University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Preventive program for children "Super Skills for Life"

General data

Course ID: 2.5-FAK232
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Preventive program for children "Super Skills for Life"
Name in Polish: Program profilaktyczny dla dzieci Super Umiejętności na Całe Życie
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups:
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Mode:

Self-reading

Supplementary literature:

(in Polish)

• Fernández-Martínez, I., Morales, A., Espada, J. P., Essau, C. A., & Orgilés, M. (2019). Effectiveness of the program Super Skills For Life in reducing symptoms of anxiety and depression in young Spanish children. Psicothema, 31(3), 298-304.

• Essau, C. A., Olaya, B., Sasagawa, S., Pithia, J., Bray, D., & Ollendick, T. H. (2014). Integrating video-feedback and cognitive preparation, social skills training and behavioural activation in a cognitive behavioural therapy in the treatment of childhood anxiety. Journal of affective disorders, 167, 261-267.

• Essau, C. A., Sasagawa, S., Jones, G., Fernandes, B., & Ollendick, T. H. (2019). Evaluating the real-world effectiveness of a cognitive behavior therapy-based transdiagnostic program for emotional problems in children in a regular school setting. Journal of Affective Disorders, 253, 357-365.

• Fernández-Martínez, I., Orgilés, M., Morales, A., Espada, J. P., & Essau, C. A. (2020). One-Year follow-up effects of a cognitive behavior therapy-based transdiagnostic program for emotional problems in young children: A school-based cluster-randomized controlled trial. Journal of affective disorders, 262, 258-266.

• Ramdhonee-Dowlot, K., Balloo, K., & Essau, C. A. (2020). Effectiveness of the Super Skills for Life programme in enhancing the emotional wellbeing of children and adolescents in residential care institutions in a low-and middle-income country: A randomised waitlist-controlled trial. Journal of Affective Disorders.


Short description: (in Polish)

Studenci poznają szczegóły pracy w w programie terapeutycznym dla dzieci w wieku 6-11 lat "Super umiejętności na całe życie. Program oparty jest na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej.

Full description: (in Polish)

1. Lęk u dzieci i młodzieży – rodzaje lęku, objawy, terapie, występowanie

2. Terapie lęku i ich skuteczność

3. Wprowadzenie do programu Super umiejętności na całe życie (SSL)

4. Prezentacja sesji terapeutycznych 1-8

5. Skuteczności programu w świetle badań

Bibliography: (in Polish)

• Essau, C., Ollendick, T (2015). Super umiejętności na całe życie (podręcznik dla trenera; podręcznik dla dziecka)

Learning outcomes: (in Polish)

- Porządkowanie i pogłębianie wiedzy w zakresie teorii i metodologii badań nad ewaluacją programów terapeutycznych

- Potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii społecznej i klinicznej do analizy skuteczność programów psychoprofilaktycznych dla dzieci

- Potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę w zakresie różnych dyscyplin naukowych związanych z problemami lęku u dzieci

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Ocena końcowa będzie wynikiem przyswojenia sobie wiedzy z ćwiczeń (test wiedzy) oraz aktywności w prowadzonych dyskusjach i przygotowaniu materiałów do zajęć.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www6-1 (2024-04-02)