Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Diagnoza psychologiczna dziecka [2.5-DIAGDZ-Z] Semestr letni 2019/2020
Wykład, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Diagnoza psychologiczna dziecka [2.5-DIAGDZ-Z]
Zajęcia: Semestr letni 2019/2020 [2019/20-L] (zakończony)
Wykład [WYK], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Egzamin
Prowadzący: Angelika Kleszczewska-Albińska
Literatura:

A. Literatura wymagana do ostatecznego zaliczenia zajęć (zdania egzaminu):

A.1. wykorzystywana podczas zajęć

Paluchowski, W.J. (2007). Diagnoza psychologiczna. Proces – narzędzia – standardy. Warszawa: Wydawnictwa akademickie i profesjonalne.

Stemplewska – Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. Gdańsk: GWP

A.2. studiowana samodzielnie przez studenta

Podręczniki do poszczególnych testów. Pracownia Testów Psychologicznych PTP, Warszawa

B. Literatura uzupełniająca

Anastasi, A. i Urbina, S. (1999). Testy psychologiczne. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.

Brzeziński, J. i Hornowska, E. (red) (1998). Skala Inteligencji Wechslera WAIS-R. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.

Juczyński, Z. (2001). Narzędzia pomiaru w promocji i psychologii zdrowia. Warszawa: Pracownia Testów Psychologicznych PTP.

Kleszczewska-Albińska, A. i Albiński, R. (2009). Wstyd i poczucie winy w teorii i badaniach. Psychologia Jakości Życia, 8, 83-100.

Szustrowa, T. (1991). Swobodne techniki diagnostyczne. Wywiad i obserwacja. Warszawa: Wydawnictwa UW.

Zakres tematów:

1. Wprowadzenie do problematyki diagnozy

2. Profesjonalne kompetencje diagnostyczne

3. Diagnoza psychologiczna dziecka

4. Dziecko jako osoba badana – prawa i obowiązki

5. Wybrane techniki diagnostyczne wykorzystywane w pracy z dziećmi

6. Prognozowanie diagnostyczne

7. Wnioskowanie na podstawie przeprowadzonej diagnozy – notatki, opinie, orzeczenia

Metody dydaktyczne:

• wykłady

• konsultacje

Metody i kryteria oceniania:

ocena końcowa z egzaminu:

• ocena dostateczna: jeśli student uzyska powyżej 60% punktów

• ocena dobra: jeśli student uzyska powyżej 75% punktów

• ocena bardzo dobra: jeśli student uzyska powyżej 90% punktów

Uwagi:

III psychologia zaoczna

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności mapa serwisu USOSweb 7.1.2.0-www5-4 (2025-05-14)