Strategie marketingowe
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.E.6 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Strategie marketingowe |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Ekonomia stacjonarne magisterskie Harmonogram II roku Ekonomii- studia stacjonarne II'- SEM. ZIMOWY |
Strona przedmiotu: | http://we.uni.opole.pl |
Punkty ECTS i inne: |
4.00
|
Język prowadzenia: | (brak danych) |
Literatura uzupełniająca: | 1. Prymon M., Marketingowe strategie na rynkach globalnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2010. 2. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2008. 3. Czasopisma: Online Marketing, Journal of Marketing itd |
Skrócony opis: |
Zapoznanie studentów z istotą i narzędziami wspomagającymi tworzenie strategii marketingowej przedsiębiorstwa. Zaznajomienie z możliwościami wdrażania strategii w przedsiębiorstwie. |
Pełny opis: |
Podstawowe formy konkurencyjności przedsiębiorstwa. Wybrane interpretacje konkurencyjności. Charakterystyka konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej. Instrumenty konkurowania. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa na rynku. Analiza otoczenia i konkurencji. Istota strategii marketingowych. Formułowanie i wybór strategii marketingowych Ogólna klasyfikacja strategii marketingowych. Rodzaje strategii marketingowych. Formułowanie i wybór strategii marketingowych Projektowanie i implementacja strategii marketingowych |
Literatura: |
1. Wrzosek W., Strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2013. 2. Rosa G., Zarządzanie marketingowe, C.H.Beck., Warszawa 2012. 3. Kotler Ph., Marketing, Dom wydawniczy Rebis, Poznań 2012. 4. Gugnin A., H. Hall, L. Witek, Zarządzanie marketingowe współczesnymi organizacjami: determinanty, funkcje, strategie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2015. 5. Woźniczka J., Hajdas M., Kowal W., Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2014 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: 1. zasady marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem oraz tworzenia strategii marketingowych z uwzględnieniem ekonomicznych, prawnych i etycznych jego aspektów 2. skalę i konsekwencje decyzji podmiotów rynkowych wynikających z wykorzystania strategii marketingowych w zakresie produktu, ceny, dystrybucji oraz promocji Umiejętności 3. analizować otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa oraz przewidywać przebieg i skutki zjawisk związanych z podejmowaniem decyzji z zakresu zarządzania marketingowego Kompetencje społeczne 4. kreatywnego podejścia w rozwiązywaniu problemów przedsiębiorstwa uwzględniając stosowanie narzędzi marketingowych oraz wykorzystanie rynkowych szans i możliwości |
Metody i kryteria oceniania: |
WYKŁAD: egzamin pisemny 100% Ocena z egzaminu ĆWICZENIA Praca zespołowa (projekt) (90%) Udział w dyskusjach (10%) |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN CW
WT WYK
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 30 godzin
Wykład, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Marlena Jaworska, Dominika Wyrwich | |
Prowadzący grup: | Marlena Jaworska, Sabina Wyrwich-Płotka | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę Wykład - Egzamin |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.