Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Rynki internetowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4.E.1
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Rynki internetowe
Jednostka: Instytut Ekonomii i Finansów
Grupy: Harmonogram III roku Ekonomii - studia stacjonarne I' semestr zimowy
Harmonogram III roku Ekonomii- studia stacjonarne I'- sem. zimowy
Punkty ECTS i inne: 3.00 LUB 4.00 (zmienne w czasie) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: (brak danych)
Literatura uzupełniająca:

1. Casadesus-Masanell R., Ricart J.E., Jak skonstruować zwycięski model biznesowy, "Harvard Business Review Polska" 2011, nr 103.

2. Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Gliwice 2012.


Skrócony opis:

Opanowanie przez studentów wiedzy w zakresie wykorzystania Internetu w działalności biznesowej we współczesnej gospodarce.

Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami oraz narzędziami stosowanymi w realizacji działalności biznesowej na rynkach internetowych.

Pełny opis:

Rynki elektroniczne, informacji i internetowe

Internet jako czynnik zmieniającym warunki konkurencji w biznesie

Modele biznesu internetowego

Elementy modelu biznesowego

Projektowanie wartości dla klienta - źródła tworzenia wartości w biznesie internetowym

Koncepcje konkurencyjności dotyczące biznesu internetowego

Aktywność informacyjna w biznesie internetowym oraz profil polskiego użytkownika Internetu

Literatura:

1. Doligalski T., Modele biznesu firm internetowych działających na rynku odbiorców indywidualnych. Ujęcie typologiczne, Marketing i Rynek, 12/2018.

2. Doligalski T., Modele biznesu w Internecie. Teoria i analiza przypadków polskich firm, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014.

3. Czerwiński A., Przemiany na rynkach informacji, Wydawnictwo UO, Opole 2011.

4. Afuah A., Tucci Ch.L., Biznes internetowy – strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003.

5. Strategie i modele gospodarki elektronicznej, red. nauk. Celina M. Olszak, E. Ziemba, Wydawnictwo Nau-kowe PWN, Warszawa 2007.

6. Shuen, A. A., Web 2.0 : przewodnik po strategiach, Wyd. „Helion”, Gliwice 2009.

7. Kański R., Podstawy i rozwój e-biznesu, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej, Wrocław 2005.

Efekty uczenia się:

Wiedza: student zna i rozumie

1. istotę rynków internetowych;

2. cechy Internetu jako przestrzeni do prowadzenia różnych form biznesu ;

3. modele e-biznesu, jego elementy oraz źródła tworzenia wartości w biznesie internetowym ;

4. koncepcje konkurencyjności dotyczące biznesu internetowego.

Kompetencje społeczne: student jest gotów do

5. wykorzystania posiadanej wiedzy do rozwiązywania zadań z zakresu wykorzystania Internetu w działalności biznesowej

Metody i kryteria oceniania:

Ustalenie oceny końcowej na podstawie oceny z testu

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Krzesaj
Prowadzący grup: Marcin Krzesaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marcin Krzesaj
Prowadzący grup: Marcin Krzesaj
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www6-5 (2024-09-13)