Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Coaching filozoficzny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 12.06.D3.CF
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Coaching filozoficzny
Jednostka: Instytut Nauk o Polityce i Administracji
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Literatura uzupełniająca:

"G. Reale, Historia filozofii starożytnej, Wydaw. KUL Lublin 2005.

Filozofia XX wieku (seria Myśli i Ludzie), red. Z. Kuderowicz, Wiedza Powszechna, Warszawa 2002, t. 1-2 (wybrane fragmenty)."


Pełny opis:

"Filozofia. Przedmiot i metoda badań.

Filozofia a inne dyscypliny naukowe i dziedziny kultury. Klasyczny podział dyscyplin filozoficznych. Wczesna filozofia jońska: Tales, i Heraklit.

Problemy ontologiczne i epistemologiczne w filozofii.

Etyczny aspekt teorii idei. Podstawowe pojęcia logiki.

Główne nurty badań filozoficznych w okresie średniowiecznym. filozofią nowożytną.

Zwrot nowożytny w nauce i w filozofii.

Filozofia Johna Locke'a, Georga Berkeleya i Davida Hume'a. Kantowska filozofia transcendentalna.

Próby naturalizacji filozofii. Podstawowe założenia programowe fenomenologii Husserla. XX wieczna.

Filozofia nauk.

Główne nurty współczesnej filozofii języka."

Literatura:

"Ajdukiewicz K., Zagadnienia i kierunki filozofii (teoria poznania - metafizyka), (różne wydania).

Tatarkiewicz W., Historia filozofii, t.1-3 (różne wydania).

Markiewicz B., Filozofia (wybór tekstów), t.1-3, (różne wydania)."

Efekty uczenia się:

WIEDZA

W_01

Zna główne kierunki i stanowiska filozoficzne, które miały przemożny wpływ na konstytuowanie się struktur społecznych i politycznych

W_02

Ma fragmentaryczną wiedzę dotyczącą procesu historycznego kształtowania się idei filozoficznych

W_03

W ogólnym zakresie zna zależności pomiędzy ideami filozoficznymi i etycznymi a otoczeniem zewnętrznym, w tym również z zakresu polityki i zarządzania publicznego

UMIEJĘTNOŚCI

U_01

Potrafi przeczytać i dokonać interpretacji tekstu filozoficznego, a także podjąć próbę nawiązania do zagadnień z zakresu zarządzania publicznego

U_02

Potrafi sformułować krótką wypowiedź pisemną, w której przedstawi tezy i własne poglądy w sprawach społecznych i światopoglądowych

U_03

Potrafi argumentować na rzecz danego stanowiska etycznego i moralnego, poszukując odwołań do występujących w przeszłości procesów i wydarzeń z zakresu zarządzania publicznego

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

K_01

Jest świadomy istnienia powiązań pomiędzy obszarem nauk humanistycznych a społecznych

K_02

Jest otwarty na przyswajanie nowych idei i gotowy do zmiany własnych opinii/poglądów pod wpływem rzeczowej argumentacji, co może przyczynić się do bardziej efektywnego rozwiązywania problemów życia codziennego

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www4-1 (2024-04-02)