Multimedia 1
General data
Course ID: | 0202.8-KMM1 |
Erasmus code / ISCED: |
03.1
|
Course title: | Multimedia 1 |
Name in Polish: | Multimedia 1 |
Organizational unit: | Faculty of Art |
Course groups: |
(in Polish) Studia stacjonarne |
Course homepage: | http://sztuka.uni.opole.pl/multimedia-pracownia/ |
ECTS credit allocation (and other scores): |
3.00
|
Language: | Polish |
Type of course: | obligatory courses |
Study level: | (in Polish) PRK: 6/7 Studia pierwszego stopnia |
Field of study: | (in Polish) Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych |
The semester in which the subject is carried out: | (in Polish) 1 |
Education profile: | (in Polish) Ogólnoakademicki |
Type of course: | obligatory courses |
Mode: | (in Polish) Realizowany w sali |
Requirements: | (in Polish) brak |
Supplementary literature: | (in Polish) - Adobe Premiere Pro CS5. Oficjalny podręcznik, opracowanie zbiorowe, Gliwice, 2012 - Beauchamp R., Designing Sound for Animation, Oxford, 2005 - Mattesi M., Force: Dynamic Life Drawing for Animators, Second Edition, Oxford, 2006 - Mattesi M., Force: Animal Drawing: Animal locomotion and design concepts for animators, Oxford, 2011 |
Student workload: | (in Polish) Liczba punktów ECTS: 3 / 80h A. Godziny kontaktowe: 40h/ 1,5 ECTS Udział w zajęciach: 30h Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego: - udział w przeglądzie śródsemestralnym: 5h - udział w przeglądzie końcoworocznym: 5h B. Praca własna studenta: 40h/ 1,5 ECTS Przygotowanie do zajęć: 25h Przygotowanie do zaliczenia: 15h |
Short description: |
(in Polish) Celem zajęć jest opanowanie tradycyjnych technik animacji poklatkowej, ze szczególnym uwzględnieniem technik rysunkowych i malarskich. Rozpoznanie potencjału manualnych metod kreacji obrazu ruchomego, a także opanowanie podstawowych technik montażu klasycznych animacji poklatkowych w środowisku cyfrowym. Opanowanie umiejętności poprawnego tworzenia scenopisów do utworów animowanych, filmowych i wideo. |
Full description: |
(in Polish) Treści programowe: - Omówienie tematów i przykładowych sposobów interpretacji - Prezentacja i omówienie przykładów utworów animowanych, realizowanych w technikach malarskich i rysunkowych - Omówienie i prezentacja różnorodnych rozwiązań formalnych możliwych do uzyskania z wykorzystaniem technik malarskich i rysunkowych - Zasady tworzenia scenopisów graficznych - Zasady animacji ruchu - Podstawy edycji graficznych materiałów rastrowych na potrzeby animacji - Podstawy tworzenia sekwencji animowanych - Podstawy cyfrowej edycji materiałów wideo - Podstawy montażu liniowego - Podstawy pracy z dźwiękiem - Formaty zapisu materiałów wideo - Kodeki i kompresory wideo - Standardy i rozdzielczości zapisu materiałów wideo - Podstawy łączenia obrazu z dźwiękiem |
Bibliography: |
(in Polish) - Sitkiewicz P., Małe Wielkie Kino Film Animowany od Narodzin do Końca Okresu Klasycznego, Gdańsk, 2009 - Simon M., Storyboard - Ruch w Sztuce Filmowej, Warszawa, 2010 - Block B., Opowiadanie obrazem. Tworzenie wizualnej struktury w filmie, telewizji i mediach cyfrowych, Warszawa. 2010 - Levis Yewdall D., Dźwięk w filmie. Teoria i praktyka, Warszawa 2011 - Bellantoni P., Jeśli to fiolet, ktoś umrze. Teoria koloru w filmie, Warszawa, 2009 - Maxim J., Adobe Premiere Pro CC. Oficjalny podręcznik, Gliwice, 2018 - Antologia Polskiej Animacji, Warszawa, 2007 |
Learning outcomes: |
(in Polish) WIEDZA - Posiada podstawową wiedzę na temat manualnych technik kreacji obrazu ruchomego w szczególności technik rysunkowych i malarskich. - Rozumie związki między wyborem konkretnego z poznanych narzędzi, a wyrazem estetycznym dzieła animowanego. - Rozumie zasady tworzenia i kontrolowania ruchu w rysunkowej i malarskiej animacji poklatkowej. - Posiada podstawową wiedzę o zasadach pracy animatora oraz znani mu są artyści pracujący w poznanych technikach oraz przykłady ich realizacji. UMIEJĘTNOŚCI - Sprawnie posługuje się rysunkowymi i malarskimi technikami kreacji obrazu ruchomego. - Potrafi kontrolować i różnicować dynamikę ruchu elementów animowanych. - W podstawowym stopniu panuje nad kompozycją temporalną prostych utworów animowanych. - Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę o poznanych technikach rysunkowych i malarskich. - Posiada podstawowe umiejętności cyfrowej obróbki i edycji grafiki rastrowej oraz cyfrowego montażu sekwencji animowanych. - Potrafi poprawnie wykonać podstawowy scenopis do własnego projektu utworu animowanego z uwzględnieniem specyfiki zastosowanych technik. - Potrafi w oryginalny sposób interpretować postawione zadania. - Potrafi krytycznie odnieść się do własnych pomysłów i doskonalić je na drodze prób i eksperymentów. - Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować swoje pomysły, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko. KOMPETENCJE SPOŁECZNE - Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej. - Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych. |
Assessment methods and assessment criteria: |
(in Polish) Zaliczenie z oceną - Realizacja projektów semestralnych (75%) - Oceny cząstkowe za realizacje zadań realizowanych w trakcie trwania semestru (25%) Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac. |
Practical placement: |
(in Polish) Brak |
Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)
Time span: | 2023-10-01 - 2024-02-29 |
Navigate to timetable
MO TU PA
PA
PA
W TH FR |
Type of class: |
Art workshop, 30 hours
|
|
Coordinators: | Bartosz Posacki | |
Group instructors: | Bartosz Posacki, Paulina Ptaszyńska | |
Students list: | (inaccessible to you) | |
Examination: |
Course -
Grading
Art workshop - Grading |
Copyright by University of Opole.