Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Ludologia 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.GS.PP.2
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Ludologia 2
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

I stopnia

Kierunek studiów:

Game Studies

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

II

Profil kształcenia:

praktyczny

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Literatura uzupełniająca:

S. Rogers, Level Up. The guide to great video game design, Chichester 2014.

Nakład pracy studenta:

A. Godziny kontaktowe: 45h/ 1,5 ECTS

Udział w zajęciach: 30h

Udział w konsultacjach: 15h


B. Praca własna studenta: 15h/ 0,5 ECTS

Przygotowanie do zajęć: 10h

Przygotowanie do zaliczenia: 5h

Skrócony opis:

Kurs stanowi bezpośrednie rozwinięcie kursu Ludologia 1 z większym naciskiem na praktyczne zastosowanie zdobytych wiedzy i umiejętności.

Pełny opis:

W trakcie kursu Ludologia 2 uczestnicy wezmą udział w kolejnym projekcie grupowym, tym razem o większej złożoności i z dłuższym czasem na jego przygotowanie. W trakcie poznają więcej kategorii związanych z współczesnym rynkiem gier i będą się zajmować implementowaniem kolejnych kategorii i koncepcji powstałych w toku badań nad grami, do własnego dzieła w postaci gry planszowej.

Zakres tematów:

Tematyka kursu nadal oscyluje wokół zagadnienia zabawy, jako kategorii w badaniach groznawczych oraz koncepcji praktycznej, służącej do kwantyfikowania tekstów gier i pomocnej w ich projektowaniu.

Literatura:

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć

A1. wykorzystywana podczas zajęć

M. Selinker, Poradnik projektowania gier planszowych, tłum. B. Wyrwał, Pomysk Wielki 2018.

A2. studiowana samodzielnie przez studenta

P. Polewiak, Tworzyć gry, Kraków 2020.

Efekty uczenia się:

Wiedza: absolwent zna i rozumie

1. w stopniu zaawansowanym tematykę kulturotwórczej roli gier, w przeszłości i współcześnie (K_W02)

Umiejętności: absolwent potrafi

2. dostrzec korelację pomiędzy poznanymi kategoriami a funkcjonującymi na rynku tekstami gier i ich elementami (K_U09)

3. zaprojektować lub uczestniczyć w projektowaniu prostej gry planszowej, wykorzystując poznane koncepcje dot. kategorii zabawy (K_U11)

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do

4. dobierania przekazywania treści społecznie doniosłych w grach jako nowym medium; (K_K01)

Metody i kryteria oceniania:

Metody dydaktyczne: ćwiczenia praktyczne / metoda projektu / dyskusja / praca grupowa

Metody i kryteria oceniania:

A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)

Dyskusja na zajęciach (efekty 1, 4);

Projekt (efekty 2, 3).

B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny

Ustalenie oceny końcowej na podstawie oceny aktywności na zajęciach (50%) i projektu (50%).

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Migoń-Sasuła, Łukasz Sasuła
Prowadzący grup: Łukasz Sasuła
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2026-03-01 - 2026-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Warsztaty, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Migoń-Sasuła
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Warsztaty - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www2-2 (2025-04-29)