Psychologia rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (B) [2.3.08.D5.03-INPPRD]
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia,
grupa nr 2
Przedmiot: | Psychologia rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (B) [2.3.08.D5.03-INPPRD] |
Zajęcia: |
Semestr zimowy 2020/2021 [2020/21-Z]
(zakończony)
Ćwiczenia [CW], grupa nr 2 [pozostałe grupy] |
Termin i miejsce:
|
(brak danych) |
Liczba osób w grupie: | 25 |
Limit miejsc: | (brak danych) |
Zaliczenie: | Zaliczenie na ocenę |
Prowadzący: | Wiktoria Kubiec |
Strona domowa grupy: | https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2fb710f1e08f4873a774eaaa46028ea4%40thread.tacv2/conversations?groupId=a949e40d-fe30-4c80-9686-d4c93f3fcf6b&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5 |
Literatura: |
Literatura podstawowa: Trempała J. (2011).Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Warszawa [wybrane rozdziały] Harwas-Napierała B., Trempała J. (2002) (red.), Wiedza z psychologii rozwoju człowieka w praktyce społecznej, Poznań Brzezińska A. I. (2006). Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, Gdańsk 2006. Schaffer H. R. (2007). Psychologia dziecka, Warszawa 2007. Harwas-Napierała B., Trempała J. (2002) (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t.2, Warszawa: PWN Harwas-Napierała B., Trempała J. (2003) (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t.3, Warszawa: PWN Literatura uzupełniająca: Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 14, Attachment and Social Relationships BowlbyJ. (2007). Przywiązania, Warszawa Liberska H. (2014). Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie. W: I. Janicka, H. Liberska (red.). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN, (s. 224-235). |
Zakres tematów: |
1. Rozwój psychofizyczny dziecka w wieku wczesnoszkolnym 2. Rozwój społecznoemocjonalny dziecka w wieku wczesnoszkolnym 3. Rozwój poznawczy u dzieci w wieku wczesnoszkolnym 4. Wychowanie i edukacja dziecka w wieku wczesnoszkolnym 5. Dziecko w środowisku klasowym 6. Nieprawidłowości rozwojowe u dzieci w wieku wczesnoszkolnym 7. Wspieranie rozwoju dzieci w wieku wczesnoszkolnym |
Metody dydaktyczne: |
1. prezentacja multimedialna 2. analiza filmów 3. analiza tekstów 4. dyskusja związana z wykładem 5. metody eksponujące uwaga! metody zostaną dostosowane do bieżącej sytuacji epidemiologicznej w kraju i regionie |
Metody i kryteria oceniania: |
1. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach. Nieusprawiedliwiona nieobecność (bez poświadczenia lekarskiego) nie może wystąpić więcej niż dwa razy w toku semestru. 2. Zaliczenie kolokwium. 3. Aktywność na zajęciach. |
Uwagi: |
II PPW 5L Kod logowania do Microsoft Teams: 1bc9ouc |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.