Foreign language - specialist
General data
Course ID: | 0202.8-JOPA |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | Foreign language - specialist |
Name in Polish: | Język obcy - specjalistyczny |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) studia drugiego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 4 |
Education profile: | (in Polish) ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Mieszany: realizowany zdalnie i w sali |
Requirements: | (in Polish) Znajomość języka angielskiego w stopniu co najmniej podstawowym, znajomość terminów używanych w projektowaniu graficznym. |
Supplementary literature: | (in Polish) Wybrane artykuły z pism specjalistycznych (Print, Communication Arts, Eye, Baseline) w formie dokumentu pdf. |
Student workload: | (in Polish) Liczba punktów ECTS: 2 Bilans nakładu pracy studenta: • udział w zajęciach: 30 godz. godz., (K) • zaliczenie 1 godz. (K) • przygotowanie do zajęć 15 godz. (S) • przygotowanie do zaliczenia 10 godz. (S) Łączny nakład pracy studenta wynosi 56 godz., co odpowiada 2 punktom ECTS. |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest wypracowanie umiejętności porozumiewania się językiem angielskim w środowisku naukowym i zawodowym. Zwrócenie uwagi na konieczność sprawnego używania języka angielskiego w kontaktach zagranicznych, w dyscyplinach sztuki, projektowania graficznego i innych dyscyplin artystycznych. Przygotowanie studentów do swobodnej pracy przy wspólnych projektach i międzynarodowych działaniach artystycznych. |
Full description: |
(in Polish) Zagadnienia przedmiotowe: 1. Omówienie tematów obowiązujących w semestrze/zapoznanie się z poziomem grupy. 2. Omówienie podstawowego słownictwa specjalistycznego. 3. Dyskusja nad lekturą wybranych tematów. 4. Pisanie noty biograficznej. 5. Prezentacja portfolio. 6.,7. Pisanie życiorysu (artystycznego) CV. 8. Pisanie zgłoszenia prac do konkursu artystycznego. 9. Konwersacje w grupach. 10.,11. Przygotowanie rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim. 12. Sprawdzian pisemny słownictwa specjalistycznego. 13. Przygotowanie materiału do osobistej strony internetowej. 14.,15. Przygotowanie materiału do katalogu. |
Bibliography: |
(in Polish) 1. Ambrose and Harris: Image. AVA Publishing, 2005 2. Ellen Lupton: Graphic Design Thinking: Beyond Brainstorming, Princeton Architectural Press, 2011 3. Ellen Lupton and Jennifer Cole Phillips: Graphic Design: The New Basics. Princeton Architectural Press, 2008 |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: Student wykazuje zrozumienie wzajemnych relacji pomiędzy teoretycznymi i praktycznymi aspektami studiowanego kierunku studiów oraz wykorzystuje tę wiedzę dla dalszego artystycznego rozwoju. Student posiada umiejętność użycia specjalistycznego języka obcego w różnorodnych sytuacjach zawodowych związanych z własną pracą badawczą (kwerendy, wywiady etc.), jak również w tworzeniu swojego przekazu artystycznego i komunikowaniu się z innymi artystami. Umiejętności: Student posiada umiejętności językowe w zakresie dziedzin sztuki i dyscyplin artystycznych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego. Student posiada umiejętności pisania w języku angielskim różnorodnych dokumentów niezbędnych do funkcjonowania w wielokulturowym, profesjonalnym środowisku artystycznym: życiorysu (artystycznego) CV, noty biograficznej, zgłoszenia prac do konkursu artystycznego etc. Student potrafi przygotować się do rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim, zaprezentować swoje port-folio, przygotować materiał do osobistej strony internetowej, katalogu, etc. Kompetencje społeczne (postawy): Student posiada popartą doświadczeniem pewność w komunikowaniu się i umiejętność życia w społeczeństwie poprzez inicjowanie i pracę z innymi osobami w ramach wspólnych projektów i działań. Student wypracowuje łatwość dyskutowania na tematy współczesnych zjawisk w kulturze, a w szczególności w sztuce i w projektowaniu. Student posiada umiejętność pisania listów w języku angielskim dotyczących działań profesjonalnych, współpracy z artystami, inicjowania wspólnych projektów i wymiany kulturalnej. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody dydaktyczne • ćwiczenia audytoryjne: analiza tekstów z dyskusja • praca w grupach • analiza zdarzeń krytycznych (przypadków) • dyskusja Sposób zaliczenia • zaliczenie z oceną • ustalenie oceny zaliczeniowej na podstawie ocen cząstkowych otrzymywanych w trakcie trwania semestru. |
Practical placement: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU LEK
W TH FR |
Type of class: |
Foreign language class, 30 hours
|
|
Coordinators: | (unknown) | |
Group instructors: | Aleksandra Giza | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Foreign language class - Grading |
Copyright by University of Opole.