Psychologia rozwoju [2.1-PsR-CF]
Semestr zimowy 2018/2019
Konwersatorium,
grupa nr 1
Przedmiot: | Psychologia rozwoju [2.1-PsR-CF] | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/2019 [2018/19-Z]
(zakończony)
Konwersatorium [KON], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
||||||||||||||||||||||||||||||
Termin i miejsce:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
Terminy najbliższych spotkań:
Kliknij w datę by zobaczyć tygodniowy plan z zaznaczonym spotkaniem. |
Wszystkie zajęcia tej grupy już się odbyły - pokaż terminy wszystkich spotkań.
|
||||||||||||||||||||||||||||||
Liczba osób w grupie: | 10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Limit miejsc: | (brak danych) | ||||||||||||||||||||||||||||||
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę | ||||||||||||||||||||||||||||||
Prowadzący: | Katarzyna Błońska | ||||||||||||||||||||||||||||||
Literatura: |
Literatura obowiązkowa: 1. Brzezińska A. Społeczna psychologia rozwoju. Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR 2. Harwas-Napierała B., Trempała J. (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t. 2, i 3, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2004 3. Przetacznik-Gierowska M., Tyszkowa M. Psychologia rozwoju człowieka, t. 1, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2000 Literatura uzupełniająca: 1. Bee H., Psychologia rozwoju człowieka, wydanie 1., ZYSK i S-KA, Poznań, 2004. 2. Birsch A., Malin T., Psychologia rozwojowa w zarysie: od niemowlęctwa do dorosłości, PWN, Warszawa, 2001 3. Brzezińska A (red) Portrety psychologiczne człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa. GWP, Gdańsk 2005. 4. Przetacznik-Gierowska M., Makiełło-Jarża G. Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego. Państwowe Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1985. 5. Vasta R., Haith M.M., Miller S. Psychologia dziecka. Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1995 |
||||||||||||||||||||||||||||||
Zakres tematów: |
Metody psychologii rozwojowej, jej historia Czynniki determinujące w ontogenezie rozwój psychiczny człowieka Rozwój fizyczny i psychiczny w okresie prenatalnym i perinatalnym Rozwój poszczególnych funkcji psychicznych dziecka Teorie współczesnej psychologii rozwojowej Problemy okresu adolescencji Poznawczo-rozwojowe koncepcje Piageta oraz Kohlberga Etapy rozwoju człowieka dorosłego Problemy starości Rozwój osobowości |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody dydaktyczne: |
Prezentacja multimedialna Prezentacja interaktywna Studium przypadku Analiza tekstu |
||||||||||||||||||||||||||||||
Metody i kryteria oceniania: |
Prezentacja wybranego tematu Kolokwium - test pytań zamkniętych i otwartych Możliwe są dwie nieobecności. Kolejne wymagają uzupełnienia materiału i wykonania dodatkowego zadania zaliczeniowego. |
||||||||||||||||||||||||||||||
Uwagi: |
III Coaching filozoficzny |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.