Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Psychologia rozwoju 2.1-PsR-CF
Semestr zimowy 2018/2019
Konwersatorium, grupa nr 1

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Psychologia rozwoju 2.1-PsR-CF
Zajęcia Semestr zimowy 2018/2019 (2018/19-Z) (zakończony)
Konwersatorium (KON), grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce:
każdy czwartek, 10:00 - 11:30
sala 113
Collegium Civitas jaki jest adres?
Terminy najbliższych spotkań: Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
Liczba osób w grupie: 10
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Katarzyna Błońska
Literatura:

Literatura obowiązkowa:

1. Brzezińska A. Społeczna psychologia rozwoju. Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR

2. Harwas-Napierała B., Trempała J. (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t. 2, i 3, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2004

3. Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M. Psychologia rozwoju człowieka, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2000

Literatura uzupełniająca:

1. Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, wydanie 1., ZYSK i S-KA, Poznań, 2004.

2. Birsch A., Malin T., Psychologia rozwojowa w zarysie: od niemowlęctwa do dorosłości, PWN, Warszawa, 2001

3. Brzezińska A (red) Portrety psychologiczne człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. GWP, Gdańsk 2005.

4. Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego. Państwowe Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1985.

5. Vasta R., Haith M.M., Miller S. Psychologia dziecka. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1995

Zakres tematów:

Metody psychologii rozwojowej, jej historia

Czynniki determinujące w ontogenezie rozwój psychiczny człowieka

Rozwój fizyczny i psychiczny w okresie prenatalnym i perinatalnym

Rozwój poszczególnych funkcji psychicznych dziecka

Teorie współczesnej psychologii rozwojowej

Problemy okresu adolescencji

Poznawczo-rozwojowe koncepcje Piageta oraz Kohlberga

Etapy rozwoju człowieka dorosłego

Problemy starości

Rozwój osobowości

Metody dydaktyczne:

Prezentacja multimedialna

Prezentacja interaktywna

Studium przypadku

Analiza tekstu

Metody i kryteria oceniania:

Prezentacja wybranego tematu

Kolokwium - test pytań zamkniętych i otwartych

Możliwe są dwie nieobecności. Kolejne wymagają uzupełnienia materiału i wykonania dodatkowego zadania zaliczeniowego.

Uwagi:

III Coaching filozoficzny

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.