Painting 2
General data
Course ID: | 0202.8-KMAL2 |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | Painting 2 |
Name in Polish: | Malarstwo 2 |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Study level: | (in Polish) studia drugiego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja artystyczna w zakresie sztuk plastycznych |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 2 |
Education profile: | (in Polish) studia stacjonarne |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Student workload: | (in Polish) Liczba punktów ECTS: 3 A. Godziny kontaktowe: 50h/ 2 ECTS Udział w zajęciach: 45h Udział w przeglądzie końcowo semestralnym: 5h B. Praca własna studenta: 25h/ 1 ECTS Przygotowanie do zajęć: 10h Przygotowanie do zaliczenia: 15h |
Short description: |
(in Polish) Pogłębianie i ugruntowanie świadomości artystycznej, poszukiwanie własnego indywidualnego języka sztuki poprzez rozwijanie świata artystycznej wyobraźni opartego na osobistych motywach, zainteresowaniach i eksperymentach warsztatowych studenta. Twórcze działania oparte o zindywidualizowany eksperyment z technikami malarskimi, około malarskimi i interdyscyplinarnymi. |
Full description: |
(in Polish) Program zakłada w szerokim rozumieniu rozwój intelektualny i artystyczny, wypracowanie umiejętności dociekliwego i krytycznego stosunku wobec własnej twórczości w kontekście historycznym oraz nurtów sztuki współczesnej. Badanie możliwości rozwiązań formalnych poprzez własną wrażliwość i intuicję. Używanie indywidualnego i autorskiego sposobu obrazowania. Samodzielne stawianie sobie zadań, wybór różnych tematów i technik, eksperymenty warsztatowe. Stosowanie zadań problemowych oraz analizy źródeł inspiracji. |
Bibliography: |
(in Polish) Patrick de Rynck - Jak czytać malarstwo. Rozwiązywanie zagadek, rozumienie i smakowanie dzieł Dawnych Mistrzów Jon Gage - Kolor i kultura. Teoria i znaczenie koloru od antyku do abstrakcji, Rudolf Arnhem, Sztuka i percepcja wzrokowa Jacques Derrika, Prawda w malarstwie Jerzy Werner, Podstawy technologii malarstwa i grafiki St. Sheybal, Kompozycja plastyczna J.Zieliński, O widzeniu artystycznym L.Brogowski, Sztuka i człowiek L.Brogowski, Sztuka w obliczu przemian E.H.Gombich, Sztuka i złudzenie R.Arnheim, Sztuka i percepcja wzrokowa W.Kandynski, Punkt i linia a płaszczyzna W.Kandynski, O duchowości w sztuce H. Read, Sens sztuki U.Czartoryska, Od pop artu do sztuki konceptualnej H.Richter, mDadaizm T.Richardson, Kierunki i tendencje sztuki nowoczesnej G.Zeugner, Barwa a człowiek. |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA Student rozumie potrzebę czerpania z dziedzictwa kulturowego jako podstawy rozwijania świadomości artystycznej. Rozumie zjawiska z zakresu percepcji widzenia, wartości barwnych i zasad budowania obrazu kolorem. Rozumie znaczenie eksperymentu w sztuce. Rozumie konieczność pogłębionego eksperymentowania z rozwiązaniami formalnymi kierując się własną wrażliwością i intuicją. Student wie i rozumie, że istotnym elementem kształcenia są wyjazdy artystyczno-naukowe na wystawy do muzeów i galerii w kraju i zagranicą, spotkania z artystami. UMIEJĘTNOŚCI Student posiada umiejętność rozumienia i odczytywania formy plastycznej. Potrafi stosować złożone środki wyrazu malarskiego w sposób świadomy i celowy. Posiada rozwiniętą umiejętność obserwacji, analizy i interpretacji natury i zjawisk. Potrafi zastosować zaawansowaną wiedzę o kolorze i formie do budowy obrazu na płaszczyźnie i w przestrzeni. Potrafi wykonać dzieło malarskie według założonej koncepcji w określonej technologii i technice. Potrafi dokonać złożonej analizy formalnej dzieła. Student umiejętnie posługuje się specjalistyczny język z zakresu malarstwa i sztuk pięknych i potrafi zaprezentować i omówić złożone koncepcje i rezultaty pracy. Posiada także umiejętności aranżowania wystaw i autoprezentacji. KOMPETENCJE SPOŁECZNE Student potrafi krytycznie ocenić własne pomysły i realizacje. Rozumie potrzebę dialogu w procesie indywidualnej i grupowej pracy twórczej. Uczestniczy w inicjatywach pozauczelnianych i projektami w przestrzeni publicznych, które wzbogacają postawę artystyczną o walor zaangażowania społecznego, bezinteresowności i odpowiedzialności. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Sposób zaliczenia zaliczenie z oceną Formy zaliczenia - końcowy przegląd prac zrealizowanych w semestrze Podstawowe kryteria oceny lub wymagania egzaminacyjne Procentowy udział każdego warunku zaliczenia w końcowej ocenie: 70% - aktywność w trakcie zajęć i realizacja pracy semestralnej 30% - realizacja zadań domowych Podstawowym kryterium oceny jest aktywność studenta, oryginalność koncepcji. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac. |
Classes in period "Summer semestr 2023/2024" (in progress)
Time span: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Navigate to timetable
MO TU W TH PA
PA
FR |
Type of class: |
Art workshop, 45 hours
|
|
Coordinators: | Magdalena Hlawacz | |
Group instructors: | Edward Syty, Beata Tarnowska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Art workshop - Grading |
Copyright by University of Opole.