Voice emission
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S2.EP.TTP.AP.46 |
Kod Erasmus / ISCED: |
(brak danych)
/
(0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną
|
Nazwa przedmiotu: | Voice emission |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla English Philology – Teacher Training Programme, stacjonarne, II stopień, 3 s Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
1.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Poziom studiów: | studia drugiego stopnia |
Kierunek studiów: | English Philology - Teacher Training Programme |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | semestr 3 |
Profil kształcenia: | studia stacjonarne profil akademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | ECTS points in relation to student’s duties total number of ECTS points: 1 0,5 ECTS - 15hrs of participation in classes 0,5 ECTS - 15hrs of preparation with direct participation of the teacher |
Skrócony opis: |
Course description The course Voice emission (classes) offers an opportunity to develop skills of optimal voice emission needed in the teaching career. It is compatible with the lecture on voice emission. |
Pełny opis: |
Course objectives: The course aims to equip the students with skills regarding the effective use of the voice. The participants will develop sensitivity to sounds and the value of speech fluency and intelligibly. ---------------- Course content: 1. Breathing excersises 2. Exercises in phonation, 3. Articulation and speech intelligibility 4. Speech fuency - practice 5. Presentation of tasks - self-reflection on the manner of speaking ---------------- Methods of instruction/ forms of classroom activity: individual practice of aspects of voice emission,; ICT tools/MSTeams platform |
Literatura: |
Reading list: Maley, A. (2000). The Language Teacher’s Voice. London: Macmillan. Tarasiewicz B. (2003). Mówię i śpiewam świadomie. Kraków: TAiWPN Universitas. Roach, P. (2007). English Phonetics and Phonology. CUP. Selected internet resources |
Efekty uczenia się: |
Learning outcomes acc to PQF 2019 - specific to teacher profession Knowledge 1. Students know the principles of voice emission (N_W13/P7S_WG; M_N_C.W07) Skills: 2. Students can use the speech apparatus in accordance with the principles of voice emission (N_U16/P7S_UK; M_N_C.U07) Social competences 3. Students are ready to effectively correct own language mistakes and improve own voice emission (M_N_C.K02) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forms of evaluation of learning outcomes: 1. Active participation - 45% of the final grade (outcome 1,2,3) 2. Presentation of the voice emission - 55% of the final grade (outcome 1,2,3) pass at 60% |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf, Magdalena Szyszka | |
Prowadzący grup: | Magdalena Szyszka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Małgorzata Adams-Tukiendorf | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.