Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Reklama

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 12.05.D3.R
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Reklama
Jednostka: Instytut Nauk o Polityce i Administracji
Grupy: Plan zajęć II Public Relations licencjackie - semestr 4 (2023/24-L)
Punkty ECTS i inne: 5.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Literatura uzupełniająca:

"J. Bralczyk Język na sprzedaż Warszawa 2000,

B. Nierenberg Wybrane zagadnienia skuteczności reklamy, Opole 2000, "


Pełny opis:

"Reklama- historia i definicje

Rynek reklamy w Polsce i na świecie

Reklama jako proces komunikacyjny

Zarządzanie reklamą

Kampanie reklamowe

Czynniki wpływające na skuteczność reklamy

Reklamy niezgodne z prawe i dobrymi obyczajami

Reklamy podprogowe i skandalizujące

Komunikacja niewerbalna

Wywieranie wpływu na ludzi

Reklama w kampaniach wyborczych

Reklama wyborcza a wizerunek polityka

Język reklamy, hasła slogany, scenariusze

Czy reklama zagraża wolności mediów? "

Literatura:

"B. Nierenberg, Reklama jako element procesu komunikacji rynkowej, Opole 2004.

B. Nierenberg i inni, Wiedza o reklamie, Bielsko-Biała 2009.

J. Kall, Reklama, Poznań 2002.

N. Ind, Kampanie reklamowe, Warszawa 2003."

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W_01

Student, po odbyciu kursu i opanowaniu materiału zna i definiuje podstawowe pojęcia z zakresu reklamy

W_02

Student, po odbyciu kursu rozumienie istotę, funkcję i cele reklamy

W_03

Student, po odbyciu kursu wie, jakie elementy są niezbędne do stworzenia skutecznej kampanii

UMIEJĘTNOŚCI

U_01

Student, po odbyciu kursu i opanowaniu wiedzy przewidzianej kursem potrafi analizować kampanie reklamowe

U_02

Student, po odbyciu kursu i opanowaniu wiedzy przewidzianej kursem zna i rozumie istotę działania podstawowych nośników reklamy

U_03

Student, po odbyciu kursu i opanowaniu wiedzy przewidzianej kursem potrafi zidentyfikować przyczyny sukcesu bądź klęski kampanii reklamowej

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_01

Student, po odbyciu kursu rozumie na czym polega zasada „caveat emptor”

K_02

Student rozumie jakie zagrożenia niesie przekaz perswazyjny

K_03

Student, po odbyciu kursu potrafi wskazać miejsce reklamy w procesie komunikacyjnym, życiu społecznym i gospodarczym

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sabina Baraniewicz-Kotasińska, Grzegorz Haber
Prowadzący grup: Błażej Choroś
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-03-01 - 2025-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Sabina Baraniewicz-Kotasińska, Grzegorz Haber
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www5-1 (2024-04-02)