(in Polish) Australian Life and Institutions
General data
Course ID: | KZ-JO-H-01-08-000005 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | (unknown) |
Name in Polish: | Australian Life and Institutions |
Organizational unit: | Faculty of Philology |
Course groups: |
(in Polish) Kursy zmienne ogólnouczelniane humanistyczne (in Polish) Kursy zmienne ogólnouczelniane prowadzone w języku obcym nowożytnym (in Polish) Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne) (in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | English |
Type of course: | general courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Supplementary literature: | (in Polish) Literatura uzupełniająca: 1. Niedźwiecki, M., Australijczyk, Wielka Litera, 2015. 2. Tomalik, M., Australia: gdzie kwiaty rodzą się z ognia, Burda Publishing Polska, 2015. 3. Lencznarowicz, J., Australia, Trio, 2005. 4. Olszowska, M., Sydney, Mediaprofit i Agora, 2017. |
Student workload: | (in Polish) Nakład pracy studenta/liczba godzin pracy własnej studenta: Godziny kontaktowe: 15 Czas na przygotowanie się do zajęć: 5 Konsultacje: 5 Przygotowanie prezentacji: 20 Suma godzin: 45 |
Short description: |
(in Polish) Kurs daje studentom możliwość poznania kultur mniejszości narodowych zamieszkujących Australię, zwyczajów życia codziennego, formalnych struktur państwowych oraz innych aspektów funkcjonowania zróżnicowanego społeczeństwa australijskiego. Prowadzący: dr Tomasz Gadzina (tgadzina@uni.opole.pl) |
Full description: |
(in Polish) Celem kursu jest omówienie zagadnień historii, geografii, tożsamości narodowej, życia politycznego, prawa, religii, edukacji, literatury, roli mediów i ogólnie rozumianych zwyczajów kulturowych Australijczyków |
Bibliography: |
(in Polish) Literatura: - Wykaz literatury 1. West, B. A., Frances T. Murphy, A Brief History of Australia, Facts On File, 2010. 2. Jordan-Bychkov, T., Modern World Nations: Australia, Chelsea House Publishers, 2004. 3. Leppman, E., J., Modern World Cultures: Australia and the Pacific, Chelsea House Publishers, 2006. 4. Dale, D., The Little Book of Australia, Allen & Unwin, 2010. |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza Po zakończeniu kursu student umie: 1. wymienić i opisać aspekty życia kulturowego w Australii (k_W09, P6S_WK, k_W11, P6S_WG) 2. objaśnić funkcjonowanie najważniejszych instytucji państwowych (k_W06, P6S_WG) 3. określić i porównać tożsamość narodową mniejszości narodowych i etnicznych Australii (k_W06, P6S_WG) Umiejętności Po zakończeniu kursu student potrafi: 4. zaprezentować zdobytą wiedzę o Australii w formie prezentacji (k_U04, P6S_UK 5. posługiwać się wykresami i tabelami zawierającymi dane statystyczne, demograficzne i inne potrzebne do omówienia wybranego aspektu życia politycznego i kulturowego (k_U02, P6S_UW) 6. wykorzystać wiedzę o Australii do podnoszenia kompetencji językowych (k_U08, P6S_UO) Kompetencje społeczne (postawy) Po zakończeniu kursu student powinien: 7. być świadomy różnic kulturowych i językowych krajów anglojęzycznych (k_K03, P6S_KO) |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Forma i warunki zaliczenia przedmiotu: Sposób sprawdzenia osiągnięcia efektów zamierzonych oraz ich procentowy udział w ocenie końcowej: • Aktywność: 40% • Esej/referat: 60% Każdy student zobowiązany jest do przygotowania i przeprowadzenia co najmniej jednej prezentacji multimedialnej (ok. 30 min.) i 10 min. quizu |
Classes in period "Winter semestr 2024/2025" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Class, 15 hours
|
|
Coordinators: | Tomasz Gadzina | |
Group instructors: | Tomasz Gadzina | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Class - Grading |
Copyright by University of Opole.