Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Psychologia rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (B) [2.3.08.D5.03-INPPRD] Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 1

Przejdź do planu zaznaczono terminy wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot: Psychologia rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (B) [2.3.08.D5.03-INPPRD]
Zajęcia: Semestr zimowy 2020/2021 [2020/21-Z] (zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 1 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: Podana informacja o terminie jest orientacyjna. W celu uzyskania pewnej informacji obejrzyj kalendarz roku akademickiego lub skontaktuj się z wykładowcą (nieregularności zdarzają się przede wszystkim w przypadku zajęć odbywających się rzadziej niż co tydzień). (brak danych)
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Wiktoria Kubiec
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a3142b8baede045099b107894c174f5da%40thread.tacv2/conversations?groupId=02bcad2d-5b8b-4cf5-a095-492da318383e&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5
Literatura:

Literatura podstawowa:

Trempała J. (2011).Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Warszawa [wybrane rozdziały]

Harwas-Napierała B., Trempała J. (2002) (red.), Wiedza z psychologii rozwoju człowieka w praktyce społecznej, Poznań

Brzezińska A. I. (2006). Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, Gdańsk 2006.

Schaffer H. R. (2007). Psychologia dziecka, Warszawa 2007.

Harwas-Napierała B., Trempała J. (2002) (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t.2, Warszawa: PWN

Harwas-Napierała B., Trempała J. (2003) (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t.3, Warszawa: PWN

Literatura uzupełniająca:

Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 14, Attachment and Social Relationships

BowlbyJ. (2007). Przywiązania, Warszawa

Liberska H. (2014). Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie. W: I. Janicka, H. Liberska (red.). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN, (s. 224-235).

Zakres tematów:

1. Rozwój psychofizyczny dziecka w wieku wczesnoszkolnym

2. Rozwój społecznoemocjonalny dziecka w wieku wczesnoszkolnym

3. Rozwój poznawczy u dzieci w wieku wczesnoszkolnym

4. Wychowanie i edukacja dziecka w wieku wczesnoszkolnym

5. Dziecko w środowisku klasowym

6. Nieprawidłowości rozwojowe u dzieci w wieku wczesnoszkolnym

7. Wspieranie rozwoju dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Metody dydaktyczne:

1. prezentacja multimedialna

2. analiza filmów

3. analiza tekstów

4. dyskusja związana z wykładem

5. metody eksponujące

uwaga! metody zostaną dostosowane do bieżącej sytuacji epidemiologicznej w kraju i regionie

Metody i kryteria oceniania:

1. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach. Nieusprawiedliwiona nieobecność (bez poświadczenia lekarskiego) nie może wystąpić więcej niż dwa razy w toku semestru.

2. Zaliczenie kolokwium.

3. Aktywność na zajęciach.

Uwagi:

II PPW 5L

Kod logowania do Microsoft Teams: bhbcttk

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www3-1 (2024-04-02)