Australian Life and Institutions
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | KZ-JO-H-01-08-000005 |
Kod Erasmus / ISCED: | (brak danych) / (brak danych) |
Nazwa przedmiotu: | Australian Life and Institutions |
Jednostka: | Wydział Filologiczny |
Grupy: |
Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne Kursy zmienne ogólnouczelniane prowadzone w języku obcym nowożytnym Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne) Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | angielski |
Rodzaj przedmiotu: | ogólnouniwersyteckie |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Literatura uzupełniająca: | Literatura uzupełniająca: 1. Niedźwiecki, M., Australijczyk, Wielka Litera, 2015. 2. Tomalik, M., Australia: gdzie kwiaty rodzą się z ognia, Burda Publishing Polska, 2015. 3. Lencznarowicz, J., Australia, Trio, 2005. 4. Olszowska, M., Sydney, Mediaprofit i Agora, 2017. |
Nakład pracy studenta: | Nakład pracy studenta/liczba godzin pracy własnej studenta: Godziny kontaktowe: 15 Czas na przygotowanie się do zajęć: 5 Konsultacje: 5 Przygotowanie prezentacji: 20 Suma godzin: 45 |
Skrócony opis: |
Kurs daje studentom możliwość poznania kultur mniejszości narodowych zamieszkujących Australię, zwyczajów życia codziennego, formalnych struktur państwowych oraz innych aspektów funkcjonowania zróżnicowanego społeczeństwa australijskiego. Prowadzący: dr Tomasz Gadzina (tgadzina@uni.opole.pl) |
Pełny opis: |
Celem kursu jest omówienie zagadnień historii, geografii, tożsamości narodowej, życia politycznego, prawa, religii, edukacji, literatury, roli mediów i ogólnie rozumianych zwyczajów kulturowych Australijczyków |
Literatura: |
Literatura: - Wykaz literatury 1. West, B. A., Frances T. Murphy, A Brief History of Australia, Facts On File, 2010. 2. Jordan-Bychkov, T., Modern World Nations: Australia, Chelsea House Publishers, 2004. 3. Leppman, E., J., Modern World Cultures: Australia and the Pacific, Chelsea House Publishers, 2006. 4. Dale, D., The Little Book of Australia, Allen & Unwin, 2010. |
Efekty uczenia się: |
Wiedza Po zakończeniu kursu student umie: 1. wymienić i opisać aspekty życia kulturowego w Australii (k_W09, P6S_WK, k_W11, P6S_WG) 2. objaśnić funkcjonowanie najważniejszych instytucji państwowych (k_W06, P6S_WG) 3. określić i porównać tożsamość narodową mniejszości narodowych i etnicznych Australii (k_W06, P6S_WG) Umiejętności Po zakończeniu kursu student potrafi: 4. zaprezentować zdobytą wiedzę o Australii w formie prezentacji (k_U04, P6S_UK 5. posługiwać się wykresami i tabelami zawierającymi dane statystyczne, demograficzne i inne potrzebne do omówienia wybranego aspektu życia politycznego i kulturowego (k_U02, P6S_UW) 6. wykorzystać wiedzę o Australii do podnoszenia kompetencji językowych (k_U08, P6S_UO) Kompetencje społeczne (postawy) Po zakończeniu kursu student powinien: 7. być świadomy różnic kulturowych i językowych krajów anglojęzycznych (k_K03, P6S_KO) |
Metody i kryteria oceniania: |
Forma i warunki zaliczenia przedmiotu: Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów zamierzonych oraz ich procentowy udział w ocenie końcowej: • Aktywność: 40% • Esej/referat: 60% Każdy student zobowiązany jest do przygotowania i przeprowadzenia co najmniej jednej prezentacji multimedialnej (ok. 30 min.) i 10 min. quizu |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2024/2025" (w trakcie)
Okres: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Gadzina | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2024/2025" (jeszcze nie rozpoczęty)
Okres: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Ćwiczenia, 15 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Tomasz Gadzina | |
Prowadzący grup: | (brak danych) | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Ćwiczenia - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.