Malarstwo 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0202.8-KMA2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
03.1
|
Nazwa przedmiotu: | Malarstwo 2 |
Jednostka: | Wydział Sztuki |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Punkty ECTS i inne: |
3.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Poziom studiów: | studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 2 |
Profil kształcenia: | ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Nakład pracy studenta: | Liczba punktów ECTS: 3 A. Godziny kontaktowe: 50h/ 2 ECTS Udział w zajęciach: 45h Udział w przeglądzie końcowosemestralnym: 5h B. Praca własna studenta: 25h/ 1 ECTS Przygotowanie do zajęć: 15h Przygotowanie do zaliczenia: 10h |
Skrócony opis: |
Poznanie malarstwa jako tradycyjnego i współczesnego medium artystycznej wypowiedzi. Zaznajomienie z zasadami i możliwościami praktycznego wykorzystania materiałów malarskich, właściwego zastosowania technik i technologii w pracy artystycznej. |
Pełny opis: |
Problematyka związana ze studium martwej natury, studium postaci, pejzażu oraz realizacja tematów wykorzystujących różnorodne możliwości narzędzi malarskich. Stosowanie zagadnień formalnych i ideowych uwzględniających kompozycję, kolor, fakturę, formę, przestrzeń i perspektywę. |
Literatura: |
Wykaz literatury Zalecana jest szeroko pojęta literatura naukowa, obejmująca zagadnienia z historii i teorii sztuki oraz technologii malarstwa m.in.: Vitamin P: New Perspectives in Painting, Barry Schwabsky, Phaidon Press, 2002 Vitamin P2: New Perspectives in Painting, Phaidon Press Ltd, 2011 „Słownik Sztuki XX wieku”, Gerard Purozoia, Arkady, Warszawa 1998 „Historia Sztuki Świata”, t.8, wiek XX; Muza SA, Warszawa 2001 |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA Student ma podstawową wiedzę z zakresu teorii i praktyki malarstwa. Opanował podstawy wiedzy na temat teorii koloru, kompozycji, perspektywy, anatomii i środków ekspresji malarskiej. Posiada podstawową wiedzę na temat technik malarskich, możliwości ich łączenia i technologicznego eksperymentowania. UMIEJĘTNOŚCI Student potrafi analitycznie i syntetycznie ujmować naturę w swoich pracach. Student zwiększył swoje umiejętności w zakresie posługiwania się elementami budującymi obraz. Umie analizować materiały zebrane w szkicowniku pod kątem praktycznego wykorzystania w pracy nad obrazem. Umie na poziomie podstawowym analizować własny proces twórczy. Potrafi posługiwać się podstawową terminologią dotyczącą budowy i kompozycji obrazu. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Jest uwrażliwiony na estetyczne aspekty otoczenia. Podejmuje wysiłki na rzecz rozwoju twórczej osobowości. Wykazuje zainteresowanie sztuką, dąży do pogłębiania wiedzy na jej temat, uzupełniania informacji. Dostrzega walory pracy zespołowej w działaniach artystycznych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Sposób zaliczenia: zaliczenie z oceną Otwarty przegląd kompletu prac. Podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne: 50% – wykonywanie zadań programowych i aktywność 50% – udział w przeglądach i korektach (w pracowni i zdalnie). Przygotowanie pełnej dokumentacji cyfrowej zrealizowanych prac. Podstawowym kryterium oceny jest systematyczna praca i aktywność studenta, oryginalność koncepcji. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac. |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT PA
ŚR PA
PA
CZ PT |
Typ zajęć: |
Pracownia artystyczna, 45 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Magdalena Hlawacz | |
Prowadzący grup: | Patrycja Kostyra, Władysława Piwowar-Bagińska | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Pracownia artystyczna - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.