Skuteczność różnych terapii [2.5-FAK191]
Semestr zimowy 2018/2019
Ćwiczenia,
grupa nr 1
Przedmiot: | Skuteczność różnych terapii [2.5-FAK191] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2018/2019 [2018/19-Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 32 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Jakub Filipkowski |
Literatura: |
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): A.1. wykorzystywana podczas zajęć Rakowska, J. M. (2005). Skuteczność psychoterapii. Wydawnictwo Naukowe Scholar, Warszawa. Witkowski, T. (2013). Zakazana psychologia (t. 2). Stare Groszki: Wydawnictwo CiS. Eysenck, H. J. (1971). Sens i nonsens w psychologii. Państwowe Wydawnictwo Naukowe. A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Lilienfeld, S. O. (2007). Psychological treatments that cause harm. Perspectives on psychological science, 2(1), 53-70. Mercer, J., Sarner, L., & Rosa, L. (2003). Attachment therapy on trial: The torture and death of Candace Newmaker. Greenwood Publishing Group. A. Literatura uzupełniająca Simonton, O. C., Matthews-Simonton, S., & Sparks, T. F. (1980). Psychological intervention in the treatment of cancer. Psychosomatics, 21(3), 226-233. Simonton, O. C. (1982). Committee on unproven methods of cancer treatment. CA, 36, 185-192. Chambless, D. L., Baker, M. J., Baucom, D. H., Beutler, L. E., Calhoun, K. S., Crits-Christoph, P., ... & Johnson, S. B. (1998). Update on empirically validated therapies, II. The clinical psychologist, 51(1), 3-16. Phillips, K. A., Osborne, R. H., Giles, G. G., Dite, G. S., Apicella, C., Hopper, J. L., & Milne, R. L. (2008). Psychoso-cial factors and survival of young women with breast cancer: a population-based prospective cohort study. Journal of Clinical Oncology, 26(28), 4666-4671. Nielsen, N. R., Zhang, Z. F., Kristensen, T. S., Netterstr, B., Schnohr, P., & Gr, M. (2005). Self reported stress and risk of breast cancer: prospective cohort study. Bmj, 331(7516), 548. American Academy of Pediatrics. (1982). The Doman-Delacato treatment of neurologically handicapped children. Pediatrics, 70(5), 810-812. Mercer, J., Sarner, L., & Rosa, L. (2003). Attachment therapy on trial: The torture and death of Candace Newmaker. Greenwood Publishing Group. Knekt, P., Lindfors, O., Laaksonen, M. A., Renlund, C., Haaramo, P., Härkänen, T., ... & Helsinki Psychotherapy Study Group. (2011). Quasi-experimental study on the effectiveness of psychoanalysis, long-term and short-term psychotherapy on psychiatric symptoms, work ability and functional capacity during a 5-year follow-up. Journal of Affective Disorders, 132(1), 37-47. |
Zakres tematów: |
1. Sposoby badania metod psychoterapeutycznych 2. Terapie zdyskredytowane, lecz nadal stosowane a) Metoda Domana-Delacato b) Terapia Więzi c) Metoda Simontona 3. Skuteczność różnych form psychoterapii 4. Szkolenia ustawień Hellingerowskich 5. Skuteczność psychoanalizy 6. Skuteczność innych form pomocy psychologicznej (zajęcia realizowane metodą e-learningu) |
Metody dydaktyczne: |
• Wykłady, dyskusje, materiały filmowe • Opracowanie zagadnień poruszanych na zaję-ciach • Zapoznanie się z literaturą wykorzystywaną pod-czas zajęć • Zapoznanie się z wynikami badań za pomocą platformy e-learningowej • Zapoznanie się z literaturą studiowaną samo-dzielnie za pośrednictwem platformy e-learningowej |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób zaliczenia*: • Zaliczenie z oceną Formy zaliczenia: • Kolokwium • Aktywność na zajęciach Podstawowe kryteria: • ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów • ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów • ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punk-tów |
Uwagi: |
III psychologia dzienna kliniczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.