Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Negocjacje w prawie - moduł umiejętności prawniczych

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 9.PR.D5.5.MUP.NwP
Kod Erasmus / ISCED: (brak danych) / (brak danych)
Nazwa przedmiotu: Negocjacje w prawie - moduł umiejętności prawniczych
Jednostka: Instytut Nauk Prawnych
Grupy: Plan zajęć III rok Prawa stacjonarnego semestr zimowy 2024/25
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.
Język prowadzenia: (brak danych)
Skrócony opis:

1. Przedstawienie studentom zagadnień teoretycznych oraz praktycznych związanych z negocjacjami prawnymi.

2. Zaznajomienie studentów z najbardziej popularnymi taktykami negocjacyjnymi.

3. Uzyskanie przez studentów umiejętności rozpoznawania zagrywek retorycznych drugiej strony oraz zdolności stosowania różnych wybiegów retorycznych w dyskusji.

Pełny opis:

Problematyka wykładu:

1. Kompetencje komunikacyjne prawnika.

2. Kompetencje retoryczne prawnika.

3. Kompetencje negocjacyjne prawnika.

4. Argumentacja ad rem.

5. Argumentacja prawnicza ad rem.

6. Argumentacja erystyczna.

Problematyka ćwiczeń:

1. Taktyka zwrotu.

2. Taktyka rozwiązań hipotetycznych.

3. Taktyka dowcip i żart oraz

4. Taktyka dobry - zły.

5. Taktyka milczenia.

6. Taktyka salami.

7. Taktyka tysiąca wyjątków i taktyka dodawania.

8. Taktyka mylenia tropów.

9. Taktyka presji faktów i

10. Taktyka fait accompli.

Literatura:

Literatura podstawowa

J. Jabłońska-Bonca, K. Zeidler, Prawnik a sztuka retoryki i negocjacji, Warszawa 2016 (na konwersatorium potrzebny tylko rozdział VIII).

A. Schopenhauer, Erystyka, czyli sztuka prowadzenia sporów.

Literatura uzupełniająca

A. Jakubiak-Mirończuk, Negocjacje dla prawników. Prawo cywilne, Warszawa 2010.

M. Tabernacka, Negocjacje i mediacje w sferze publicznej, Warszawa 2018.

Efekty uczenia się:

Wiedza:

K_W01 Student zna podstawowe pojęcia prawne, budowę, hierarchię i dekodowanie norm prawnych.

K_W03 Student w pogłębionym stopniu zna cechy człowieka jako twórcy kultury i podmiotu kontynuującego struktury społeczne oraz zasady ich funkcjonowania.

K_W07 Student zna etykę zawodu prawnika ze szczególnym uwzględnieniem obowiązku przestrzegania zasad zachowania tajemnicy zawodowej.

Umiejętności:

K_U05 Student rozwiązuje złożone problemy (kazusy) wymagające zastosowania poszerzonej wiedzy specjalistycznej i interdyscyplinarnej.

K_U10 Student potrafi samodzielnie uczyć się w sposób ukierunkowany.

Kompetencje społeczne:

K_K01 Student jest świadom konieczności stałego aktualizowania wiedzy, podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych z zakresu prawa i nauk pokrewnych.

K_K02 Student potrafi współpracować w grupie, pełniąc w niej różne role.

K_K03 Student potrafi otwarcie wyrażać swoje opinie i przedstawiać priorytety służące realizacji zadań z zakresu prawa i nauk pokrewnych.

K_K04 Student prawidłowo identyfikuje i rozwiązuje problemy związane z wykonywaniem zawodu.

K_K06 Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy.

Metody i kryteria oceniania:

Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną

Forma zaliczenia wykładu: mieszana, test jednokrotnego wyboru oraz dodatkowe punkty za uczestniczenie w dyskusji podczas wykładu

Forma zaliczenia zajęć praktycznych: mieszana, 50% oceny stanowi prezentacja przedstawiona przez studenta we współpracy z drugim studentem, a 50% test jednokrotnego wyboru.

Metody dydaktyczne: symulacje działań, wykład konwersatoryjny, dyskusje, wykład z prezentacją multimedialną, projekty studenckie

Ćwiczenia:

1.Prezentacja (50% oceny) – 20 punktów (5 pkt – temat, 5 pkt - jakość i poprawność merytoryczna, 5 pkt - jasność i efektywność przekazu, 5 pkt - „mówienie” zamiast „czytania”).

2. Test jednokrotnego wyboru (50% oceny) - 20 punktów.

3. Dodatkowe punkty za aktywność i uczestnictwo w dyskusji podczas zajęć.

21-24 - 3,0 (dst).

25-28 – 3,5 (dst+).

29-33 – 4,0 (db).

34-37 – 4,5 (db+).

38-40 – 5,0 (bdb).

Wykład:

1. Test jednokrotnego wyboru (100% oceny) – 30 punktów.

2. Dodatkowe punkty za aktywność i uczestnictwo w dyskusji podczas zajęć.

18-20 - 3(dst).

21-22 - 3,5 (dst+).

23-25 – 4 (db).

26-27 - 4,5 (db+).

28-30 – 5 (bdb).

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (zakończony)

Okres: 2024-10-01 - 2025-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Tomczak
Prowadzący grup: Tomasz Tomczak
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę

Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2025/2026" (jeszcze nie rozpoczęty)

Okres: 2025-10-01 - 2026-02-28
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Ćwiczenia, 15 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Tomasz Tomczak
Prowadzący grup: (brak danych)
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www6-2 (2025-04-29)