Działania audiowizualne 1
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0202.8-DAU1 |
Kod Erasmus / ISCED: |
03.1
|
Nazwa przedmiotu: | Działania audiowizualne 1 |
Jednostka: | Wydział Sztuki |
Grupy: |
Katalog przedmiotów dla studiów krótkoterminowych (Erasmus+ lub inne umowy o współpracy) Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | PRK: 6/7 Studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 5 |
Profil kształcenia: | Ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | Liczba punktów ECTS: 2 / 55h A. Godziny kontaktowe: Udział w zajęciach: 30h B. Praca własna studenta Przygotowanie do zajęć: 15h Przygotowanie do zaliczenia: 10h |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zapoznanie się z podstawowymi zagadnieniami z zakresu projektowania i realizowania projektów audiowizualnych i multimedialnych. Zapoznanie się z podstawowymi metodami generowania efektów wizualnych oraz wiązania obrazów ruchomych ze ścieżkami audio. Opanowanie podstawowych umiejętności związanych z praktycznym wykorzystaniem oprogramowania umożliwiającego tworzenie obrazu ruchomego i jego postprodukcję także w czasie rzeczywistym. Rozpoznanie metod i zasad tworzenia kompozycji audiowizualnych. |
Pełny opis: |
Treści programowe: - Prezentacja i omówienie przykładów różnorodnych zastosowań technik multimedialnych w realizacjach artystycznych. - Prezentacja i omówienie przykładów różnorodnych zastosowań technik multimedialnych w realizacjach użytkowych. - Podstawowe możliwości urządzeń peryferyjnych sprzężonych z oprogramowaniem modelującym i edytującym obraz ruchomy i dźwięk w czasie rzeczywistym. - Podstawy multimedialnego aranżowania przestrzeni. - Podstawy technik łączenia obiektów przestrzennych z obrazem cyfrowym. - Podstawy kreacji i edycji materiałów graficznych, fotograficznych, animowanych oraz wideo na potrzeby realizacji projektów multimedialnych i audiowizualnych. - Podstawy wykorzystania materiałów graficznych, fotograficznych, animowanych i wideo w realizacji projektów multimedialnych i audiowizualnych. - Podstawy realizacji i edycji dźwięku na potrzeby projektów i zdarzeń multimedialnych i audiowizualnych. - Podstawy synchronizacji obrazu i dźwięku w projektach multimedialnych i audiowizualnych. - Przegląd zrealizowanych projektów i zadań oraz dyskusja. |
Literatura: |
- Zawojski P., Cyberkultura. Syntopia sztuki, nauki i technologii, Warszawa 2010. - Krzemień-Ojak S. Kultura i sztuka u progu XXI wieku. Białystok 1997. - Widzieć, myśleć, być. Technologie mediów, red. A. Gwóźdź, Kraków 2001. - Higgins D. 2000. Nowoczesność od czasu postmodernizmu oraz inne eseje. Gdańsk 2000. - Kluszczyński R. W., Film – wideo – multimedia. Sztuka ruchomego obrazu w erze elektronicznej, Kraków, 2002 |
Efekty uczenia się: |
Wiedza - Posiada podstawową wiedzę z zakresu sztuki multimedialnej. - Rozumie zasady kreowania i kontrolowania w czasie rzeczywistym, obrazu ruchomego za pomocą specjalistycznego oprogramowania - Rozumie zasady tworzenia kompozycji multimedialnych i audiowizualnych - Rozumie korzyści płynące z podziału zadań i specjalizacji w pracy zespołowej. Umiejętności - Posługuje się oprogramowaniem do tworzeniu obrazów ruchomych i ich postprodukcji oraz programami i urządzeniami peryferyjnymi, umożliwiającymi wytwarzanie, przetwarzanie, odtwarzanie i przesyłanie sygnału wideo w czasie rzeczywistym. - W sposób świadomy i przemyślany tworzy spójne kompozycje multimedialne i audiowizualne. - Potrafi w oryginalny sposób interpretować postawione zadania. - Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować swoje pomysły, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko. - Potrafi prawidłowo określić priorytety w realizacji powierzonych zadań. Kompetencje społeczne - Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej. - Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych. - Krytycznie odnosi się do własnych pomysłów i doskonali je na drodze prób i eksperymentów. - Efektywnie funkcjonuje w ramach pracy zespołowej. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie z oceną - Realizacja projektów semestralnych (75%) - Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%) Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac. |
Zajęcia w cyklu "Semestr zimowy 2023/2024" (zakończony)
Okres: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Przejdź do planu
PN WT PA
ŚR CZ PA
PA
PT |
Typ zajęć: |
Pracownia artystyczna, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartosz Posacki | |
Prowadzący grup: | Michał Misiura | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Pracownia artystyczna - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.