Digital natives, iGen and their world
General data
Course ID: | KZ-S-05-00-000005 |
Erasmus code / ISCED: | (unknown) / (unknown) |
Course title: | Digital natives, iGen and their world |
Name in Polish: | Cyfrowi tubylcy, iGen i ich świat |
Organizational unit: | Faculty of Theology |
Course groups: |
(in Polish) Kursy zmienne ogólnouczelniane społeczne (in Polish) Przedmioty ogólnouczelniane do wyboru (studia stacjonarne) |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | general courses |
Supplementary literature: | (in Polish) Grabiwoda B., E-konsumenci jutra. Pokolenie Z i technologie mobilne, Wydawnictwo Nieoczywiste, Łódź 2019 Lis M., Edukacja filmowa – element alfabetyzacji audiowizualnej, „Katecheta: dwumiesięcznik poświęcony zagadnieniom nauczania religii” (2016) nr 2, s. 127–133 Maushart S., E-migranci. Pół roku bez Internetu, telefonu i telewizji, Kraków 2014 Niemczyk A., Seweryn R., Klimek K., Przedstawiciele pokolenia Z jako uczestnicy ruchu turystycznego. Potrzeby – motywacje – zachowania, Warszawa 2019 Postman N., Technopol. Triumf techniki nad kulturą, Warszawa 2004 |
Short description: |
(in Polish) Podejmowana podczas zajęć tematyka ma służyć wprowadzeniu do rozumienia nowych technologii medialnych w kontekście historycznym, medialnym i humanistycznym, ich znaczenia i konsekwencji dla funkcjonowania najmłodszego pokolenia ich użytkowników, tzw. iGen (iGeneration). |
Full description: |
(in Polish) Podczas zajęć będą podejmowane m.in. następujące zagadnienia: Media i ich związek z edukacją (pismo, druk, nowe media); fenomen nowych technologii; indywidualne i społeczne konsekwencje stosowania nowych technologii; możliwości i ograniczenia stosowania nowych technologii w szkole; cechy pokolenia iGen. |
Bibliography: |
(in Polish) Carr N., Płytki umysł. Jak Internet wpływa na nasz mózg, Gliwice 2013 Spitzer M., Cyberchoroby. Jak cyfrowe życie rujnuje nasze zdrowie?, Słupsk 2016 Spitzer M., Cyfrowa demencja. W jaki sposób pozbawiamy rozumu siebie i swoje dzieci?, Słupsk 2013 Twenge J.M., iGen. Dlaczego dzieciaki dorastające w sieci są mniej zbuntowane, bardzie tolerancyjne, mniej szczęśliwe – i zupełnie nieprzygotowane do dorosłości (i co to oznacza dla nas wszystkich), Sopot 2019 |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA Student rozpoznaje rolę środków komunikacji społecznej we współczesnym świecie, widząc ich znaczenie także w obszarze życia społecznego. Student ma wiedzę dotyczącą oddziaływania maediów na różnych płaszczyznach: poczynając od oddziaływania indywidualnego aż po oddziaływanie na skalę społeczną, przekładającą się na wpływ w odniesieniu do cywilizacji i kultury. UMIEJĘTNOŚCI Potrafi wskazać mechanizmy oddziaływania mediów, pozyskując zarówno informacje z literatury, baz danych i innych źródeł, jak i poddając własnej analizie treści medialne. Potrafi posługiwać się mediami audiowizualnymi i nowymi mediami jako tekstami kultury, dokonując samodzielnie analizy ich znaczeń, także dla potrzeb własnej pracy badawczej. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Potrafi wykorzystywać treści audiowizualne dla przekazywania wiedzy o kulturowych (medialnych) obrazach rzeczywistości społecznej i politycznej, przyczyniając się do wzrostu kompetencji medialnych w społeczeństwie. Zachowuje krytycyzm wobec treści medialnych oraz sposobów ich przekazu, dostrzegając znaczenie wiedzy teoretycznej i badań nad mediami. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Egzamin pisemny, aktywność na zajęciach (dyskusja). |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours, 50 places
|
|
Coordinators: | Marek Lis | |
Group instructors: | Marek Lis | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours, 50 places
|
|
Coordinators: | Marek Lis | |
Group instructors: | Marek Lis | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
|
(in Polish) Dyscyplina: | (in Polish) nauki o kulturze i religii |
|
Type of course: | general courses |
|
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Classes in period "Winter semestr 2024/2025" (future)
Time span: | 2024-10-01 - 2025-02-28 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours, 50 places
|
|
Coordinators: | Marek Lis | |
Group instructors: | Marek Lis | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
Classes in period "Summer semestr 2024/2025" (future)
Time span: | 2025-03-01 - 2025-09-30 |
Navigate to timetable
MO WYK
TU W TH FR |
Type of class: |
Lecture, 15 hours, 50 places
|
|
Coordinators: | Marek Lis | |
Group instructors: | Marek Lis | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Lecture - Grading |
Copyright by University of Opole.