Photography 3
General data
Course ID: | 0202.8-KFO3 |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | Photography 3 |
Name in Polish: | Fotografia 3 |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
Course homepage: | http://sztuka.uni.opole.pl/pracownia-fotografii/ |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) Studia pierwszego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych: Komunikacja Wizualna |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 4 |
Education profile: | (in Polish) ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Student workload: | (in Polish) Liczba punktów ECTS: 2 Godziny kontaktowe (K): - pracownia artystyczna: 30 h (K) Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego: (K) - udział w przeglądzie śródsemestralnym: 3 h - udział w przeglądzie końcowym: 3 h Razem: 36 h = 1 p. ECTS Praca własna studenta (S): - przygotowanie do zajęć: 15 h (S) - przygotowanie do zaliczenia: 10 h (S) Razem 25 h = 1 p. ECTS SUMA: 36h (K) + 25h (S) = 61 h = 2 p. ECTS |
Short description: |
(in Polish) Wstęp do autorskich projektów fotograficznych.Celem zajęć jest zdobywanie umiejętności subiektywnego odnoszenia się do określonego problemu oraz doskonalenie wiedzy i doświadczenia z zakresu cyfrowych technik rejestracji obrazu. Uwaga studentów skupia się na autorskiej interpretacji narzuconych zagadnień z uwzględnieniem specyfiki cyfrowego przetwarzania obrazu. W precyzowanych zadaniach semestralnych pojawiają się tematy uwzględniające określoną problematykę, która wymaga głębszej refleksji i osobistych decyzji. Każda z powstałych realizacji jest poprzedzona wnikliwą dyskusją w szerszym gronie (otwarta krytyka) oraz szeregiem korekt indywidualnych. Prezentacje uzupełnione są esencjonalnymi tekstami odsłaniającymi kontekst interpretowanego tematu. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe - Omówienie zadań obowiązujących w semestrze - Prezentacja i omówienie wybranych realizacji fotograficznych - Cechy projektów autorskich - Idea jako punkt wyjścia do pracy z urządzeniem rejestrującym - Dokumentalny wymiar fotografii - Subiektywny wymiar fotografii - Balansowanie na granicy dokumentu i kreacji - Poznawczy i interpretacyjny aspekt kadru - Intencjonalność wypowiedzi - Uzasadnienie podejmowanych decyzji w kontekście założeń autorskich - Analiza treści formalnych - Technika i technologia fotografii (rozwinięcie poruszanych wcześniej tematów) - Edycja obrazu cyfrowego (rozwinięcie poruszanych wcześniej zagadnień) |
Bibliography: |
(in Polish) A. Rouille, Pomiędzy dokumentem a sztuką współczesną, Uniwersitas 2008 A. Mazur, Kocham Fotografię, F5, 2009 S. Sontag, O fotografii, F5 2009 J. Beardsworth, Czarno-biała fotografia cyfrowa, National Geografic, 2007 M. Freeman, Światło i oświetlenie w fotografii cyfrowej, National Geografic, 2006 B. Long, Fotografia cyfrowa, Helion, 2006 Czasopisma specjalistyczne i branżowe, strony internetowe poświęcone zagadnieniom fotografii |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: Student posiada wiedzę na temat obsługi aparatu cyfrowego oraz akcesoriów, umożliwiającą swobodne wykorzystanie technologii zapisu bez jakichkolwiek ograniczeń. Rozumie zależność pomiędzy narzuconym tematem a sposobem jego autorskiej interpretacji. Zna cechy autorskiej wypowiedzi i z pełną świadomością je wykorzystuje. Potrafi przekonywująco określić swoje intencje i uzasadnić swoją postawę. Poszerza wiedzę z zakresu kompozycji obrazu fotograficznego oraz zależności pomiędzy rzeczywistością fotograficzną a jej realnym odniesieniem. Doskonale zna podstawy technik fotograficznych i potrafi dokonywać właściwych wyborów determinujących ostateczny efekt. Umiejętności: Student świadomie wykorzystuje technologiczne możliwości aparatu cyfrowego i jest pozbawiony barier uniemożliwiających osiągnięcie oczekiwanego rezultatu. W sposób subiektywny i zarazem krytyczny odnosi się do tematów narzuconych przez prowadzącego. Potrafi sformułować problem, twórczo odnieść się do zagadnienia przekładając ideę na fotograficzną interpretację. Adiustacja obrazu cyfrowego jest fundamentalną umiejętnością pozwalającą w sposób twórczy wykorzystać jej potencjał. Kompetencje społeczne (postawy): Student potrafi nie tylko określić kluczowe dla niego zagadnienie, ale i refleksyjnie odnieść się do podejmowanego tematu. Interpretuje problem odnosząc się do niego poprzez własne doświadczenia, wiedzę, kulturę i umiejętności. Potrafi wypowiadać się w kwestiach osobistych z przekonaniem, a technologiczne możliwości interpretacji tematu stanowią pretekst do ich urzeczywistnienia. Podejmując dialog ze samym sobą, poznaje relacje determinujące jego kontakt z rzeczywistością. Przekłada złożoność subiektywnego rozumienia problemu na wizualny zapis. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie na ocenę. Metody dydaktyczne: – wykład z prezentacją multimedialną – ćwiczenia w ciemni fotograficznej – projekty indywidualne i grupowe – konsultacje 25% - aktywność w trakcie zajęć 25% - dyskusje 50% - przegląd końcowy |
Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W PA
PA
PA
TH FR |
Type of class: |
Art workshop, 30 hours
|
|
Coordinators: | Grzegorz Gajos | |
Group instructors: | Grzegorz Hussak | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Art workshop - Grading |
Copyright by University of Opole.