Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Strategie marketingowe

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 4.E.6
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Strategie marketingowe
Jednostka: Instytut Ekonomii i Finansów
Grupy: Ekonomia stacjonarne magisterskie
Harmonogram II roku Ekonomii- studia stacjonarne II'- SEM. ZIMOWY
Strona przedmiotu: http://we.uni.opole.pl
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Literatura uzupełniająca:

1. Prymon M., Marketingowe strategie na rynkach globalnych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we

Wrocławiu, Wrocław 2010.

2. Knecht Z., Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2008.

3. Czasopisma: Online Marketing, Journal of Marketing itd

Skrócony opis:

Zapoznanie studentów z istotą i narzędziami wspomagającymi tworzenie strategii marketingowej przedsiębiorstwa.

Zaznajomienie z możliwościami wdrażania strategii w przedsiębiorstwie.

Pełny opis:

Podstawowe formy konkurencyjności przedsiębiorstwa. Wybrane interpretacje konkurencyjności.

Charakterystyka konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej.

Instrumenty konkurowania. Pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa na rynku.

Analiza otoczenia i konkurencji.

Istota strategii marketingowych.

Formułowanie i wybór strategii marketingowych

Ogólna klasyfikacja strategii marketingowych. Rodzaje strategii marketingowych.

Formułowanie i wybór strategii marketingowych

Projektowanie i implementacja strategii marketingowych

Literatura:

1. Wrzosek W., Strategie marketingowe, PWE, Warszawa 2013.

2. Rosa G., Zarządzanie marketingowe, C.H.Beck., Warszawa 2012.

3. Kotler Ph., Marketing, Dom wydawniczy Rebis, Poznań 2012.

4. Gugnin A., H. Hall, L. Witek, Zarządzanie marketingowe współczesnymi organizacjami: determinanty, funkcje,

strategie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów 2015.

5. Woźniczka J., Hajdas M., Kowal W., Zarządzanie marketingiem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we

Wrocławiu, Wrocław 2014

Efekty uczenia się:

Wiedza:

1. zasady marketingowego zarządzania przedsiębiorstwem oraz tworzenia strategii marketingowych z

uwzględnieniem ekonomicznych, prawnych i etycznych jego aspektów

2. skalę i konsekwencje decyzji podmiotów rynkowych wynikających z wykorzystania strategii

marketingowych w zakresie produktu, ceny, dystrybucji oraz promocji

Umiejętności

3. analizować otoczenie marketingowe przedsiębiorstwa oraz przewidywać przebieg i skutki zjawisk

związanych z podejmowaniem decyzji z zakresu zarządzania marketingowego

Kompetencje społeczne

4. kreatywnego podejścia w rozwiązywaniu problemów przedsiębiorstwa uwzględniając stosowanie narzędzi

marketingowych oraz wykorzystanie rynkowych szans i możliwości

Metody i kryteria oceniania:

WYKŁAD: egzamin pisemny 100%

Ocena z egzaminu

ĆWICZENIA

Praca zespołowa (projekt) (90%)

Udział w dyskusjach (10%)

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 30 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Marlena Jaworska, Dominika Wyrwich
Prowadzący grup: Marlena Jaworska, Sabina Wyrwich-Płotka
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www6-1 (2025-04-18)