Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Academic Language Skills: Listening and structures 3

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S2.EP.TTP.AP.6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (0231) Nauka języków Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Academic Language Skills: Listening and structures 3
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla English Philology – Teacher Training Programme, stacjonarne, II stopień, 3 s
Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Poziom studiów:

studia drugiego stopnia

Kierunek studiów:

English Philology - Teacher Training Programme

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

semestr 3

Profil kształcenia:

studia stacjonarne

profil akademicki

Rodzaj przedmiotu:

języki obce
obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

Academic Language Skills: Listening and structures 1

Academic Language Skills: Listening and structures 2

Nakład pracy studenta:

ECTS points in relation to student’s duties:

total number of ECTS = 2

1 ECTS = 30 hrs in class

1 ECTS = 30hrs preparation to class with direct participation of teacher

Skrócony opis:

Course description

The course is a continuation of ALS: Listening and structures 2. The language contained in this course is meant to facilitate language development at C2 level with at least 60% of accuracy. In addition, the students will continue to practice listening comprehension and language use in the exam-type exercises. The course is part of preparation for the self-study exam at C2 level.

Pełny opis:

Course objectives

to develop C2 proficiency in English at at least 60% of accuracy in listening, grammar, use of English and academic vocabulary.

----------

Course content

-training proficiency level vocabulary in the genres of general and academic English.

-understanding of idiomatic structures and patterns.

- developing listening for general understanding, specific details, meaning in order to complete exam-related exercises.

-re-visiting grammar structures and patterns in order to observe their use at C2 level.

- practising exam preparation strategies.

----------

Methods of instruction/ forms of classroom activity:

individual, pair work and group work. Peer correction. Grammar and listening exercises: multiple choice, gap fill, word formation, multiple matching, class problem-solving discussion, ICT tools/MSTeams

Literatura:

Reading list

Gude, K., & Duckworth, M. (2003). Proficiency masterclass: student's book. Oxford University Press.

Terry, M., Wilson, J., & O'Connell, S. (2004). Focus on academic skills for IELTS. Longman.

Roderick, M., Nuttall C., & Kenny N. (2013) . Proficiency Expert Coursebook. Pearson.

Efekty uczenia się:

Learning outcomes acc to PQF 2019

Knowledge:

Student knows and understands to an in-depth extent :

1. a full range of grammatical structures and lexical patterns at C2 level reaching 60% of accuracy (k_W02/P7S_WG)

2. idiomatic language and native-speaker competence (k_W06/P7S_WG)

Skills

Student

3. can listen for gist and specific detail (k_U05/P7S_UK)

4. is familiar with the listening and use-of-English exercises that will appear in the practical exam (k_U05/P7S_UK)

5. can utilise a C2 level of English for academic purposes reaching 60% of accuracy (k_U05/P7S_UK)

Metody i kryteria oceniania:

Forms of evaluation of learning outcomes

1. Active engagement in class activities - 20% of the final grade (outcome 1,2,3,4,5)

2. Tests on grammatical material covered during the course - 40% of the final grade (outcome 1,2,4,5)

3. Listening tests - 40% of the final grade (outcome 3,4,5)

Final Grading Framework:

2.0 (Fail): 0-59%

3.0 (Average): 60-68%

3.5 (Average Plus): 69-74%

4.0 (Good): 75-84%

4.5 (Good Plus): 85-92%

5.0 (Very Good): 93-100%

C2 level reaching 60% of accuracy in written tests

pass at 60% of the final grade (all tests need to be passed)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf, Stephen Branigan
Prowadzący grup: Stephen Branigan
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Małgorzata Adams-Tukiendorf
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www5-1 (2025-04-18)