Photomedia 2
General data
Course ID: | 0202.8-KFOM2 |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | Photomedia 2 |
Name in Polish: | Foto-media 2 |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
Course homepage: | http://sztuka.uni.opole.pl/pracownia-fotografii/ |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | (unknown) |
Type of course: | obligatory courses |
Study level: | (in Polish) Studia drugiego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych: Komunikacja Wizualna |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 2 |
Education profile: | (in Polish) Ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Supplementary literature: | (in Polish) Berger, Sposoby widzenia G. Dziamski, Sztuka u progu XXI wieku |
Student workload: | (in Polish) Godziny kontaktowe (K): - pracownia artystyczna: 30 h (K) Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego: - udział w przeglądzie śródsemestralnym: 5 h (K) - udział w przeglądzie końcowym: 5 h (K) Razem: 40 h = 1,5 p. ECTS Praca własna studenta (S): - przygotowanie do zajęć: 25 h (S) - przygotowanie do zaliczenia: 15 h (S) Razem 40 h = 1,5 p. ECTS SUMA: 40 h (K) + 40 h (S) = 80 h = 3 p. ECTS |
Short description: |
(in Polish) Od kilkunastu lat, Wydział Sztuki Uniwersytetu Opolskiego wspiera coroczną inicjatywę Fundacji 2.8: Opolski Festiwal Fotografii. Cykliczność, prestiż oraz rozmach tej imprezy pozwala nam na trwałe wpisać się w jej kontekst. Efektem naszego zaangażowania jest coroczna prezentacja fotografii studentów Wydziału Sztuki, w ramach tego wydarzenia. Punktem wyjścia do pracy nad projektem jest interpretacja obowiązującego, dla danej edycji, hasła–idei. Finalnie mamy do czynienia ze skrajnie odmiennymi punktami widzenia danego problemu, osób biorących udział w przedsięwzięciu. Prezentacja kończy się zbiorową wystawą i upublicznieniem w opolskiej Galerii M lub w Opolskim Teatrze Lalki i Aktora im. Alojzego Smolki. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe: - Omówienie hasła edycji festiwalu - Prezentacja i omówienie wybranych wystaw festiwalowych z lat poprzednich - Znaczenie idei w pracy nad projektem - Rozumienie oraz możliwości interpretacyjne festiwalowego tematu - Intencjonalność wypowiedzi oraz komunikatywność przekazu - Kluczowe decyzje formalne - Uzasadnienie podejmowanych decyzji w kontekście założeń autorskich - Analiza treści formalnych i znaczeniowych - Technika i technologia fotografii (rozwinięcie poruszanych wcześniej tematów) - Edycja obrazu cyfrowego (uzupełnienie poruszanych wcześniej zagadnień) |
Bibliography: |
(in Polish) M. Freeman, Fotografia studyjnaJ. Beardsworth, Czarno-biała fotografia cyfrowaM. Freeman, Światło i oświetlenie w fotografii cyfrowej A. Rouille, Fotografia. Między dokumentem a sztuką współczesną A. Sobota, Konceptualność fotografii S. Sikora, Fotografia. Między dokumentem a symbolem F. Soulages, Estetyka fotografii. Strata i zysk A. Mazur, Kocham fotografię A. Mazur, Decydujący moment. Nowe zjawiska w fotografii polskiej po 2000 roku. N. Rosenbaum, Historia Fotografii Światowej V. Fluser, Ku filozofii fotografii C. Cotton, Fotografia jako sztuka współczesna Czasopisma specjalistyczne i branżowe, strony internetowe poświęcone fotografii |
Learning outcomes: |
(in Polish) Wiedza: Student posiada średniozaawansowaną zaawansowaną wiedzę na temat obsługi aparatu cyfrowego oraz akcesoriów fotograficznych. Rozumie problematykę obowiązującego tematu. Posiada poszerzoną wiedzę z zakresu kompozycji obrazu fotograficznego oraz zależności pomiędzy rzeczywistością fotograficzną, a jej realnym odniesieniem. Umiejętności: Student świadomie wykorzystuje technologiczne możliwości aparatu cyfrowego Potrafi autorsko odnieść się do poruszanych problemów i merytorycznie uzasadnić podejmowane decyzje, zarówno na poziomie ideowym, jak i formalnym. Potrafi bronić swoich racji i przekonań, będąc jednocześnie otwarty na inne punkty widzenia. Kompetencje społeczne (postawy): Student wykazuje postawę refleksyjną w odniesieniu do podejmowanego tematu. Pojmuje swoją misję w szerszym kontekście działań kulturowych i społecznych, ze świadomością różnych i często konfrontacyjnych perspektyw. Docenia wagę swojej autorskiej wypowiedzi w szerszym kontekście przekazu. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Metody dydaktyczne wykład z prezentacją multimedialną ćwiczenia w atelier fotograficznym projekty indywidualne i grupowe zajęcia plenerowe konsultacje forma: zaliczenie z oceną Podstawowe kryteria 40% - intelektualne zaangażowanie w podjęty temat 60% - przegląd końcowy |
Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W PA
PA
TH FR |
Type of class: |
Art workshop, 30 hours
|
|
Coordinators: | Grzegorz Gajos | |
Group instructors: | Grzegorz Gajos | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Art workshop - Grading |
Copyright by University of Opole.