Painting 1
General data
Course ID: | 0202.8-KMA1 |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | Painting 1 |
Name in Polish: | Malarstwo 1 |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
4.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Study level: | (in Polish) studia pierwszego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 1 |
Education profile: | (in Polish) ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Supplementary literature: | (in Polish) Max Doerner „Materiały malarskie i ich zastosowanie” Rudolf Arnhaim „Sztuka i percepcja wzrokowa“ Maria Rzepińska „Historia koloru” Władysław Strzemiński „Teoria widzenia” John Gage „Kolor i kultura. Teoria i znaczenie koloru od antyku do abstrakcji” Słownik sztuki XX w. |
Student workload: | (in Polish) Liczba punktów ECTS: 4 A. Godziny kontaktowe: 50h/ 2 ECTS Udział w zajęciach: 45h Udział w przeglądzie końcowo semestralnym:5h B. Praca własna studenta: 50h/ 2 ECTS Przygotowanie do zajęć: 25h Przygotowanie do zaliczenia: 25h |
Prerequisites: | (in Polish) I semestr Kształcenie umiejętności postrzegania problemów plastycznych w naturze. Analiza formy, koloru, kompozycji. Techniki klasyczne. II semestr Wzbogacanie umiejętność postrzegania problemów plastycznych w naturze, definiowanie problemów plastycznych. III semestr Postrzeganie problemów plastycznych w naturze, świadomy wybór środków formalnych. Propozycje własnego języka plastycznego, będącego wynikiem analizy i interpretacji natury. IV semestr Postrzeganie problemów plastycznych w naturze, świadomy wybór środków formalnych. Podejmowanie decyzji poprzez świadomą eliminację. Odchodzenie od realizmu obserwacyjnego. V semestr Samodzielne stawianie sobie zadań, wybór różnych tematów i technik, eksperymenty warsztatowe. Badanie możliwości rozwiązań formalnych poprzez własną wrażliwość i intuicją. |
Short description: |
(in Polish) Poznanie malarstwa jako tradycyjnego i współczesnego medium artystycznej wypowiedzi. Zaznajomienie z zasadami i możliwościami praktycznego wykorzystania materiałów malarskich, właściwego zastosowania technik i technologii w pracy artystycznej. |
Full description: |
(in Polish) Problematyka związana ze studium martwej natury, studium postaci, pejzażu oraz realizacja tematów wykorzystujących różnorodne możliwości narzędzi malarskich. Stosowanie zagadnień formalnych i ideowych uwzględniających kompozycję, kolor, fakturę, formę, przestrzeń i perspektywę. |
Bibliography: |
(in Polish) Zalecana jest szeroko pojęta literatura naukowa, obejmująca zagadnienia z historii i teorii sztuki oraz technologii malarstwa m.in.: „Słownik Sztuki XX wieku”, Gerard Purozoia, Arkady, Warszawa 1998 „Historia Sztuki Świata”, t.8, wiek XX; Muza SA, Warszawa 2001 „Art. Now” vol.2 Nowy przegląd sztuki współczesnej: 81 artystów z całego świata, pod red. Uty Grosenick, Taschen/TMC Art. Kolonia, Warszawa 2008 „501 wielkich artystów”, red. Nacz. Stephen Farthing, MWK, Warszawa 2009 Ponadto wydawnictwa książkowe, albumowe oraz czasopisma specjalistyczne. |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA Student ma podstawową wiedzę z zakresu malarstwa, teorii koloru, kompozycji, perspektywy i środków ekspresji. Posiada również podstawową wiedzę na temat technik malarskich oraz możliwości ich łączenia. UMIEJĘTNOŚCI Student umie w stopniu podstawowym analitycznie i syntetycznie ujmować naturę w swoich pracach. Potrafi posługiwać się elementami budującymi obraz. Rozumie postawiony przed nim problem malarski i umie wypracować jego interesujące rozwiązanie. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student jest uwrażliwiony na estetyczne aspekty otoczenia. Podejmuje wysiłki na rzecz rozwoju twórczej osobowości. Wykazuje zainteresowanie sztuką, dąży do pogłębiania wiedzy na jej temat, uzupełniania informacji. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną. Otwarty przegląd kompletu prac. Podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne: 50% – wykonywanie zadań programowych i aktywność 50% – udział w przeglądach i korektach (w pracowni i zdalnie). Przygotowanie pełnej dokumentacji cyfrowej zrealizowanych prac. Podstawowym kryterium oceny jest systematyczna praca i aktywność studenta, oryginalność koncepcji. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac. |
Practical placement: |
(in Polish) brak |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU W PA
PA
PA
TH FR |
Type of class: |
Art workshop, 45 hours
|
|
Coordinators: | Magdalena Hlawacz | |
Group instructors: | Patrycja Kostyra, Władysława Piwowar-Bagińska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Art workshop - Grading |
Copyright by University of Opole.