Diagnoza psychologiczna dziecka [2.5-DIAGDZ-Z]
Semestr letni 2019/2020
Wykład,
grupa nr 1
Przedmiot: | Diagnoza psychologiczna dziecka [2.5-DIAGDZ-Z] |
Zajęcia: |
Semestr letni 2019/2020 [2019/20-L]
(zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Egzamin |
Prowadzący: | Angelika Kleszczewska-Albińska |
Literatura: |
A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu): A.1. wykorzystywana podczas zajęć Paluchowski, W.J. (2007). Diagnoza psychologiczna. Proces – narzędzia – standardy. Warszawa: Wydawnictwa akademickie i profesjonalne. Stemplewska – Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: GWP A.2. studiowana samodzielnie przez studenta Podręczniki do poszczególnych testów. Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa B. Literatura uzupełniająca Anastasi, A. i Urbina, S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Brzeziński, J. i Hornowska, E. (red) (1998). Skala Inteligencji Wechslera WAIS-R. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN. Juczyński, Z. (2001). Narzędzia pomiaru w promocji i psychologii zdrowia. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP. Kleszczewska-Albińska, A. i Albiński, R. (2009). Wstyd i poczucie winy w teorii i badaniach. Psychologia Jakości Życia, 8, 83-100. Szustrowa, T. (1991). Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja. Warszawa: Wydawnictwa UW. |
Zakres tematów: |
1. Wprowadzenie do problematyki diagnozy 2. Profesjonalne kompetencje diagnostyczne 3. Diagnoza psychologiczna dziecka 4. Dziecko jako osoba badana – prawa i obowiązki 5. Wybrane techniki diagnostyczne wykorzystywane w pracy z dziećmi 6. Prognozowanie diagnostyczne 7. Wnioskowanie na podstawie przeprowadzonej diagnozy – notatki, opinie, orzeczenia |
Metody dydaktyczne: |
• wykłady • konsultacje |
Metody i kryteria oceniania: |
ocena końcowa z egzaminu: • ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów • ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów • ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów |
Uwagi: |
III psychologia zaoczna |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.