Edytory tekstu i obrazu 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0202.8-ETO2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
03.1
|
Nazwa przedmiotu: | Edytory tekstu i obrazu 2 |
Jednostka: | Wydział Sztuki |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | PRK: 6/7 studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuk Plastycznych |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 2 |
Profil kształcenia: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | |
Nakład pracy studenta: | Liczba punktów ECTS: 2 / 60 A. Godziny kontaktowe: 30h/ 1 ECTS Udział w zajęciach: 30h B. Praca własna studenta: 30h/ 1 ECTS Przygotowanie do zajęć: 20h Przygotowanie do zaliczenia: 10h |
Skrócony opis: |
Celem przedmiotu jest zdobycie umiejętność praktycznego i kreatywnego wykorzystania aplikacji Adobe InDesign w projektowaniu układów typograficznych i układów graficznych, publikacji jedno i wielostronicowych. |
Pełny opis: |
Treści programowe: - Wprowadzenie do pracy w Adobe InDesign, przykłady realizacji. - Interfejs programu Adobe InDesign, ustawienia programu, tworzenie i ustawienia dokumentu. - Narzędzia, palety i ich funkcje. - Nawigacja w programie Adobe InDesign, wykorzystanie skrótów klawiaturowych. - Praca z tekstem: edycja i formatowanie tekstu. - Obiekty: ramki i kontenery, praca z obiektami, modyfikowanie, przekształcanie obiektów. - Praca na warstwach: organizacja pracy, przenoszenie elementów między warstwami, właściwości warstw. - Importowanie i edycja obrazów rastrowych i wektorowych w programie Adobe InDesign. - Importowanie i edycja tekstu, łączenie wątków, automatyczne wlewanie, formatowanie znaków i paragrafów. - Tworzenie i stosowanie stylów akapitowych, znakowych i stylów obiektów. - Opracowanie stron wzorcowych, budowanie layoutu, zarządzanie stronami. - Praca z wielostronicowym dokumentem. - Tworzenie i edycja tabel. - Tworzenie paczek, oraz eksportowanie plików w różnych formatach: PDF, EPS, JPEG. - Przygotowanie projektów na potrzeby druku i publikacji elektronicznych. - Tworzenie dokumentów interaktywnych. - Ćwiczenia i realizacja zadań utrwalających poznane funkcje i narzędzia w programie Adobe InDesig. |
Literatura: |
- Adobe inDesign CS6/CS6, opracowanie zbiorowe, Wyd. Helion, Gliwice, 2013. - Layout. Zasady, kompozycja, zastosowanie. Gavin Ambrose, Paul Harris, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2008. - Czym jest projektowanie publikacji?, Lakshimi Bhaskaran, ABE Dom Wydawniczy, Warszawa, 2008. - Anatomia projektu. Współczesne projektowanie graficzne - wpływy i inspiracje, Steven Heller, Wyd. ABE, Warszawa, 2008. - Pre-press. Poradnik dla grafików, Gavin Ambrose, Paul Harris, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa, 2010. - Język projektowania graficznego. Ilustrowany podręcznik podstawowych zasad projektowania graficznego, Richard Poulin, Wyd. TMC, 2011. - Szkoła projektowania graficznego. Zasady i praktyka, nowe programy i technologie, David Dabner, Sheena Calvert, Anoki Casey, Wyd. Arkady, Warszawa, 2012. - Źródła elektroniczne |
Efekty uczenia się: |
Wiedza: - Potrafi posługiwać się narzędziami oraz funkcjami programu Adobe InDesign oraz efektywnie je wykorzystywać. - Posiada wiedzę o zasadach komponowania Layoutów oraz pracy z wielostronicowymi dokumentami. - Posiada wiedzę techniczną z zakresu standardów przygotowania dokumentów utworzonych w Adobe inDesign do różnych środowisk docelowych (druk, wyświetlanie, sieć www). - Rozumie związki między wyborem konkretnego z poznanych narzędzi, a wyrazem estetycznym projektu. - Zna podstawowe zasady budowania układów typograficznych. Umiejętności: - Potrafi posługiwać się narzędziami oraz funkcjami programu Adobe InDesign oraz efektywnie wykorzystywać je w pracy. - Tworzy własne layouty i konstruuje wielostronicowe dokumenty nadając im jasną i klarowną strukturę. - Potrafi poprawnie komponować układy typograficzne. - Przygotowuje, dokumenty do zastosowania w różnych środowiskach docelowych (druk, wyświetlacze, sieć www). - Potrafi krytycznie odnieść się do własnych pomysłów i doskonalić je na drodze prób i eksperymentów. Kompetencje społeczne: - Rozumie potrzebę współpracy z innymi ludźmi lub zespołami dla dobra projektu (drukarzami, projektantami, fotografami, programistami www). - Wykazuje się otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób zaliczenia zaliczenie z oceną Podstawowe kryteria Procentowy udział każdego warunku zaliczenia w końcowej ocenie: oceny za zadania cząstkowe – 100 % Podstawowym kryterium oceny jest jakość realizacji zadań oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę przeglądu zrealizowanych zadań. |
Praktyki zawodowe: |
brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT PA
PA
PA
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Pracownia artystyczna, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartosz Posacki | |
Prowadzący grup: | Paulina Ptaszyńska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Pracownia artystyczna - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.