University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Animation of task groups

General data

Course ID: KZ-02-02-000053
Erasmus code / ISCED: (unknown) / (unknown)
Course title: Animation of task groups
Name in Polish: Animacja zespołów zadaniowych
Organizational unit: Institute of Pedagogical Sciences
Course groups: (in Polish) Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne
(in Polish) Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne
(in Polish) Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne)
ECTS credit allocation (and other scores): (not available) Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: (unknown)
Full description: (in Polish)

odczas zajęć studenci zapoznają się z wybranymi metodami i formami pracy w zespołach zadaniowych. Ważnym elementem będą tematy związane z budowaniem zespołu i skuteczność jego działania. Do ważnych zagadnień należą: misja jako wyznacznik jakości funkcjonowania zespołu, animacja jako element pracy zespołowej, zadanie jako podstawa tworzenia zespołów oraz wizja animatorów jako liderów zespołów zadaniowych.

Celem zajęć jest przysposobienie studentów do pracy z zespołem zadaniowym. Omówienie metod i form pracy z zespołem zadaniowym – poznanie mechanizmów psychologicznych i socjologicznych w działaniach tego typu. Zaprezentowanie specyfiki pracy z zespołem zadaniowym będącym częścią grupy w działaniu.

Bibliography: (in Polish)

CHRUŚCICKI Z., Zespoły zadaniowe. Zastosowania i doświadczenia, Warszawa 1989.

CONNOR P.E., Total Quality Management: A Selective Commentary on Its Human Dimentions, Harrisburg 1997.

ELSNER D., Doskonalenie kierowania placówką oświatową, Chorzów 1999.

GOBAN-KLAS T., Komunikowanie masowe, Kraków 1978.

HEERKENS G.R., Projekt management, Nowy Jork 2002.

HRYCYK K., Konteksty animacji społeczno-kulturalnej, Wrocław 2004.

KAMIŃSKA A., Podręcznik liderki animacji kultury, Publikacja wydana w ramach projektu SZLAK, Mikuszewo 2011.

KATZENBACH J.R., SMITH D.K., Siła zespołów. Wpływ pracy zespołowej na efektywność organizacji, Kraków 2001.

NOWAK-WOLNA K., NYCZ E., (red.) Kultura, animacja, zmiana społeczna, Wyd. Uniwersytetu Opolskiego, Opole 2013.

SCOTT W.E., CUMMINGS L.L., Zachowanie człowieka w organizacji, t.2., Warszawa 1983.

STEWARD D.M. Praktyka kierowania. Jak kierować sobą, innymi i firmą, Warszawa 1996.

SZCZEPANIK R., Budowanie zespołu. Przygotowanie i prowadzenie szkoleń outdoot, Gliwice 2002.

SZMAGALSKI J., Przewodzenie małym grupom. Działanie grupowe, Warszawa 1998.

SZMATKA J., Małe struktury społeczne, Warszawa 1989.

TUROWSKI J., Socjologia. Małe struktury społeczne, Lublin 1993.

WEBBER R. A., Zasady zarządzania organizacjami, Warszawa 1990.

This course is not currently offered.
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www4-1 (2024-04-02)