Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Basics of palaeontology

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 6.1-Ppal
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Basics of palaeontology
Jednostka: Wydział Przyrodniczo-Techniczny
Grupy: Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy)
Punkty ECTS i inne: 4.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: angielski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Skrócony opis:

Rozumienie podstawowych zagadnień dotyczących przedmiotu paleontologii, historii powstania paleontologii jako nau-ki. Uświadomienie czym są skamieniałości, jak powstają i jak odzyskać skamieniałości w trakcie prac terenowych. Ogólna charakterystyka wybranych grup kopalnych organizmów.

Pełny opis:

A. Problematyka wykładu: Przedmiot paleontologii. Historia powstania paleontologii jako nauki; związek paleontologii i innych dziedzin geologii i biologii. Czas geologiczny a tabela stratygraficzna. Czym są skamieniałości, jak powstają. Ogólna charakterystyka wybranych kopalnych grup roślin i zwierząt: bezkręgowców i kręgowców.

B. Problematyka laboratoriów: opisanie okazów skamieniałości, charakterystyka różnych typów i stanów zachowania, przedstawienie przewodnich grup.

Literatura:

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

A.1.D.L. Eicher. 1979. Czas geologiczny; S. Stanley. 2002. Historia Ziemi.

A.2. U. Radwańska. 1999. Przewodnik do ćwiczeń z paleontologii;

B. Literatura uzupełniająca

R. K. Borówka. 2001. Dzieje ziemi i rozwój życia. Jak zmieniał się świat przyrody

Efekty uczenia się:

Wiedza

K_W02_interpretuje złożoność procesów i zjawisk w przyrodzie, których rozwiązanie wymaga podejścia

interdyscyplinarnego_P7S_WG

K_W08_interpretuje i ocenia hipotezy dotyczące czasowych i przestrzennych uwarunkowań różnorodności

biologicznej_P7S_WG

K_W11_dysponuje pogłębioną wiedzą z zakresu wybranej specjalności nauk biologicznych_P7S_WG

Umiejętności

K_U01_ wybiera i stosuje techniki i narzędzia badawcze adekwatne do problemów studiowanej specjalności nauk biologicznych _P7S_UW

K_U02_ biegle wykorzystuje literaturę naukową studiowanej specjalności biologicznej w języku ojczystym, oraz posługuje się językiem angielskim na poziomie C1_ P7S_UK

K_U06_ wykorzystuje zdobytą wiedzę specjalistyczną do interpretacji zebranych danych empirycznych oraz wnioskowania _P7S_UW

Kompetencje społeczne (postawy)

K_K01_ ma świadomość złożoności zjawisk i procesów biologicznych_P7S_KK

K_K02_ konsekwentnie stosuje i upowszechnia zasadę ścisłego, opartego na danych empirycznych, interpretowania zjawisk i procesów biologicznych w pracy badawczej i działaniach praktycznych_P7S_KK

K_K03_ jest odpowiedzialny za powierzany sprzęt i własną pracę oraz szanuje pracę innych _P7S_KR

Metody i kryteria oceniania:

A. Sposób zaliczenia

• wykład: egzamin

• laboratorium: zaliczenie z oceną

B. Formy zaliczenia

• wykład: egzamin pisemny z pytaniami otwartymi

• laboratorium: ocena zaliczeniowa na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru oraz sprawozdań

C. Podstawowe kryteria

W: wykazanie się wiedzą: do zdania egzaminu na ocenę dostateczną konieczne jest udzielenie poprawnych odpowiedzi na co najmniej połowę zagadnień poruszonych w pytaniach

L: ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych, poprawności wykonania referatów oraz umiejętności rozpoznawania przynajmniej połowy okazów na ocenę dostateczną

Praktyki zawodowe:

nie dotyczy

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2022/2023" (zakończony)

Okres: 2022-10-01 - 2023-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elena Yazykova
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Egzamin

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2023-10-01 - 2024-02-29
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Teschner
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (zakończony)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Laboratorium, 15 godzin więcej informacji
Wykład, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Elżbieta Teschner
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Egzamin
Laboratorium - Zaliczenie na ocenę
Wykład - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www3-8 (2024-11-08)