proseminar
General data
Course ID: | 2.2.II-PROSEM |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | proseminar |
Name in Polish: | Proseminarium |
Organizational unit: | Institute of History |
Course groups: | |
ECTS credit allocation (and other scores): |
(not available)
|
Language: | Polish |
Supplementary literature: | (in Polish) Patelski M., Pamiętniki w zbiorach wrocławskiego Ossolineum jako źródło do biografii Polaków oficerów armii austro-węgierskiej, „Teki Biograficzne” 2007, nr 2, s. 87-94. Stan i perspektywy rozwoju biografistyki polskiej, pod red. Leszka Kuberskiego, Opole 1998. Źródła w badaniach historii wojskowej, red. Kazimierz Pindel, Wydawnictwo Adam Marszałek: Toruń 2004, |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest utrwalenie wiedzy studenta związanej z metodologią pracy licencjackiej oraz określenie obszaru badawczego i tematu pracy. |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć jest ugruntowanie wiedzy i umiejętności związanych z metodologią przygotowania pracy licencjackiej oraz pomoc w wyborze obszaru badań i związanego z tym tematu pracy. W ramach zajęć student przygotowywany jest ponadto do samodzielnego wyszukiwania materiałów źródłowych niezbędnych do opracowania tematu pracy. |
Bibliography: |
(in Polish) Wykaz literatury A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): A.1. wykorzystywana podczas zajęć (wybrana literatura) Korzeniowski R., Praca magisterska i licencjacka : poradnik metodyczny dla studentów, Białystok 2012. Woźniak K., O pisaniu pracy magisterskiej na studiach humanistycznych. Przewodnik praktyczny, Warszawa- Łódź 1999. A.2. studiowana samodzielnie przez studenta (wybrana literatura) Zieliński Z., Rola historyka w gromadzeniu relacji świadków, „Archiwa, Biblioteki i Muzea Kościelne” 1974, t. 28, s. 21-28. B. Wybrana literatura uzupełniająca Patelski M., Pamiętniki w zbiorach wrocławskiego Ossolineum jako źródło do biografii Polaków oficerów armii austro-węgierskiej, „Teki Biograficzne” 2007, nr 2, s. 87-94. Stan i perspektywy rozwoju biografistyki polskiej, pod red. Leszka Kuberskiego, Opole 1998. Źródła w badaniach historii wojskowej, red. Kazimierz Pindel, Wydawnictwo Adam Marszałek: Toruń 2004, |
Learning outcomes: |
(in Polish) Ma podstawową wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk historycznych oraz ich specyfice przedmiotowej i metodologicznej. Posiada znajomość elementarnej terminologii nauk humanistycznych. Wie, że badania i debata historyczna są procesem, który niesie ze sobą nieustanne zmiany i rozwój poglądów. Potrafi wyszukiwać, analizować, selekcjonować, oceniać oraz użytkować informacje i dane z wykorzystaniem różnych źródeł i metod. Posiada podstawowe umiejętności w zakresie poprawnego komentowania, opatrywania przypisami i redagowania tekstów zgodnie z kanonami przyjętymi w różnych dziedzinach nauk humanistycznych. Posiada elementarne umiejętności badawcze w zakresie nauk historycznych. Rozumie konieczność i odczuwa potrzebę ciągłego dokształcania się i rozwoju kulturalnego. Respektuje fakt, że badania i debata historyczna są procesem w stanie nieustannych zmian i ciągłego rozwoju. Respektuje różnice poglądów historiograficznych w różnych okresach czasu i kontekstach. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Praca zaliczeniowa przedstawiona na zajęciach Przygotowanie semestralnej pracy zaliczeniowej |
Practical placement: |
(in Polish) Nie dotyczy. |
Copyright by University of Opole.