Agression prevention/assertiveness (workshop)
General data
Course ID: | 2.5.E-WAR009 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Agression prevention/assertiveness (workshop) |
Name in Polish: | Agression prevention/assertiveness (workshop) |
Organizational unit: | Institute of Psychology |
Course groups: |
Courses for short-term studies |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | English |
Study level: | MA studies |
Field of study: | Psychology |
Education profile: | Work module |
Type of course: | elective courses |
Mode: | (in Polish) Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Requirements: | (in Polish) Obecność na zajęciach, przygotowanie do zajęć, realizacja zadań domowych, uczestnictwo w realizacji zadań podczas zajęć |
Supplementary literature: | (in Polish) Goldstein, A, P. i Glick, B. (2012). Trening Zastępowania Agresji. Warszawa: Instytut Amity. Morawski, J. i Morawska J.E. (2011) Praktyk treningu zastępowania Agresji. Warszawa: Instytut Amity. Morawski, J. (2007). Trening zastępowania agresji (ART) w zakładach karnych. Wyd. w ramach Projektu EFS, Program „Koalicja powrót do wolności”, Warszawa. Godawa, J., & Niemiec, M. (2009). Zastosowanie programu ART w pracy z dziećmi i młodzieżą agresywną. Chowanna, (1 (32), 55-71. |
Student workload: | (in Polish) udział w zajęciach: 30h przygotowanie do zajęć: 15h samodzielne przygotowanie do zaliczenia na ocenę i obecność na zaliczeniu: 15h |
Prerequisites: | (in Polish) Zajęcia służą doświadczeniu własnej pracy nad złością zgodnie z procedurą programu treningu zastępowania agresji. |
Short description: |
(in Polish) Problematyka zajęć: 1. Czym jest trening zastępowania agresji 2. Komponenty treningu zastępowania agresji i jego skuteczność 3. Trening kontroli złości studentów 4. Trening własny studentów w zakresie umiejętności społecznych 5. Trening wnioskowania moralnego studentów 6. Podsumowanie i wystawienie ocen |
Bibliography: |
(in Polish) Benson, B. A., Rice, C. J., & Miranti, S. V. (1986). Effects of anger management training with mentally retarded adults in group treatment. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 54(5), 728. Novaco, R. W. (1977). A stress inoculation approach to anger management in the training of law enforcement officers. American Journal of Community Psychology, 5(3), 327. Thomas, S. P. (2001). Teaching healthy anger management. Perspectives in Psychiatric Care, 37(2), 41-48. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Cele przedmiotu:: - w zakresie wiedzy: zna i definiuje terminologię i pojęcia używane w definiowaniu złości, agresji, przemocy. Zna podstawowe założenia treningu zastępowania agresji i jego komponenty i potrafi zastosować je i omówić. - w zakresie umiejętności: posiada umiejętność zastosowania treningu zastępowania agresji w pracy własnej i potrafi dokonać krótkiej psychoedukacji w tym zakresie. - w zakresie kompetencji: wykazuje gotowość w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań w celu ćwiczenia poszczególnych elementów treningu. Treści programowe: Treści realizowanych podczas zajęć, przy czym uwzględnia się podział na poszczególne formy zajęć, na przykład: |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Forma i sposób zaliczenia oraz podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne Sposób zaliczenia*: • Zaliczenie z oceną *Obecność na zajęciach nie stanowi potwierdzenia uzyskania żadnego efektu kształcenia. B. Formy zaliczenia: 1. Ocena jest wystawiana na podstawie pracy studenta na zajęciach w formie indywidualnej i grupowej. Wykładowca na podstawie realizowania zadań domowych i pracy na ćwiczeniach przyznaje punkty studentom składające się na ocenę końcową. C. Podstawowe kryteria ocena końcowa z poszczególnych form zajęć zostanie ustalona na podstawione uzyskanej liczby punktów wg. zasady: • ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów • ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów |
Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Seminar, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | (unknown) | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Seminar - Grading |
Copyright by University of Opole.