Rynki internetowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.E.1 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Rynki internetowe |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Harmonogram III roku Ekonomii - studia stacjonarne I' semestr zimowy Harmonogram III roku Ekonomii- studia stacjonarne I'- sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
LUB
4.00
(zmienne w czasie)
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Literatura uzupełniająca: | 1. Casadesus-Masanell R., Ricart J.E., Jak skonstruować zwycięski model biznesowy, "Harvard Business Review Polska" 2011, nr 103. 2. Osterwalder A., Pigneur Y., Tworzenie modeli biznesowych. Podręcznik wizjonera, Onepress, Gliwice 2012. |
Skrócony opis: |
Opanowanie przez studentów wiedzy w zakresie wykorzystania Internetu w działalności biznesowej we współczesnej gospodarce. Zapoznanie studentów z podstawowymi metodami oraz narzędziami stosowanymi w realizacji działalności biznesowej na rynkach internetowych. |
Pełny opis: |
Rynki elektroniczne, informacji i internetowe Internet jako czynnik zmieniającym warunki konkurencji w biznesie Modele biznesu internetowego Elementy modelu biznesowego Projektowanie wartości dla klienta - źródła tworzenia wartości w biznesie internetowym Koncepcje konkurencyjności dotyczące biznesu internetowego Aktywność informacyjna w biznesie internetowym oraz profil polskiego użytkownika Internetu |
Literatura: |
1. Doligalski T., Modele biznesu firm internetowych działających na rynku odbiorców indywidualnych. Ujęcie typologiczne, Marketing i Rynek, 12/2018. 2. Doligalski T., Modele biznesu w Internecie. Teoria i analiza przypadków polskich firm, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2014. 3. Czerwiński A., Przemiany na rynkach informacji, Wydawnictwo UO, Opole 2011. 4. Afuah A., Tucci Ch.L., Biznes internetowy – strategie i modele, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2003. 5. Strategie i modele gospodarki elektronicznej, red. nauk. Celina M. Olszak, E. Ziemba, Wydawnictwo Nau-kowe PWN, Warszawa 2007. 6. Shuen, A. A., Web 2.0 : przewodnik po strategiach, Wyd. „Helion”, Gliwice 2009. 7. Kański R., Podstawy i rozwój e-biznesu, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Handlowej, Wrocław 2005. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: student zna i rozumie 1. istotę rynków internetowych; 2. cechy Internetu jako przestrzeni do prowadzenia różnych form biznesu ; 3. modele e-biznesu, jego elementy oraz źródła tworzenia wartości w biznesie internetowym ; 4. koncepcje konkurencyjności dotyczące biznesu internetowego. Kompetencje społeczne: student jest gotów do 5. wykorzystania posiadanej wiedzy do rozwiązywania zadań z zakresu wykorzystania Internetu w działalności biznesowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Ustalenie oceny końcowej na podstawie oceny z testu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ WYK
PT |
Typ zajęć: |
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Krzesaj | |
Prowadzący grup: | Marcin Krzesaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WYK
CW
WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marcin Krzesaj | |
Prowadzący grup: | Marcin Krzesaj | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.