Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Skuteczność różnych terapii [2.5-FAK191] Semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Skuteczność różnych terapii [2.5-FAK191]
Zajęcia: Semestr zimowy 2018/2019 [2018/19-Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 32
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Jakub Filipkowski
Literatura:

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

Rakowska, J. M. (2005). Skuteczność psychoterapii. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa.

Witkowski, T. (2013). Zakazana psychologia (t. 2). Stare Groszki: Wydawnictwo CiS.

Eysenck, H. J. (1971). Sens i nonsens w psychologii. Państwowe Wydawnictwo Naukowe.

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

Lilienfeld, S. O. (2007). Psychological treatments that cause harm. Perspectives on psychological science, 2(1), 53-70.

Mercer, J., Sarner, L., & Rosa, L. (2003). Attachment therapy on trial: The torture and death of Candace Newmaker.

Greenwood Publishing Group.

A. Literatura uzupełniająca

Simonton, O. C., Matthews-Simonton, S., & Sparks, T. F. (1980). Psychological intervention in the treatment of cancer. Psychosomatics, 21(3), 226-233.

Simonton, O. C. (1982). Committee on unproven methods of cancer treatment. CA, 36, 185-192.

Chambless, D. L., Baker, M. J., Baucom, D. H., Beutler, L. E., Calhoun, K. S., Crits-Christoph, P., ... & Johnson, S. B. (1998). Update on empirically validated therapies, II. The clinical psychologist, 51(1), 3-16.

Phillips, K. A., Osborne, R. H., Giles, G. G., Dite, G. S., Apicella, C., Hopper, J. L., & Milne, R. L. (2008). Psychoso-cial factors and survival of young women with breast cancer: a population-based prospective cohort study. Journal of Clinical Oncology, 26(28), 4666-4671.

Nielsen, N. R., Zhang, Z. F., Kristensen, T. S., Netterstr, B., Schnohr, P., & Gr, M. (2005). Self reported stress and risk of breast cancer: prospective cohort study. Bmj, 331(7516), 548.

American Academy of Pediatrics. (1982). The Doman-Delacato treatment of neurologically handicapped children. Pediatrics, 70(5), 810-812.

Mercer, J., Sarner, L., & Rosa, L. (2003). Attachment therapy on trial: The torture and death of Candace Newmaker. Greenwood Publishing Group.

Knekt, P., Lindfors, O., Laaksonen, M. A., Renlund, C., Haaramo, P., Härkänen, T., ... & Helsinki Psychotherapy Study Group. (2011). Quasi-experimental study on the effectiveness of psychoanalysis, long-term and short-term psychotherapy on psychiatric symptoms, work ability and functional capacity during a 5-year follow-up. Journal of Affective Disorders, 132(1), 37-47.

Zakres tematów:

1. Sposoby badania metod psychoterapeutycznych

2. Terapie zdyskredytowane, lecz nadal stosowane

a) Metoda Domana-Delacato

b) Terapia Więzi

c) Metoda Simontona

3. Skuteczność różnych form psychoterapii

4. Szkolenia ustawień Hellingerowskich

5. Skuteczność psychoanalizy

6. Skuteczność innych form pomocy psychologicznej (zajęcia realizowane metodą e-learningu)

Metody dydaktyczne:

• Wykłady, dyskusje, materiały filmowe

• Opracowanie zagadnień poruszanych na zaję-ciach

• Zapoznanie się z literaturą wykorzystywaną pod-czas zajęć

• Zapoznanie się z wynikami badań za pomocą platformy e-learningowej

• Zapoznanie się z literaturą studiowaną samo-dzielnie za pośrednictwem platformy e-learningowej

Metody i kryteria oceniania:

Sposób zaliczenia*:

• Zaliczenie z oceną

Formy zaliczenia:

• Kolokwium

• Aktywność na zajęciach

Podstawowe kryteria:

• ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów

• ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów

• ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punk-tów

Uwagi:

III psychologia dzienna kliniczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www3-8 (2025-07-09)