Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Język angielski

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 11.LEK.D6.2.17
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Język angielski
Jednostka: Instytut Nauk Medycznych
Grupy:
Punkty ECTS i inne: 1.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

Celem kształcenia w ramach przedmiotu jest zdobycie/poszerzenie wiedzy i umiejętności językowych na poziomie B2 wg opisu kształcenia językowego Rady Europy (CEFR) oraz nauka języka specjalistycznego medycznego.

Pełny opis:

Ćwiczenia:

1. Zakres tematyczny (leksykalny):

Słownictwo opisujące narządy jamy klatki piersiowej – serce i płuca.

Zakres gramatyczny:

Zdania względne – definiujące i niedefiniujące.

2. Zakres tematyczny:

Narządy jamy brzusznej. Żołądek, jelita, trzustka, wątroba i śledziona.

Zakres gramatyczny:

Czasowniki w formie gerund i infinitive.

3. Zakres tematyczny:

Układ rozrodczy żeński i męski, wewnętrzne narządy płciowe. Wybrane jednostki chorobowe z zakresu ginekologii i położnictwa.

Zakres gramatyczny:

Kwantyfikatory ( np. much, many, few, little, any )

4. Zakres tematyczny:

Narządy zmysłów – czucia, smaku, powonienia, wzroku i słuchu.

Zakres gramatyczny:

Czasowniki zmysłów.

5. Zakres tematyczny:

Budowa i funkcje skóry. Schorzenia dermatologiczne.

Zakres gramatyczny:

Przyimki czasu, miejsca i ruchu.

6. Zakres tematyczny:

Układ pokarmowy – budowa, funkcje i najczęściej spotykane dolegliwości.

Zakres gramatyczny:

Sposoby tworzenia przysłówków.

7. Zakres tematyczny:

Białka, węglowodany i lipidy – budowa i funkcje. Rodzaje witamin.

Zakres gramatyczny:

Zaimki osobowe, dzierżawcze i zwrotne.

8. Zakres tematyczny:

Rodzaje i funkcje hormonów i sterydów.

Zakres gramatyczny:

Liczebniki główne i porządkowe.

Literatura:

Literatura podstawowa:

1. Donesch-Jeżo E, English for Medical Students and Doctors, WPL, Kraków, 2000

2. Glendinning E.H., Holmstrom B., English in Medicine, Cambridge University Press, 2005

3. Lipińska A., Wiśniewska-Leśków S., Szczepankiewicz Z., English for Medical Sciences, MedPharm, 2013

4. Kelly K., Science,. Macmillan Vocabulary Practice Series, Macmillan, 2012

5. Dorland W.A., Dorland. Medyczny słownik angielsko-polski, polsko-angielski, Elsevier Urban & Partner, 2012

6. Joanna Ciecierska, Barbara Jenike,English for Medicine, PZWL, Warszawa 2012

7. Sam McCarter,Oxford English for Careers: Medicine 1,2, Oxford University Press, 2015

Literatura uzupełniająca:

1. Murray J., Radomski J., Tytuł: English in Medical Practice, Wydawnictwo Lekarskie PWZL, 2010

2. Hewings M., Cambridge Academic English, Cambridge University Press, 2012

3. Mann M., Taylore-Knowles S., Destination B2. Grammar & Vocabulary, Macmillan, 2008

4. Wybór artykułów (lub ich fragmentów) online.

5. Peggy C. Leonard, Saunders,Quick and Easy Medical Terminology, 2013, wyd. 7

6. Raymond Murphy, English Grammar in Use with answers and ebook,Cambridge University Press, 2016

7. Anatomy – a Photographic Atlas, Jojannes W. Rohen,Chichro Yokochi, Elke Lutjen-Drecoll, Wolters Kluvewer, 2015

Efekty uczenia się:

Kierunkowe efekty kształcenia:

Umiejętności:

D.U17. krytycznie analizuje piśmiennictwo medyczne, w tym w języku angielskim, oraz wyciąga wnioski w oparciu o dostępną literaturę;

D.U18. porozumiewa się z pacjentem w jednym z języków obcych.

Kompetencje społeczne:

K.K4. posiada świadomość własnych ograniczeń i umiejętności stałego dokształcania się

K.K8. przestrzega praw autorskich i praw podmiotu badań naukowych.

Przedmiotowe efekty kształcenia:

EK – 1 posiada umiejętności wypowiadania się ustnego na tematy związane z medycyną i środowiskiem lekarskim.

EK – 2 posiada wprawę w czytaniu tekstu naukowego dzięki poznaniu słownictwa tego obszaru wiedzy.

EK – 3 posiada umiejętność rozumienia ze słuchu nagrań audio i video, prezentacji oraz wykładów.

EK – 4 posiada umiejętności tłumaczenia krótkiego tekstu naukowego z jęz. angielskiego na polski oraz z z jęz. polskiego na angielski.

EK - 5 posiada sprawność językową, tzn. czytania, pisania, rozumienia i mówienia, w zakresie języka angielskiego ogólnego.

Metody i kryteria oceniania:

Metody weryfikacji efektów kształcenia i kryteria oceny:

Forma ustna: dialogi w parach i grupach.

Forma pisemna: kolokwia i egzamin.

Sposoby i kryteria weryfikacji i oceny uzyskania przez studentów założonych efektów kształcenia:

EK – 1 – prezentacja, obserwacja w trakcie zajęć, egzamin

EK – 2 – kolokwium, egzamin

EK – 3 – kolokwium, sprawozdanie, egzamin

EK – 4 – kolokwium, sprawozdanie, prezentacja

EK – 5 – egzamin

1. Kolokwia pisemne – 50%

2. Wypowiedzi ustne (prezentacja, opis, debata) – 25%

3. Wypowiedzi pisemne (raport, streszczenie artykułu) – 25%

4. Egzamin pisemny i ustny.

Zasady dopuszczenia do zaliczenia przedmiotu:

Student może zostać dopuszczony do zaliczenia końcowego przedmiotu w formie egzaminu, jeżeli uzyskał:

51% - ocena dostateczna;

61% - ocena plus dostateczna;

71% - ocena dobra;

81% - ocena plus dobra;

91% - ocena bardzo dobra.

Forma i warunki zaliczenia przedmiotu:

Zaliczenie przedmiotu przeprowadzone zostanie w formie: pisemnej i ustnej.

Warunki zaliczenia przedmiotu:

• obecność na zajęciach (dopuszczalne 2 nieobecności);

• aktywne uczestnictwo w zajęciach;

• bieżące przygotowywanie się do zajęć;

• kolokwia.

Egzamin końcowy:

Jest to egzamin ustny i pisemny. Egzamin ustny będzie miał charakter rozmowy w parach na zadany temat i odbędzie się na ostatnich zajęciach, natomiast egzamin pisemny odbędzie się w sesji w wyznaczonej Sali i będzie się składał z następujących elementów:

- rozumienie tekstu słuchanego

- rozumienie tekstu czytanego

- test leksykalny

- test gramatyczny

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2023-03-01 - 2023-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Piętos
Prowadzący grup: Joanna Bischof, Rafał Lachowicz, Ewa Leśniewska, Katarzyna Piętos
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 24 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Joanna Bischof, Ewa Leśniewska, Katarzyna Piętos, Jerzy Szczerba
Prowadzący grup: Joanna Bischof, Ewa Leśniewska, Katarzyna Piętos, Jerzy Szczerba
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www3-8 (2024-11-08)