Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic Language Skills: Reading, writing and speaking 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.TTP.AP.3
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic Language Skills: Reading, writing and speaking 3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla English Philology – Teacher Training Programme, stacjonarne, II stopień, 3 s
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 3

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Academic Language Skills: Reading, writing and speaking 1

Academic Language Skills: Reading, writing and speaking 2

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total number of ECTS = 2

1 ECTS = 30 hrs in class

1 ECTS = 30hrs preparation to class with direct participation of teacher

Skrócony opis:

Course description

ALS Reading, writing and speaking 3 is a continuation in development of proficiency in three key language skills at the academic C2 level reaching 60% of accuracy, with an emphasis given to the use of specialized terminology. The course guides the students towards their C2 level self-study exam in reading, writing and speaking.

Pełny opis:

Course objectives:

The aim of the course is to give students further practice in academic reading comprehension, writing and speaking performance with a selection of topics related to their academic interests. The students develop their fluency and accuracy as well as discourse complexity and richness of argumentation that matches C2 level reaching 60% of accuracy.

---------------------

Course content:

• speaking, writing and reading exercises based on selected topics areas

• analysis of selected academic texts

• reading and discussing academic texts pertaining to the chosen specialty

• using the Internet and traditional data-base queries

• formulating critical opinions and supportive arguments

• using formal language as required by the chosen specialty

• giving academic presentations

• coordinating academic group discussions

------------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

group discussion on academic text(s), essay writing practice, feedback on performance, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list for the writing component:

During, Simon, ed. The Cultural Studies Reader. London: Routledge, 1999.

Laurence Behrens and Leonard J. Rosen, 1994. Writing and reading across the curriculum. New York: Longman

Adams-Tukiendorf Małgorzata and Rydzak Danuta, 2012. Developing Writing Skills : A Manual for EFL Students. 2nd ed. Opole: Uniwersytet Opolski

Oshima Alice and Hogue Ann, 2006. Writing Academic English. New York: Pearson

Reading materials for the reading component and the speaking component depend on individual group academic choices.

Supplementary reading

Stephens, Mary (2010) New Profficiency Reading. Longman

Harrison, Mark (2013) Proficiency Practice Tests. Cambridge: CUP

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQF 2019

Knowledge

The student knows and understands:

1. extended formal terminology and selected linguistic theories to an in-depth extent (k_W02/P7S_WG)

2. the role of the English language as a cognitive medium and a tool used in studying (k_W03/P7S_WG)

3. to an in-depth extent a wide range of analytical and interpretative methods relating to specialist academic sources in English (k_W04/P7S_WG)

Skills

The student can:

4. use English at C2 level reaching 60% of accuracy when reading, writing and speaking with particular emphasis on academic discourse, taking part in oral and written specialist communication (k_U04/P7S_UK; k_U05/P7S_UK)

5. manage group-work when conducting a formalised debate (k_U07/P7S_UO)

Social competence:

The student is ready to:

6. accept linguistic and cultural differences when studying English and recognize them as natural conditions (k_K03/P7S_KO)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes:

1. Active participation in class activities - 50% of the final grade (1,2,3,4,5,6)

2. Written assignments - 25% of the final grade (1,2,3,4,6)

3. Coordination of and participation in group discussions - 25% of the final grade (1,2,4,5,6)

C2 level reaching 60% of accuracy in written/oral tests

pass at 60% of the final grade

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Ewa Bojak
Prowadzący grup: Ewa Bojak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Brygida Lika
Prowadzący grup: Brygida Lika
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Ewelina Mierzwa-Kamińska
Prowadzący grup: Ewelina Mierzwa-Kamińska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www6-8 (2024-11-08)