -------------------- Course content depends on the MA supervisor and individual student needs ---------------------------- Methods of instructions: mentoring, supervising, tutoring, discussion, extensive reading and writing, ICT tools/e-learning MSTeams |
Literatura: |
Reading list: Bitchener, J. (2010). Writing an applied linguistics thesis or dissertation. Basingstoke, New York: Palgrave Macmillan. Dörnyei, Z. (2011) Research methods in applied linguistics : quantitative, qualitative, and mixed methodologies, Oxford : Oxford Universi Larsen-Freeman, D., & Long, M. H. (2014). An introduction to second language acquisition research. London; New York: Routlege. Nunan, D. (1994). Research methods in language learning. Cambridge: Cambridge University Press. Wilczyńska, W. & Michońska-Stadnik, A. (2010). Metodologia badań w glottodydaktyce. Wprowadzenie. Kraków: Avalon. Supplementary reading K. A Neuendorf (2002), The content analysis guidebook, Thousand Oaks : Sage Publications K. Krippendorff (2019), Content analysis : an introduction to Its methodology, Thousand Oaks : Sage Publications |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes according to PQR 2019 Knowledge The student knows and understands 1. the place and significance of the philological science among humanities and its analytical and methodological tools (k_W01/P7S_WG) 2. the role of English as a cognitive means and a tool used for studying (k_W03/P7S_WG) 3. to an in-depth extent a wide range of analytical and interpretative methods relating to various cultural products analyzed within linguistics, including theories and research schools in the field of language acquisition (k_W04/P7S_WG) 4. principles of copyright and its protection in relation to various cultural products, in particular in the field of English philology (k_W08/P7S_WK) Skills The student can 5. be innovative in solving complex and new problems by making the right choices, evaluating and critically interpreting the acquired knowledge when starting their MA research project (k_U02/P7S_UW) 6. refer to arguments and draw logical conclusions using appropriate methods and expended tools when researching the theory behind own research topic (k_U03/P7S_UW) 7. independently formulate own research problem (k_U06/P7S_UK) Social competence The student is ready to 8. participate in various forms of cultural life for the research purposes (k_K04/P7S_KO) 9. take the ethical responsibilities of the critical research work (the question of plagiarism) (k_K05/P7S_KR) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evalutions of learning outcomes 1. The draft of the research chapter - 50% of the final grade (2,3,4,5,6,7,8,9) 2. Active participation in individual conferencing - 50% of the final grade (1,2,3,4,9) pass at 60% of the final grade |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CW
CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Brygida Lika | |
Prowadzący grup: | Brygida Lika | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT CW
CW
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Brygida Lika, Ewa Piechurska-Kuciel, Marzanna Pogorzelska | |
Prowadzący grup: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Brygida Lika, Ewa Piechurska-Kuciel, Marzanna Pogorzelska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.