University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Agression prevention/assertiveness (workshop)

General data

Course ID: 2.5.E-WAR009
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Agression prevention/assertiveness (workshop)
Name in Polish: Agression prevention/assertiveness (workshop)
Organizational unit: Institute of Psychology
Course groups: Courses for short-term studies
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.
Language: English
Study level:

MA studies

Field of study:

Psychology

Education profile:

Work module

Type of course:

elective courses

Mode:

(in Polish) Mieszany: realizowany zdalnie i w sali

Requirements:

(in Polish) Obecność na zajęciach, przygotowanie do zajęć, realizacja zadań domowych, uczestnictwo w realizacji zadań podczas zajęć

Supplementary literature:

(in Polish) Goldstein, A, P. i Glick, B. (2012). Trening Zastępowania Agresji. Warszawa: Instytut Amity.

Morawski, J. i Morawska J.E. (2011) Praktyk treningu zastępowania Agresji. Warszawa: Instytut Amity.

Morawski, J. (2007). Trening zastępowania agresji (ART) w zakładach karnych. Wyd. w ramach Projektu EFS, Program „Koalicja powrót do wolności”, Warszawa.

Godawa, J., & Niemiec, M. (2009). Zastosowanie programu ART w pracy z dziećmi i młodzieżą agresywną. Chowanna, (1 (32), 55-71.



Student workload:

(in Polish) udział w zajęciach: 30h

przygotowanie do zajęć: 15h

samodzielne przygotowanie do zaliczenia na ocenę i obecność na zaliczeniu: 15h


Prerequisites:

(in Polish) Zajęcia służą doświadczeniu własnej pracy nad złością zgodnie z procedurą programu treningu zastępowania agresji.

Short description: (in Polish)

Problematyka zajęć:

1. Czym jest trening zastępowania agresji

2. Komponenty treningu zastępowania agresji i jego skuteczność

3. Trening kontroli złości studentów

4. Trening własny studentów w zakresie umiejętności społecznych

5. Trening wnioskowania moralnego studentów

6. Podsumowanie i wystawienie ocen

Bibliography: (in Polish)

Benson, B. A., Rice, C. J., & Miranti, S. V. (1986). Effects of anger management training with mentally retarded adults in group treatment. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 54(5), 728.

Novaco, R. W. (1977). A stress inoculation approach to anger management in the training of law enforcement officers. American Journal of Community Psychology, 5(3), 327.

Thomas, S. P. (2001). Teaching healthy anger management. Perspectives in Psychiatric Care, 37(2), 41-48.

Learning outcomes: (in Polish)

Cele przedmiotu::

- w zakresie wiedzy: zna i definiuje terminologię i pojęcia używane w definiowaniu złości, agresji, przemocy. Zna podstawowe założenia treningu zastępowania agresji i jego komponenty i potrafi zastosować je i omówić.

- w zakresie umiejętności: posiada umiejętność zastosowania treningu zastępowania agresji w pracy własnej i potrafi dokonać krótkiej psychoedukacji w tym zakresie.

- w zakresie kompetencji: wykazuje gotowość w podejmowaniu indywidualnych i zespołowych działań w celu ćwiczenia poszczególnych elementów treningu.

Treści programowe:

Treści realizowanych podczas zajęć, przy czym uwzględnia się podział na poszczególne formy zajęć, na przykład:

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Forma i sposób zaliczenia oraz podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne

Sposób zaliczenia*:

• Zaliczenie z oceną

*Obecność na zajęciach nie stanowi potwierdzenia uzyskania żadnego efektu kształcenia.

B. Formy zaliczenia:

1. Ocena jest wystawiana na podstawie pracy studenta na zajęciach w formie indywidualnej i grupowej. Wykładowca na podstawie realizowania zadań domowych i pracy na ćwiczeniach przyznaje punkty studentom składające się na ocenę końcową.

C. Podstawowe kryteria

ocena końcowa z poszczególnych form zajęć zostanie ustalona na podstawione uzyskanej liczby punktów wg. zasady:

• ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów

• ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów

ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów

Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)

Time span: 2024-03-01 - 2024-09-30
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Seminar, 30 hours more information
Coordinators: (unknown)
Group instructors: (unknown)
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Seminar - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www5-1 (2024-04-02)