Dialog motywujący
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 2.5-KZK025 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Dialog motywujący |
Jednostka: | Instytut Psychologii |
Grupy: | |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Kierunek studiów: | Psychologia |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | IV |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | Wiedza z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz poradnictwa psychologicznego |
Literatura uzupełniająca: | 1. Naar-King S., Safren S. A., Dialog motywujący i terapia poznawczo-behawioralna, Kraków 2017. |
Nakład pracy studenta: | Przygotowanie materiałów do zaprezentowania podczas zajęć. |
Założenia: | Celem przedmiotu jest nabycie wiedzy teoretycznej dotyczącej pracy w duchu dialogu motywującego, zapoznanie się z technikami stosowanymi w tej metodzie. Istotną umiejętnością kształtowaną podczas zajęć będzie empatia w stosunku do różnorodnych problemów i etapów zmiany u klienta. Ponadto ważne będzie wdrożenie studenta do samodzielności oraz ciągłego udoskonalania warsztatu pracy w zakresie DM. |
Skrócony opis: |
Podczas zajęć studenci zapoznają się z uchem Dialogu Motywującego, technikami stosowanymi w jego ramach oraz nabędą wiedzę dotycząca obszarów, w których praca za pomocą DM daje najlepsze efekty. |
Literatura: |
1. Jarczewska J. M., Krasiejko I., (red.), Dialog Motywujący w teorii i praktyce. Motywowanie do zmiany w pracy socjalnej i terapii, Toruń 2012. 2. Miller W. R., Rollnick S., Wywiad motywujący. Jak przygotować ludzi do zmiany, Kraków 2010. 3. Naar-King S., Surez M., Wywiad motywujący z młodzieżą i młodymi dorosłymi, Kraków 2012. 4. Rollnick S., Miller W.R., Butler Ch. C., Wywiad motywujący w opiece zdrowotnej, Warszawa 2010. 5. Rosengren D. B., Rozwijanie umiejętności w Dialogu Motywującym. Podręcznik praktyka z ćwiczeniami, Kraków 2013. |
Efekty uczenia się: |
K_W01 zna terminologię używaną w psychologii oraz jej zastosowanie w dyscyplinach pokrewnych na poziomie rozszerzonym; K_W04 zna teoretyczne podstawy działań profilaktycznych i interwencyjnych w zakresie właściwym dla psychologii; zna zasady praktyki opartej na dowodach; ma uporządkowaną wiedzę o zdrowiu i chorobie, normie i patologii człowieka w wymiarze psychologiczym; K_U02 potrafi wykorzystywać i integrować wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii oraz powiązanych z nią dyscyplin w celu analizy złożonych problemów wychowawczych, kulturalnych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych; K_K01 jest gotowy do realizowania zadań zawodowych; wykazuje aktywność, podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie psychologii; angażuje się we współpracę; |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Praca w zespole - prezentacja podstaw teoretycznych DM - 50% 2. Praktyczne użycie DM w pracy z osobą zgłaszającą potrzebę zmiany - 50% -użycie technik; -zachowanie ducha; -poprawna konceptualizacja. 3. Obecność na zajęciach zgodna z regulaminem studiów |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT KON
KON
ŚR KON
CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Wojtarkowska-Forczek | |
Prowadzący grup: | Ewelina Wojtarkowska-Forczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Ewelina Wojtarkowska-Forczek | |
Prowadzący grup: | Ewelina Wojtarkowska-Forczek | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.