Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Specialist teacher training (secondary school)

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.TTP.AP.47
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0114) Kształcenie nauczycieli ze specjalizacją tematyczną Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Specialist teacher training (secondary school)
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla English Philology – Teacher Training Programme, stacjonarne, II stopień, 3 s
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 1.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 3

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe
uprawnienia pedagogiczne

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

General teacher training (lecture)

General teacher training (classes)

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties

total number of ECTS points: 1

0,5 ECTS – 15 hours: participation in lectures

0,5 ECTS – 15hours: preparation with direct participation of the teacher

Skrócony opis:

Course description

In the lecture on Specialist Teacher Training (secondary school) students will gain knowledge regarding processes of EFL teaching and learning at the level of secondary education.

Pełny opis:

Course objectives

to introduce theoretical notions regarding teaching teenage learners in EFL context

--------------

Course content:

1. Introduction

2. Focus on a teenage EFL learner: learner characteristics, language learning processes

3-4. Focus on an EFL teacher: teacher's roles and responsibilities (teaching aims/objectives, lesson planning and classroom management) and 21st century skills.

5-6. Teaching EFL language skills (reading, writing, speaking and listening) to teenage learners

7-8. Teaching EFL language sub-systems (vocabulary, grammar, pronunciation) to teenage learners

9-10. Assessment and testing of EFL teenage learners

11-12. Inclusive education - teaching learners with specific learning difficulties and disabilities.

13-14. Inclusive education - developing intercultural competences

15. End-of-term test

-------------------

Methods of instruction/ forms of classroom activity

lecture, multiple presentation, discussion, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list:

Harmer, J. (2012). Essential teacher knowledge: Core concepts in English language teaching. Pearson.

Harmer, J. (2015). The practice of English language teaching. Harlow: Pearson.

Scrivener, J. (2011). Learning Teaching: The essential guide to English Language Teaching (3rd ed.). MacMillan.

Ur, P. (2012). A course in English language teaching. Cambridge:CUP.

Williams, M., Mercer, S., & Ryan, S. (2015). Exploring psychology in language learning and teaching. Oxford Univesity Press

A range of on-line resources and texts for EFL teachers.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQF 2019 - specific to teacher profession

Knowledge

The students know and understand:

1. extended formal terminology in the area of EFL/ESL teaching, including 21st century skills and the place of English in the education of secondary school learners (N_W02; M_N_D1.W01)

2. the role of the teacher in modelling learners' attitudes and behaviours; individualisation and cooperation skills, and shaping a general positive attitude towards learning a foreign language at the secondary school level (N_W03/P7S_WG; M_N_D1.W04; M_N_D1.W07; M_N_D1.W013; M_N_D1.W014; M_N_D1.W015)

3. the norms and procedures of the good practice of teaching EFL at the secondary school level, including the subject curriculum, coursebooks, methods of teaching, assessment types and formal exams at the end of the secondary school (N_W04/P7S_WG;P7S_WK; M_N_D1.W02; M_N_D1.W03; M_N_D1.W05; M_N_D1.W06; M_N_D1.W08; M_N_D1.W09; M_N_D1.W010; M_N_D1.W011; M_N_D1.W012)

4. the elements of inclusive education associated with teaching EFL to learners with specific learning difficulties and disabilities, as well as those coming from culturally different backgrounds (N_W05/P7S_WG)

Social competences

The students are ready to

5. make decisions related to the organization of the educational process in inclusive education at the secondary school level; adapting work methods to the needs and different learning styles of learners (N_K04/P7U_KO, P7S_KK; M_N_D1.K01)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active participation - 20% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

2. A written test - 80% of the final test (outcome 1,2,3,4)

Pass at 60%

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Ewa Piechurska-Kuciel
Prowadzący grup: Ewa Piechurska-Kuciel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Brygida Lika
Prowadzący grup: Ewa Piechurska-Kuciel
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www6-www6-5 (2024-09-13)