Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Biologia człowieka

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 6.15-BCZ-12
Kod Erasmus / ISCED: 13.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0511) Biologia Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Biologia człowieka
Jednostka: Instytut Inżynierii Środowiska i Biotechnologii
Grupy:
Punkty ECTS i inne: (brak) Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Skrócony opis:

Przekazanie studentom podstawowej wiedzy teoretycznej z zakresu biologii człowieka

Kształcenie umiejętność opisu i interpretacji wiedzy z zakresu auksologii

Kształcenie umiejętności dokonania analizy prawidłowej oceny rozwoju biologicznego człowieka

Pełny opis:

A. Problematyka konwersatorium

Rozwój osobniczy – ontogeneza człowieka, podział ontogenezy na okresy rozwojowe, rozwój pourodzeniowy człowieka, dymorfizm płciowy, fizjopatologia rozwoju, czynniki rozwoju osobniczego

Literatura:

Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

• Malinowski A., Auksologia , 2009, Wyd. Uniwersytet Zielonogórski

• Bartkowiak Z., Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania, WSiP, Warszawa, 1980

• Jopkiewicz A., Suliga E., Biologiczne podstawy rozwoju człowieka, Wyd. Inst. Techn. I Ekspl Radom 1998

Efekty uczenia się:

Wiedza

W1 zna podstawowe definicje, pojęcia i prawa z zakresu auksologii

W2 posiada wiedzę na temat rozwoju biologicznego człowieka.

W3 posiada dokładną wiedzę z zakresu ontogenezy

W4 zna budowę anatomiczną człowieka oraz parametry fizjologiczne człowieka

W5 potrafi opisać proces rozwojowy człowieka

W6 zna podstawowe wiadomości z zakresu auksologii

Umiejętności

U1 potrafi wykorzystywać wiedzę z zakresu auksologii

U2 potrafi poddać analizie podstawowe procesy rozwoju biologicznego człowieka

U3 potrafi interpretować mierniki zdrowia

U4 potrafi powiązać wiedzę z zakresu auksologii z innymi dyscyplinami naukowymi

Kompetencje społeczne (postawy)

K1 potrafi samodzielnie wykonywać powierzone mu zadania

K2 potrafi pracować w zespole

K3 realizuje zadania zgodnie z zasadami BHP

Metody i kryteria oceniania:

B. Formy zaliczenia

• K - ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru

C. Podstawowe kryteria

K: ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych oraz aktywności na zajęciach

Przedmiot nie jest oferowany w żadnym z aktualnych cykli dydaktycznych.
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.0.0-www5-8 (2024-11-08)