Diagnoza psychologiczna człowieka dorosłego [2.5-DIAGDOR-L]
Semestr letni 2019/2020
Laboratorium,
grupa nr 2
Przedmiot: | Diagnoza psychologiczna człowieka dorosłego [2.5-DIAGDOR-L] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019/20-L]
(zakończony)
Laboratorium [LAB], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 14 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Wiktoria Kubiec |
Literatura: |
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć: A.1. wykorzystywana podczas zajęć • Stemplewska- Żakowicz, K., Krejtz, K. (2005) Wywiad psychologiczny. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. • Stemplewska-Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: GWP • Stemplewska-Żakowicz, K. i Paluchowski, W. J. (2008). Podstawy diagnozy psychologicznej. W: J. Strelau i D. Doliń-ski (red.), Psychologia. Gdańsk: GWP. • Hornowska, E. (2004) Skala Inteligencji dla Dorosłych Davida Wechslera WAIS- R oraz WAIS- III. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar • Podręczniki do przerabianych testów A.2. studiowana samodzielnie przez studenta • Anastasi, A., Urbina, S. (1999) Testy Psychologiczne. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. • Kucharski, T., Gomuła, J. (1998) Wprowadzenie do kwestionariusza MMPI. Pracownia Psychologii Klinicznej I Rozwoju Osobowości. Toruń • Hornowska, E. (2004) Skala Inteligencji dla Dorosłych Davida Wechslera WAIS- R oraz WAIS- III. Warszawa: Wy-dawnictwo Naukowe Scholar • Stemplewska- Żakowicz, K., Krejtz, K. (2005) Wywiad psychologiczny. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicz-nych PTP. • Stemplewska-Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: GWP • Suchańska, A.(2007). Rozmowa i obserwacja w rozmowie psychologicznej. Warszawa: Wydawnictwo Akademickie i Profesjonalne • Podręczniki do przerabianych testów B. Literatura uzupełniająca • Paluchowski W. (2001) Diagnoza Psychologiczna. Podejście ilościowe i jakościowe. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar • Paluchowski, W. J. (2007). Diagnoza psychologiczna. Proces - narzędzia - standardy. Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne. |
Zakres tematów: |
1. Proces diagnostyczny i jego poszczególne etapy 2. Pomiar i testy w psychologii 3. Kompetencje niezbędne do przeprowadzenia diagnozy psychologicznej 4. Umiejętności praktyczne i kompetencje interpersonalne 5. Wykorzystanie testów psychologicznych w diagnozie psychologicznej 6. Wywiad i obserwacja kliniczna 7. Praktyka diagnostyczna a etyka 8. WAIS-R - prezentacja narzędzia 9. Kompleksowa ocena osobowości – MMPI Minnesocki Wielowymiarowy Inwentarz Osobowości – prezentacja narzędzia 10. Narzędzia diagnostyczne w obszarze psychologii zdrowia (prezentacja wybranych narzędzi diagnostycznych) |
Metody dydaktyczne: |
Prezentacje multimedialne Dyskusja Ćwiczenia w stosowaniu narzędzi diagnozy człowieka dorosłego |
Metody i kryteria oceniania: |
Opracowanie projektu empirycznego zgodnie z omówionymi na zajęciach wytycznymi |
Uwagi: |
III psychologia dzienna kliniczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.