Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Negocjacje i mediacje w perspektywie interkulturowej

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 1.S3.LS.JPAC.10
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Negocjacje i mediacje w perspektywie interkulturowej
Jednostka: Wydział Filologiczny
Grupy: Studia stacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: polski
Poziom studiów:

pierwszego stopnia

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

5

Profil kształcenia:

ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

fakultatywne

Literatura uzupełniająca:

1. Lax D., Sebenius J., Negocjacje w trzech wymiarach, 2007.

2. Lewicki R., Saunders D., Barry B., Minton J., Zasady negocjacji. Kompendium wiedzy dla trenerów i menedżerów, 2018.

3. Fisher R., Shepiro D., Emocje w negocjacjach. Jak je wykorzystać nie tylko w biznesie, 2009

Nakład pracy studenta:

A. Godziny kontaktowe: 25 h/ 1 ECTS

Udział w zajęciach: 15 h

Udział w konsultacjach: 10 h


B. Praca własna studenta: 30 h / 1 ECTS

Przygotowanie do zajęć: 15 h

Realizacja projektu: 15 h


Założenia:

Przekazanie wiadomości na temat podstawowych wymiarów interpersonalnych decydujących o przebiegu i rezultacie negocjacji; kształtowanie umiejętności oceny sytuacji negocjacyjnej oraz stosowania odpowiednich strategii i taktyk negocjacyjnych w zależności od celów, jakie zostały przyjęte w fazie przygotowania negocjacji

Skrócony opis:

Przekazanie wiadomości na temat podstawowych wymiarów interpersonalnych decydujących o przebiegu i rezultacie negocjacji; kształtowanie umiejętności oceny sytuacji negocjacyjnej oraz stosowania odpowiednich strategii i taktyk negocjacyjnych w zależności od celów, jakie zostały przyjęte w fazie przygotowania negocjacji

Pełny opis:

Podstawowe zagadnienia – definicja, cechy negocjacji, rodzaje negocjacji; Strategie rozwiązywania konfliktu; Negocjacje jako sposób rozwiązywanie konfliktu – rozwiązywanie sytuacji kryzysowych – przyczyny konfliktów, sposoby ich rozwiązywania; Facylitacje, mediacje, arbitraż. Pozytywne i negatywne skutki konfliktów rozwiązanych i nierozwiązanych; Porównanie zalet i wad negocjacji pozycyjnych (miękkich i twardych) z zaletami i wadami negocjacji problemowych (typu win-win); Przygotowanie do prowadzenia negocjacji i fazy negocjacji. Sposoby zdobywania niezbędnych informacji; Warunki prowadzenia negocjacji; Dynamika i fazy procesu negocjacji; Wybrane techniki negocjacji. Omówienie i zastosowanie wybranych technik w praktyce. Analiza sytuacji rzeczywistych oraz odgrywanie ról; Negocjacje z zagranicznymi partnerami: zwyczaje międzynarodowe, różnice w obyczajach i ich miejsce w procesie negocjacji; Etyka w negocjacjach.

Literatura:

A. Literatura podstawowa

1. Dawson R., Sekrety udanych negocjacji, Poznań 2002

2. Fisher R., Ury W., Dochodząc do tak, PWE, Warszawa 2013

3. Nęcki Z., Negocjacje w biznesie, Antykwa, Kraków 2005

4. Ury W., Odchodząc od nie, PWE, Warszawa 2014

5. Pease A., Mowa ciała, Oficyna wydawnicza Rebis, Poznań 2011.

6. S. Bieleń, Negocjacje w stosunkach międzynarodowych, Aspra, Warszawa 2017

Efekty uczenia się:

Wiedza: absolwent zna

1. najważniejsze problemy kształtujące współczesną komunikację międzykulturową(k_W05).

2. podstawowe techniki negocjacji oraz metody ich implementacji (m-W-4).

Umiejętności: absolwent potrafi

3. uczestniczyć w dyskusji, wyrażając i bronią swojego stanowiska (k_U05).

4. planować i wykonywać działania i projekty indywidualne i grupowe (m-U-2).

Kompetencje społeczne: absolwent jest gotów do

5. właściwej oceny podejmowanych działań i zajmowanych stanowisk w kontekście przestrzeni kulturowej (k_K03).

6. rozumienia wagi działalności biznesowej w tworzeniu dyskursu interkulturowego (m-K-2).

Metody i kryteria oceniania:

Metody i kryteria oceniania:

A. Formy zaliczenia (weryfikacja efektów uczenia się)

Zadania cząstkowe (efekty 1,3,6), projekt (efekty 2,4,5 ).

B. Podstawowe kryteria ustalenia oceny

Ustalenie oceny końcowej na podstawie ocen cząstkowych i projektu.

Metody dydaktyczne: ćwiczenia praktyczne / metoda projektu / dyskusja „okrągłego stołu”

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Agnieszka Krawczyk-Sołtys, Justyna Migoń-Sasuła
Prowadzący grup: Agnieszka Krawczyk-Sołtys
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Justyna Migoń-Sasuła
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www4-2 (2025-04-29)