Negocjacje i mediacje w perspektywie interkulturowej
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 1.S3.LS.JPAC.10 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Negocjacje i mediacje w perspektywie interkulturowej |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | pierwszego stopnia |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 5 |
Profil kształcenia: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | fakultatywne |
Literatura uzupełniająca: | 1. Lax D., Sebenius J., Negocjacje w trzech wymiarach, 2007. 2. Lewicki R., Saunders D., Barry B., Minton J., Zasady negocjacji. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów, 2018. 3. Fisher R., Shepiro D., Emocje w negocjacjach. Jak je wykorzystać nie tylko w biznesie, 2009 |
Nakład pracy studenta: | A. Godziny kontaktowe: 25 h/ 1 ECTS Udział w zajęciach: 15 h Udział w konsultacjach: 10 h B. Praca własna studenta: 30 h / 1 ECTS Przygotowanie do zajęć: 15 h Realizacja projektu: 15 h |
Założenia: | Przekazanie wiadomości na temat podstawowych wymiarów interpersonalnych decydujących o przebiegu i rezultacie negocjacji; kształtowanie umiejętności oceny sytuacji negocjacyjnej oraz stosowania odpowiednich strategii i taktyk negocjacyjnych w zależności od celów, jakie zostały przyjęte w fazie przygotowania negocjacji |
Skrócony opis: |
Przekazanie wiadomości na temat podstawowych wymiarów interpersonalnych decydujących o przebiegu i rezultacie negocjacji; kształtowanie umiejętności oceny sytuacji negocjacyjnej oraz stosowania odpowiednich strategii i taktyk negocjacyjnych w zależności od celów, jakie zostały przyjęte w fazie przygotowania negocjacji |
Pełny opis: |
Podstawowe zagadnienia – definicja, cechy negocjacji, rodzaje negocjacji; Strategie rozwiązywania konfliktu; Negocjacje jako sposób rozwiązywanie konfliktu – rozwiązywanie sytuacji kryzysowych – przyczyny konfliktów, sposoby ich rozwiązywania; Facylitacje, mediacje, arbitraż. Pozytywne i negatywne skutki konfliktów rozwiązanych i nierozwiązanych; Porównanie zalet i wad negocjacji pozycyjnych (miękkich i twardych) z zaletami i wadami negocjacji problemowych (typu win-win); Przygotowanie do prowadzenia negocjacji i fazy negocjacji. Sposoby zdobywania niezbędnych informacji; Warunki prowadzenia negocjacji; Dynamika i fazy procesu negocjacji; Wybrane techniki negocjacji. Omówienie i zastosowanie wybranych technik w praktyce. Analiza sytuacji rzeczywistych oraz odgrywanie ról; Negocjacje z zagranicznymi partnerami: zwyczaje międzynarodowe, różnice w obyczajach i ich miejsce w procesie negocjacji; Etyka w negocjacjach. |
Literatura: |
A. Literatura podstawowa 1. Dawson R., Sekrety udanych negocjacji, Poznań 2002 2. Fisher R., Ury W., Dochodząc do tak, PWE, Warszawa 2013 3. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2005 4. Ury W., Odchodząc od nie, PWE, Warszawa 2014 5. Pease A., Mowa ciała, Oficyna wydawnicza Rebis, Poznań 2011. 6. S. Bieleń, Negocjacje w stosunkach międzynarodowych, Aspra, Warszawa 2017 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: absolwent zna 1. najważniejsze problemy kształtujące współczesną komunikację międzykulturową(k_W05). 2. podstawowe techniki negocjacji oraz metody ich implementacji (m-W-4). Umiejętności: absolwent potrafi 3. uczestniczyć w dyskusji, wyrażając i bronią swojego stanowiska (k_U05). 4. planować i wykonywać działania i projekty indywidualne i grupowe (m-U-2). Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do 5. właściwej oceny podejmowanych działań i zajmowanych stanowisk w kontekście przestrzeni kulturowej (k_K03). 6. rozumienia wagi działalności biznesowej w tworzeniu dyskursu interkulturowego (m-K-2). |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody i kryteria oceniania: A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się) Zadania cząstkowe (efekty 1,3,6), projekt (efekty 2,4,5 ). B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych i projektu. Metody dydaktyczne: ćwiczenia praktyczne / metoda projektu / dyskusja „okrągłego stołu” |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Agnieszka Krawczyk-Sołtys, Justyna Migoń-Sasuła | |
Prowadzący grup: | Agnieszka Krawczyk-Sołtys | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-10-01 - 2026-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Justyna Migoń-Sasuła | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.