Psychologia rozwojowa [2.2-II-PR]
Semestr zimowy 2018/2019
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia rozwojowa [2.2-II-PR] | ||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/2019 [2018/19-Z]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
co drugi wtorek (nieparzyste), 11:00 - 12:30
sala 232 Biblioteka Główna - STRZELCÓW BYTOMSKICH 2 jaki jest adres?
Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (nieparzyste)" odbywają się w pierwszym tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Zajęcia prowadzone z częstotliwością "co dwa tygodnie (parzyste)" odbywają się w drugim tygodniu od rozpoczęcia cyklu dydaktycznego (np. semestru), a potem co dwa tygodnie. Jeśli zajęcia wypadają w dniu wolnym, to nie odbywają się, natomiast nie ma to wpływu na terminy kolejnych zajęć - odbędą się one dwa tygodnie później.
|
||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 5 | ||||||||||||||||||
Limit miejsc: | 10 | ||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Błońska | ||||||||||||||||||
Literatura: |
A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Wykład: Trempała J. (2011).Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Warszawa [wybrane rozdziały] Brzezińska, A. (2000). Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar [wybrane rozdziały] Ćwiczenia: Bakiera L. (2009). Czy dorastanie musi być trudne? Warszawa: Scholar Oleszkowicz A., Senejko A. (2013). Psychologia dorastania. Zmiany rozwojowe w dobie globalizacji. Warszawa: PWN (część I i II) Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 14, Attachment and Social Relationships Harwas-Napierała B., Trempała J. (2002) (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t.2, Warszawa: PWN Harwas-Napierała B., Trempała J. (2003) (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t.3, Warszawa: PWN C. Literatura uzupełniająca Erikson E. H.(2004). Tożsamość a cykl życia, Poznań BowlbyJ. (2007). Przywiązania, Warszawa Radziwiłłowicz W., Jarmołowska A. (2015). Adolescencja. Wybrane zagadnienia kliniczne i terapeutyczne. Kraków. Liberska H. (2014). Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie. W: I. Janicka, H. Liberska (red.). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN, (ss. 224-235). |
||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
W zakresie wiedzy: student posiada wiedzę na temat przedmiotu, aparatu pojęciowego oraz teoretycznych koncepcji współczesnej psychologii rozwoju człowieka; zna teorie opisujące i wyjaśniające uwarunkowania, przebieg, mechanizmy oraz efekty rozwoju człowieka w cyklu życia. W zakresie umiejętności: student posiada umiejętność aplikowania wiedzy z zakresu psychologii rozwoju do opisu, wyjaśniania i rozwiązywania problemów odnoszących się do konkretnych sytuacji z życia codziennego oraz przekazywania tej wiedzy w sposób komunikatywny w języku ogólnie zrozumiałym. W zakresie kompetencji: student opanuje podstawy krytycznego myślenia w odniesieniu do norm rozwojowych oraz cechuje go wrażliwość etyczna |
||||||||||||||||||
Uwagi: |
I sem I rok Historii II stopnia sp NAUCZYCIELSKA |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.