Język angielski
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 11.LEK.D6.2.17 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Język angielski |
Jednostka: | Instytut Nauk Medycznych |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
1.00 (zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Skrócony opis: |
Celem kształcenia w ramach przedmiotu jest zdobycie/poszerzenie wiedzy i umiejętności językowych na poziomie B2 wg opisu kształcenia językowego Rady Europy (CEFR) oraz nauka języka specjalistycznego medycznego. |
Pełny opis: |
Ćwiczenia: 1. Zakres tematyczny (leksykalny): Słownictwo opisujące narządy jamy klatki piersiowej – serce i płuca. Zakres gramatyczny: Zdania względne – definiujące i niedefiniujące. 2. Zakres tematyczny: Narządy jamy brzusznej. Żołądek, jelita, trzustka, wątroba i śledziona. Zakres gramatyczny: Czasowniki w formie gerund i infinitive. 3. Zakres tematyczny: Układ rozrodczy żeński i męski, wewnętrzne narządy płciowe. Wybrane jednostki chorobowe z zakresu ginekologii i położnictwa. Zakres gramatyczny: Kwantyfikatory ( np. much, many, few, little, any ) 4. Zakres tematyczny: Narządy zmysłów – czucia, smaku, powonienia, wzroku i słuchu. Zakres gramatyczny: Czasowniki zmysłów. 5. Zakres tematyczny: Budowa i funkcje skóry. Schorzenia dermatologiczne. Zakres gramatyczny: Przyimki czasu, miejsca i ruchu. 6. Zakres tematyczny: Układ pokarmowy – budowa, funkcje i najczęściej spotykane dolegliwości. Zakres gramatyczny: Sposoby tworzenia przysłówków. 7. Zakres tematyczny: Białka, węglowodany i lipidy – budowa i funkcje. Rodzaje witamin. Zakres gramatyczny: Zaimki osobowe, dzierżawcze i zwrotne. 8. Zakres tematyczny: Rodzaje i funkcje hormonów i sterydów. Zakres gramatyczny: Liczebniki główne i porządkowe. |
Literatura: |
Literatura podstawowa: 1. Donesch-Jeżo E, English for Medical Students and Doctors, WPL, Kraków, 2000 2. Glendinning E.H., Holmstrom B., English in Medicine, Cambridge University Press, 2005 3. Lipińska A., Wiśniewska-Leśków S., Szczepankiewicz Z., English for Medical Sciences, MedPharm, 2013 4. Kelly K., Science,. Macmillan Vocabulary Practice Series, Macmillan, 2012 5. Dorland W.A., Dorland. Medyczny słownik angielsko-polski, polsko-angielski, Elsevier Urban & Partner, 2012 6. Joanna Ciecierska, Barbara Jenike,English for Medicine, PZWL, Warszawa 2012 7. Sam McCarter,Oxford English for Careers: Medicine 1,2, Oxford University Press, 2015 Literatura uzupełniająca: 1. Murray J., Radomski J., Tytuł: English in Medical Practice, Wydawnictwo Lekarskie PWZL, 2010 2. Hewings M., Cambridge Academic English, Cambridge University Press, 2012 3. Mann M., Taylore-Knowles S., Destination B2. Grammar & Vocabulary, Macmillan, 2008 4. Wybór artykułów (lub ich fragmentów) online. 5. Peggy C. Leonard, Saunders,Quick and Easy Medical Terminology, 2013, wyd. 7 6. Raymond Murphy, English Grammar in Use with answers and ebook,Cambridge University Press, 2016 7. Anatomy – a Photographic Atlas, Jojannes W. Rohen,Chichro Yokochi, Elke Lutjen-Drecoll, Wolters Kluvewer, 2015 |
Efekty uczenia się: |
Kierunkowe efekty kształcenia: Umiejętności: D.U17. krytycznie analizuje piśmiennictwo medyczne, w tym w języku angielskim, oraz wyciąga wnioski w oparciu o dostępną literaturę; D.U18. porozumiewa się z pacjentem w jednym z języków obcych. Kompetencje społeczne: K.K4. posiada świadomość własnych ograniczeń i umiejętności stałego dokształcania się K.K8. przestrzega praw autorskich i praw podmiotu badań naukowych. Przedmiotowe efekty kształcenia: EK – 1 posiada umiejętności wypowiadania się ustnego na tematy związane z medycyną i środowiskiem lekarskim. EK – 2 posiada wprawę w czytaniu tekstu naukowego dzięki poznaniu słownictwa tego obszaru wiedzy. EK – 3 posiada umiejętność rozumienia ze słuchu nagrań audio i video, prezentacji oraz wykładów. EK – 4 posiada umiejętności tłumaczenia krótkiego tekstu naukowego z jęz. angielskiego na polski oraz z z jęz. polskiego na angielski. EK - 5 posiada sprawność językową, tzn. czytania, pisania, rozumienia i mówienia, w zakresie języka angielskiego ogólnego. |
Metody i kryteria oceniania: |
Metody weryfikacji efektów kształcenia i kryteria oceny: Forma ustna: dialogi w parach i grupach. Forma pisemna: kolokwia i egzamin. Sposoby i kryteria weryfikacji i oceny uzyskania przez studentów założonych efektów kształcenia: EK – 1 – prezentacja, obserwacja w trakcie zajęć, egzamin EK – 2 – kolokwium, egzamin EK – 3 – kolokwium, sprawozdanie, egzamin EK – 4 – kolokwium, sprawozdanie, prezentacja EK – 5 – egzamin 1. Kolokwia pisemne – 50% 2. Wypowiedzi ustne (prezentacja, opis, debata) – 25% 3. Wypowiedzi pisemne (raport, streszczenie artykułu) – 25% 4. Egzamin pisemny i ustny. Zasady dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu: Student może zostać dopuszczony do zaliczenia końcowego przedmiotu w formie egzaminu, jeżeli uzyskał: 51% - ocena dostateczna; 61% - ocena plus dostateczna; 71% - ocena dobra; 81% - ocena plus dobra; 91% - ocena bardzo dobra. Forma i warunki zaliczenia przedmiotu: Zaliczenie przedmiotu przeprowadzone zostanie w formie: pisemnej i ustnej. Warunki zaliczenia przedmiotu: • obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności); • aktywne uczestnictwo w zajęciach; • bieżące przygotowywanie się do zajęć; • kolokwia. Egzamin końcowy: Jest to egzamin ustny i pisemny. Egzamin ustny będzie miał charakter rozmowy w parach na zadany temat i odbędzie się na ostatnich zajęciach, natomiast egzamin pisemny odbędzie się w sesji w wyznaczonej Sali i będzie się składał z następujących elementów: - rozumienie tekstu słuchanego - rozumienie tekstu czytanego - test leksykalny - test gramatyczny |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)
Okres: | 2023-03-01 - 2023-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Katarzyna Piętos | |
Prowadzący grup: | Joanna Bischof, Rafał Lachowicz, Ewa Leśniewska, Katarzyna Piętos | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 24 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Joanna Bischof, Ewa Leśniewska, Katarzyna Piętos, Jerzy Szczerba | |
Prowadzący grup: | Joanna Bischof, Ewa Leśniewska, Katarzyna Piętos, Jerzy Szczerba | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.