Przedmioty Teologia Kapłańska PRK - semestr 06 (grupa przedmiotów zdefiniowana przez Wydział Teologiczny)
Legenda
Jeśli przedmiot jest prowadzony w danym cyklu dydaktycznym, to w odpowiedniej komórce pojawi się koszyk rejestracyjny. Ikona koszyka zależy od tego, czy możesz się rejestrować na dany przedmiot.
- nie jesteś zalogowany - aktualnie nie możesz się rejestrować - możesz się zarejestrować - możesz się wyrejestrować (lub wycofać prośbę) - złożyłeś prośbę o zarejestrowanie (i nie możesz jej już wycofać) - jesteś pomyślnie zarejestrowany (i nie możesz się wyrejestrować)
Kliknij na ikonę "i" przy koszyku, aby uzyskać dodatkowe informacje.
2022/23-L - Semestr letni 2022/2023 2023/24-L - Semestr letni 2023/2024 2024/25-L - Semestr letni 2024/2025 (zajęcia mogą być semestralne, trymestralne lub roczne) |
Opcje | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
2022/23-L | 2023/24-L | 2024/25-L | |||||
5.1.0.6.08 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Dydaktyka etyki dzieci – praktyka śródroczna” zaznajamia studentów z praktyką nauczania etyki wśród dzieci. |
|
|||||
5.1.0.6.07 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Przedmiot „Dydaktyka katechezy dzieci” zaznajamia studentów z praktyką katechezy dzieci w młodszym wieku szkolnym, w tym ze sposobami prowadzenia lekcji religii i spotkań parafialnych. |
|
|||||
5.1.0.6.01 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zasadniczym celem wykładu jest ukazanie geograficzno-teologicznego schematu Dziejów Apostolskich, przedstawienie na jego tle, życia i działalności Apostoła Pawła; przekazanie wiedzy o procesie redakcji listów, problematyce ich autorstwa, listach jako gatunku literackim; wprowadzenie na temat autorstwa, środowiska powstania, kontekstu historyczno-kulturowego, aspektów literackich, głównych tematów teologicznych oraz wskazanie podstawowych metod interpretacji literatury epistolarnej Nowego Testamentu. |
|
|||||
5.1.0.6.01.c |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznanie treści i egzegeza wybranych tekstów z Dziejów Apostolskich, ze szczególnym uwzględnieniem najważniejszych przemówień w tej księdze. |
|
|||||
5.1.0.6.06 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia obejmują treści z zakresu podstawowych zagadnień gramatyki łacińskiej. Zasadnicze prawa składni są realizowane w zakresie umożliwiającym tłumaczenie i analizę fragmentów dzieł oryginalnych i preparowanych zaczerpniętych z autorów wczesnochrześcijańskich i Pisma św.. Program obejmuje też analizę stałych części Mszy św oraz podstawowego zasobu słownictwa teologicznego. Studenci poznają też bibliografię j. łacińskiego: podręczniki, słowniki oraz gramatyki. |
|
|||||
5.1.0.6.03 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest przedstawienie podstawowych zagadnień z zakresu katolickiej nauki społecznej. |
|
|||||
5.1.0.6.03.c |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zajęcia skierowane są na pogłębienie podstawowych zagadnień z katolickiej nauki społecznej w zakresie tematów przedstawionych podczas wykładów. |
|
|||||
5.1.0.6.10 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Liturgia godzin należy do podstawowych form chrześcijańskiego wyrazu wiary celebrowanej, która stanowi odpowiedź na wezwanie Chrystusa i Kościoła do ustawicznej modlitwy. Celem wykładu jest zapoznanie studentów z historią tej czcigodnej formy modlitwy oraz wprowadzenie w jej teologiczną strukturę. |
|
|||||
5.1.0.6.11 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Poznanie podstawowych zasad teorii i notacji gregoriańskiej. Opanowanie podstawowego repertuaru śpiewów gregoriańskich. |
|
|||||
5.1.0.6.09 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem praktyki jest zapoznanie studentów z pracą dydaktyczno-wychowawczą nauczyciela religii w szkole. Studenci powinni poznać specyfikę tej pracy oraz główne zadania i sposoby ich realizacji w szkole. Mają też okazję do gromadzenia doświadczeń zawodowych oraz rozwijania umiejętności i kompetencji społecznych w czasie prowadzenia lekcji religii. |
|
|||||
5.1.0.6.02 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z nauką Pisma św., i historyczno-teologicznyym rozwojem problematyki związanej ze stworzeniem świata, człowieka, bytów duchowych, a także źródłem zła w świecie. Ocena problematycznych kwestii z perspektywy orzeczeń Magisterium Kościoła. |
|
|||||
5.1.0.6.02.c |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Zapoznanie z nauką Pisma św., i historyczno-teologicznyym rozwojem problematyki związanej ze stworzeniem świata, człowieka, bytów duchowych, a także źródłem zła w świecie. Ocena problematycznych kwestii z perspektywy orzeczeń Magisterium Kościoła. |
|
|||||
5.1.0.6.05 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem wykładu jest wprowadzenie studenta w przestrzeń badawczą teologii duchowości. W przebiegu wykładu istotne znaczenie odgrywa ukazanie metodologii oraz historii teologii duchowości zwłaszcza w jej zachodnim ujęciu, co stanowi fundament do pogłębienia wiedzy w cyklu drugim (Teologia duchowości cz. II). |
|
|||||
5.1.0.6.04 |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem przedmiotu jest zaznajomienie z problematyką cnót kardynalnych (roztropności, sprawiedliwości, męstwa, umiarkowania), cnót teologalnych (wiary, nadziei, miłości) oraz cnoty religijności w aspekcie biblijnym, teologicznym, moralnym oraz społecznym. Chodzi o orientację w zakresie kluczowych problemów aretologii chrześcijańskiej. |
|
|||||
5.1.0.6.04.c |
Zajęcia przedmiotu
Semestr letni 2022/2023
Grupy przedmiotu
Skrócony opis
Celem konwersatorium jest poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu teologii moralnej szczegółowej, dotyczącej problematyki cnót kardynalnych, teologalnych i religijności. Chodzi ponadto o zaznajomienie z właściwymi oraz niewłaściwymi ujęciami cnoty religijności, a także o udoskonalenie umiejętności oceny moralnej konkretnych dylematów związanych z problematyką aretologiczną. |
|
|||||