Etyka w biznesie
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 4.FiR.79 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Etyka w biznesie |
Jednostka: | Instytut Ekonomii i Finansów |
Grupy: |
Finanse i rachunkowość, I stopień, 3-letnie, stacjonarne Harmonogram II roku Finansów i rachunkowości - studia stacjonarne I' semestr zimowy Harmonogram II roku Finansów i Rachunkowości I' - sem. zimowy |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | studia I stopnia |
Kierunek studiów: | Finanse i rachunkowość |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | III |
Profil kształcenia: | ogólnoakademicki |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Literatura uzupełniająca: | 1. K. Waliszewski (red.), Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych. Perspektywa banków, pośredników i doradców finansowych, CeDeWu, Warszawa 2017. 2. A. Łukaszewicz-Kamińska, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa finansowego, Difin, Warszawa 2011 . 3. D. Korenik, Odpowiedzialność banku komercyjnego. Próba syntezy, Difin, Warszawa 2009. |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z zagadnieniami etycznej działalności gospodarczej, przedstawienie, na czym polega rzetelne i odpowiedzialne postępowanie przedsiębiorców we wzajemnych relacjach z klientami, kontrahentami, pracownikami, wspólnikami oraz organami publicznymi w zgodzie z obowiązującym prawem i powszechnie przyjętymi normami społecznymi. |
Pełny opis: |
Treści kształcenia: Etyka w biznesie jako przedmiot badań Kodeksy i programy etyczne Etyka ekonomii Etyka w finansach Ochrona konsumenta jako przejaw działalności etycznej Społeczna odpowiedzialność biznesu |
Literatura: |
1. W. Gasparski (red.), Biznes, etyka, odpowiedzialność, PWN, Warszawa 2012. 2. P. Minus, Etyka w biznesie, PWN, Warszawa 1995. 3. N. V. Peale, K. Blanchard, Etyka biznesu, Studio EMKA, 2008. 4. M. Rojek-Nowosielska, Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Model - diagnoza - ocena, Wyd. Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław 2017. 5. G. Bartkowiak, Społeczna odpowiedzialność biznesu, Difin, Warszawa 2011. |
Efekty uczenia się: |
Student zna i rozumie teorie oraz ogólną metodologię badań w zakresie etyki biznesowej Student zna i rozumie podstawy uregulowań prawnych obowiązujących w Polsce i na świecie, wyjaśnia uwarunkowania etyczne funkcjonowania wybranych typów organizacji oraz znaczenie określonych norm i standardów etycznych w biznesie Student potrafi identyfikować i interpretować podstawowe zjawiska i procesy etyczne w biznesie Student jest gotów do przestrzegania zasad moralnych i etyki zawodowej w biznesie |
Metody i kryteria oceniania: |
Praca pisemna (esej) oraz aktywność na zajęciach |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ KON
PT |
Typ zajęć: |
Konwersatorium, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Karina Kaczmarczyk-Brol | |
Prowadzący grup: | Karina Kaczmarczyk-Brol | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Konwersatorium - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.