Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza psychologiczna dziecka - laboratorium [2.5-DIAGLAB1-Z] Semestr letni 2018/2019
Laboratorium, grupa nr 2

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza psychologiczna dziecka - laboratorium [2.5-DIAGLAB1-Z]
Zajęcia: Semestr letni 2018/2019 [2018/19-L] (zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień).
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 18:30 - 20:00
sala 201
Budynek dydaktyczny PL STASZICA 1 LICEUM jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Daty odbywania się zajęć grupy. Prezentują informacje na podstawie zdefiniowanych w USOS terminów oraz spotkań.
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem.
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Data i miejsceProwadzący
Liczba osób w grupie: 11
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Wiktoria Kubiec
Literatura:

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

Paluchowski, W.J. (2007). Diagnoza psychologiczna. Proces – narzędzia – standardy. Warszawa: Wydawnictwa akademickie i profesjonalne.

Stemplewska – Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: GWP

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

Podręczniki do poszczególnych testów. Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa

Zakres tematów:

1. Strategie badawcze i motywy w badaniach diagnostycznych dzieci i młodzieży

2. Zagadnienia rozwojowe w wieku wczesnoszkolnym

3. Obserwacja i wywiad jako podstawowe metody diagnozy

4. Swobodne techniki diagnostyczne

5. Kontrakt diagnostyczny

6. Błędy diagnosty

7. Trudności pojawiające się w trakcie procesu diagnostycznego

8. Opracowywanie zebranego materiału diagnostycznego

9. Udzielanie informacji zwrotnej

10. Prezentacja wybranych swobodnych technik diagnostycznych

11. Prezentacja wybranych technik pomiaru intelektu i zdolności poznawczych

12. Prezentacja wybranych technik diagnozy neuropsychologicznej

13. Prezentacja wybranych technik diagnozy środowiska rodzinnego

14. Prezentacja wybranych technik diagnozy środowiska szkolnego

15. Podsumowanie, omówienie praktycznych zastosowań zdobytej wiedzy

Metody dydaktyczne:

• konsultacje

• praca warsztatowa podczas ćwiczeń

• realizowane projekty i prace terenowe

• analiza przypadków

• dyskusja

Metody i kryteria oceniania:

zaliczenie z oceną

• wykonanie pracy zaliczeniowej w grupach:

o przeprowadzenie badań, opracowanie i przedłożenie pisemnego raportu z przeprowadzonej diagnozy dziecka w wieku 7-9 lat (bliższe wytyczne dotyczące zaliczenia podane zostaną na zajęciach)

Uwagi:

III psychologia zaoczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-4 (2025-05-14)