Uniwersytet Opolski - Centralny System UwierzytelnianiaNie jesteś zalogowany | zaloguj się
katalog przedmiotów - pomoc

Psychologia rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (B) 2.3.08.D5.03-INPPRD
Semestr zimowy 2020/2021
Ćwiczenia, grupa nr 2

powiększ
plan zajęć przedmiotu
zaznaczono (na zielono) terminy
aktualnie wyświetlanej grupy
To jest strona grupy zajęciowej. Jeśli szukasz opisu przedmiotu, zobacz stronę przedmiotu
Przedmiot Psychologia rozwojowa dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym (B) 2.3.08.D5.03-INPPRD
Zajęcia Semestr zimowy 2020/2021 (2020/21-Z) (zakończony)
Ćwiczenia (CW), grupa nr 2 [pozostałe grupy]
Termin i miejsce: (brak danych)
Liczba osób w grupie: 25
Limit miejsc: (brak danych)
Zaliczenie: Zaliczenie na ocenę
Prowadzący: Wiktoria Kubiec
Strona domowa grupy: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2fb710f1e08f4873a774eaaa46028ea4%40thread.tacv2/conversations?groupId=a949e40d-fe30-4c80-9686-d4c93f3fcf6b&tenantId=8bc347df-2832-4d9d-b10a-fbdbdc7fe2e5
Literatura:

Literatura podstawowa:

Trempała J. (2011).Psychologia rozwoju człowieka. Podręcznik akademicki. Warszawa [wybrane rozdziały]

Harwas-Napierała B., Trempała J. (2002) (red.), Wiedza z psychologii rozwoju człowieka w praktyce społecznej, Poznań

Brzezińska A. I. (2006). Psychologiczne portrety człowieka. Praktyczna psychologia rozwojowa, Gdańsk 2006.

Schaffer H. R. (2007). Psychologia dziecka, Warszawa 2007.

Harwas-Napierała B., Trempała J. (2002) (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t.2, Warszawa: PWN

Harwas-Napierała B., Trempała J. (2003) (red.), Psychologia rozwoju człowieka, t.3, Warszawa: PWN

Literatura uzupełniająca:

Sigelman, C. K., Rider, E. A. (2011). Life-Span Human Development, 7th Edition. Cengage Learning: Wadsworth. Chapter 14, Attachment and Social Relationships

BowlbyJ. (2007). Przywiązania, Warszawa

Liberska H. (2014). Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie. W: I. Janicka, H. Liberska (red.). Psychologia rodziny. Warszawa: PWN, (s. 224-235).

Zakres tematów:

1. Rozwój psychofizyczny dziecka w wieku wczesnoszkolnym

2. Rozwój społecznoemocjonalny dziecka w wieku wczesnoszkolnym

3. Rozwój poznawczy u dzieci w wieku wczesnoszkolnym

4. Wychowanie i edukacja dziecka w wieku wczesnoszkolnym

5. Dziecko w środowisku klasowym

6. Nieprawidłowości rozwojowe u dzieci w wieku wczesnoszkolnym

7. Wspieranie rozwoju dzieci w wieku wczesnoszkolnym

Metody dydaktyczne:

1. prezentacja multimedialna

2. analiza filmów

3. analiza tekstów

4. dyskusja związana z wykładem

5. metody eksponujące

uwaga! metody zostaną dostosowane do bieżącej sytuacji epidemiologicznej w kraju i regionie

Metody i kryteria oceniania:

1. Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest obecność na zajęciach. Nieusprawiedliwiona nieobecność (bez poświadczenia lekarskiego) nie może wystąpić więcej niż dwa razy w toku semestru.

2. Zaliczenie kolokwium.

3. Aktywność na zajęciach.

Uwagi:

II PPW 5L

Kod logowania do Microsoft Teams: 1bc9ouc

Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.