Diagnoza psychologiczna dziecka - laboratorium [2.5-DIAGLAB1-Z]
Semestr letni 2018/2019
Laboratorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Diagnoza psychologiczna dziecka - laboratorium [2.5-DIAGLAB1-Z] | ||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr letni 2018/2019 [2018/19-L]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
wielokrotnie, sobota (niestandardowa częstotliwość), 18:30 - 20:00
sala 201 Budynek dydaktyczny PL STASZICA 1 LICEUM jaki jest adres? |
||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 11 | ||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Wiktoria Kubiec | ||||||||||||||||||||
Literatura: |
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): A.1. wykorzystywana podczas zajęć Paluchowski, W.J. (2007). Diagnoza psychologiczna. Proces – narzędzia – standardy. Warszawa: Wydawnictwa akademickie i profesjonalne. Stemplewska – Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: GWP A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Podręczniki do poszczególnych testów. Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa |
||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
1. Strategie badawcze i motywy w badaniach diagnostycznych dzieci i młodzieży 2. Zagadnienia rozwojowe w wieku wczesnoszkolnym 3. Obserwacja i wywiad jako podstawowe metody diagnozy 4. Swobodne techniki diagnostyczne 5. Kontrakt diagnostyczny 6. Błędy diagnosty 7. Trudności pojawiające się w trakcie procesu diagnostycznego 8. Opracowywanie zebranego materiału diagnostycznego 9. Udzielanie informacji zwrotnej 10. Prezentacja wybranych swobodnych technik diagnostycznych 11. Prezentacja wybranych technik pomiaru intelektu i zdolności poznawczych 12. Prezentacja wybranych technik diagnozy neuropsychologicznej 13. Prezentacja wybranych technik diagnozy środowiska rodzinnego 14. Prezentacja wybranych technik diagnozy środowiska szkolnego 15. Podsumowanie, omówienie praktycznych zastosowań zdobytej wiedzy |
||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
• konsultacje • praca warsztatowa podczas ćwiczeń • realizowane projekty i prace terenowe • analiza przypadków • dyskusja |
||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
zaliczenie z oceną • wykonanie pracy zaliczeniowej w grupach: o przeprowadzenie badań, opracowanie i przedłożenie pisemnego raportu z przeprowadzonej diagnozy dziecka w wieku 7-9 lat (bliższe wytyczne dotyczące zaliczenia podane zostaną na zajęciach) |
||||||||||||||||||||
Uwagi: |
III psychologia zaoczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.