Ludologia 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.GS.PP.2 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Ludologia 2 |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | I stopnia |
Kierunek studiów: | Game Studies |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | II |
Profil kształcenia: | praktyczny |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Literatura uzupełniająca: | S. Rogers, Level Up. The guide to great video game design, Chichester 2014. |
Nakład pracy studenta: | A. Godziny kontaktowe: 45h/ 1,5 ECTS Udział w zajęciach: 30h Udział w konsultacjach: 15h B. Praca własna studenta: 15h/ 0,5 ECTS Przygotowanie do zajęć: 10h Przygotowanie do zaliczenia: 5h |
Skrócony opis: |
Kurs stanowi bezpośrednie rozwinięcie kursu Ludologia 1 z większym naciskiem na praktyczne zastosowanie zdobytych wiedzy i umiejętności. |
Pełny opis: |
W trakcie kursu Ludologia 2 uczestnicy wezmą udział w kolejnym projekcie grupowym, tym razem o większej złożoności i z dłuższym czasem na jego przygotowanie. W trakcie poznają więcej kategorii związanych z współczesnym rynkiem gier i będą się zajmować implementowaniem kolejnych kategorii i koncepcji powstałych w toku badań nad grami, do własnego dzieła w postaci gry planszowej. Zakres tematów: Tematyka kursu nadal oscyluje wokół zagadnienia zabawy, jako kategorii w badaniach groznawczych oraz koncepcji praktycznej, służącej do kwantyfikowania tekstów gier i pomocnej w ich projektowaniu. |
Literatura: |
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć A1. wykorzystywana podczas zajęć M. Selinker, Poradnik projektowania gier planszowych, tłum. B. Wyrwał, Pomysk Wielki 2018. A2. studiowana samodzielnie przez studenta P. Polewiak, Tworzyć gry, Kraków 2020. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna i rozumie 1. w stopniu zaawansowanym tematykę kulturotwórczej roli gier, w przeszłości i współcześnie (K_W02) Umiejętności: absolwent potrafi 2. dostrzec korelację pomiędzy poznanymi kategoriami a funkcjonującymi na rynku tekstami gier i ich elementami (K_U09) 3. zaprojektować lub uczestniczyć w projektowaniu prostej gry planszowej, wykorzystując poznane koncepcje dot. kategorii zabawy (K_U11) Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do 4. dobierania przekazywania treści społecznie doniosłych w grach jako nowym medium; (K_K01) |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody dydaktyczne: ćwiczenia praktyczne / metoda projektu / dyskusja / praca grupowa Metody i kryteria oceniania: A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Dyskusja na zajęciach (efekty 1, 4); Projekt (efekty 2, 3). B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Ustalenie oceny końcowej na podstawie oceny aktywności na zajęciach (50%) i projektu (50%). |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR WAR
WAR
CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Migoń-Sasuła, Łukasz Sasuła | |
Prowadzący grup: | Łukasz Sasuła | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2026-03-01 - 2026-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Warsztaty, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Migoń-Sasuła | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.