Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Indywidualny rozwój kompetencji pracownika/Trening interpersonalny

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 2.5-ROZWOJ-IND-Z
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Indywidualny rozwój kompetencji pracownika/Trening interpersonalny
Jednostka: Instytut Psychologii
Grupy: Przedmioty semestru 7 - psychologia zaoczna MP
Psychologia, jednolite magisterskie, 5-letnie, niestacjonarne
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Wymagania:

Ukończenie kursu psychologii społecznej (podstawowa wiedza na temat funkcjonowania grupy)

Literatura uzupełniająca:

Kozak, A. (2012). Proces grupowy. Poradnik dla trenerów, nauczycieli i wykładowców. Helion


Wilczyńska, M., Nowak, M., Kućka, J., Sawicka, J., Sztajerwald, K. (2013). Moc coachingu. Poznaj narzędzia rozwija-jące umiejętności i kompetencje osobiste. Onepress


Nakład pracy studenta:

Suma 54h = 2ECTS

9h – uczestnictwo w zajęciach

15h – przygotowanie do zajęć poprzez wykonywanie indywidualnych kart pracy

30h – przygotowanie pracy zaliczeniowej


Skrócony opis:

Celem przedmiotu jest zdobycie wiedzy w zakresie zastosowania treningu interpersonalnego w pomocy psychologicznej, głównie w kontekście psychologii biznesu. Uczestnictwo w zajęciach pomaga rozwijać umiejętności pracy w grupie oraz konstruować informacje zwrotne w oparciu o techniki pracy na własnych zasobach.

Pełny opis:

Problematyka ćwiczeń:

1. Budowanie kontraktu i początek formowania się grupy

2. Autorefleksja nad samym sobą – poznawanie siebie, wizualizacja pracy zawodowej

3. Świat wartości i uczuć

4. Praca nad konfliktem

5. Udzielanie informacji zwrotnych i omówienie etapów treningu interpersonalnego oraz ról grupowych

Literatura:

Johnson, D. (1992). Podaj dłoń. Instytut Psychologii Zdrowia.

Karpińska-Musiał, B., Panońko, M. (2018). Tutoring jako spotkanie. Historie indywidualnych przypadków. Wolters Kluwer.

Król – Fijewska, M. (2012). Stanowczo, łagodnie, bez lęku. W.A. B.

Zaborowski, Z. (1997). Trening interpersonalny. Wydawnictwo Naukowe Scholar

Efekty uczenia się:

Wiedza

w wyniku przeprowadzonych zajęć student : ma rozszerzoną wiedzę o relacjach i strukturach międzyludzkich, posiada rozszerzoną wie-dzę o wpływie na rzeczywistość społeczną i kulturową

Umiejętności

w wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien potrafić/mieć umiejętność:

•planowania i realizowania własnego uczenia się przez całe życie i ukierunkowywania innych w tym zakresie

Kompetencje społeczne

w wyniku przeprowadzonych zajęć student ma/wykazuje:

•jest gotowy do realizowania zadań zawodowych

•wykazuje aktywność

•podejmuje trud i odznacza się wytrwałością w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań profesjonalnych w zakresie psychologii

Metody i kryteria oceniania:

-Obecność i aktywność podczas zajęć

-Uzupełnienie kart pracy i przygotowanie krótkich wypowiedzi pisemnych

-Przygotowanie pracy zaliczeniowej

Ocena końcowa z poszczególnych form zajęć zostanie ustalona na podstawione uzyskanej liczby punktów wg. zasady:

-ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów

-ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów

-ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Różańska
Prowadzący grup: Aleksandra Różańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Aleksandra Różańska
Prowadzący grup: Aleksandra Różańska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Konwersatorium, 9 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Katarzyna Błońska
Prowadzący grup: Katarzyna Błońska
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-8 (2024-11-08)