Graphic arts 5
General data
Course ID: | 0202.8-KGR5 |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | Graphic arts 5 |
Name in Polish: | Grafika 5 |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
Course homepage: | http://sztuka.uni.opole.pl/pracownia-grafiki/ |
ECTS credit allocation (and other scores): |
2.00
|
Language: | Polish |
Study level: | (in Polish) PRK:6/7 Studia stacjonarne pierwszego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja Artystyczna w zakresie Sztuk Plastycznych |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 5 |
Education profile: | (in Polish) Ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Student workload: | (in Polish) Liczba punktów ECTS: 2 A. Godziny kontaktowe: 40h/ 1,5 ECTS Udział w zajęciach: 30h Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego: - udział w przeglądzie śródsemestralnym: 5h - udział w przeglądzie końcoworocznym: 5h B. Praca własna studenta: 20h/ 0,5 ECTS Przygotowanie do zajęć: 15h Przygotowanie do zaliczenia: 5h |
Short description: |
(in Polish) Podstawy technik serograficznych w oparciu o szablon |
Full description: |
(in Polish) Celem zajęć w piątym semestrze jest kontynuacja założeń poznawczych z zakresu grafiki warsztatowej, zapoznanie z tradycyjnym warsztatem druku serigraficznego. Podstawą pracy z matrycą serigraficzną jest wspomaganie się techniką szablonu. Zadania semestralne w pełni wykorzystują potencjał druku płaskiego z wachlarzem jego możliwości i ograniczeń. Treści programowe: - Podstawy technologii serigraficznej. - Proces powstawania matrycy. - Podstawowe błędy w procesie drukarskim. - Omawianie i analizowanie propozycji rysunkowych pod kątem wykonywania ich w wybranych przez siebie technikach graficznych. - Podstawy tworzenia szablonu serigraficznego i odbitki wielobarwnej przy wykorzystaniu technik manualnych. -Wykonywanie kompozycji rysunkowych mających przełożenie na technikę szablonu. - Wykorzystywanie koloru jako środka ekspresji graficznej. - Dobór środków graficznych charakterystycznych dla techniki sitodruku oraz poprawne posługiwanie się nimi. - Potencjał odbitki zwielokrotnionej (multiplikacja). - Analiza efektu końcowego. |
Bibliography: |
(in Polish) -Techniki Sztuk Graficznych – podręcznik metod warsztatowych i historii grafiki artystycznej, A. Krejca, Wydawnictw Artystyczne i Filmowe, Warszawa 1984 rozdział 1,2,3,4 -Techniki graficzne. Jordi Catafal, Clara Oliva rozdział 1,2,3 -Praca Zbiorowa, Poligrafia sztuka techniki technologie, Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego Warszawa 2021 -A.Gołąb, Praktyczny poradnik poligraficzny Procesy, Helion, Gliwice 2021 G.Ambrose P.Harris Pre-press poradnik dla grafików, PWN, Warszawa 2008 -Katalogi międzynarodowych przeglądów i konkursów graficznych – Triennale Kraków, Wiedeń, Oldenburg, Duro, Bitola, Lubliana, Frechen, Guanlan, Ourense, Taipei -Grafika artystyczna, podręcznik warsztatowy, ASP Poznań 2007 katalogi wystaw graficznych, materiały własne zgromadzone w toku edukacji - Fora internetowe, portale społecznościowe i strony internetowe poświęcone tematyce druku. -Profil Youtube Międzynarodowego Triennale Grafiki w Krakowie |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA - Posiada podstawową wiedzę na temat manualnych technik tworzenia matrycy graficzne w technice sitodruku. - Rozumie związki między wyborem konkretnej techniki graficznej, a wyrazem estetycznym dzieła graficznego. - Rozumie zasady tworzenia i komponowania matrycy i odbitki graficznej. Posiada poszerzoną wiedzę o zasadach pracy grafika oraz znani mu są artyści pracujący w poznanych technikach graficznych. UMIEJĘTNOŚCI - Sprawnie posługuje się techniką szablonu, wspomaganego nabytymi umiejętnościami rysunkowymi i malarskimi. - Potrafi w oryginalny sposób interpretować postawione zadania. - Potrafi krytycznie odnieść się do własnych pomysłów i doskonalić je na drodze prób i eksperymentów. - Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować swoje pomysły, efekty własnej pracy oraz właściwie argumentować zajmowane stanowisko. - Potrafi trafnie przeanalizować proces powstawania odbitki graficznej. - Potrafi krytycznie odnieść się do własnych pomysłów i doskonalić je na drodze prób i eksperymentów. KOMPETENCJE SPOŁECZNE - Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej. - Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie z oceną - Realizacja projektów semestralnych (60%) - Aktywny udział w zajęciach (40%) |
Practical placement: |
(in Polish) Brak |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU PA
W TH FR PA
PA
|
Type of class: |
Art workshop, 30 hours
|
|
Coordinators: | Bartłomiej Trzos | |
Group instructors: | Jarosław Janas, Michał Krawiec, Bartłomiej Trzos | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Art workshop - Grading |
Copyright by University of Opole.