University of Opole - Central Authentication System
Strona główna

Multimedia 1

General data

Course ID: 0202.8-KMM1
Erasmus code / ISCED: 03.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0213) Fine arts The ISCED (International Standard Classification of Education) code has been designed by UNESCO.
Course title: Multimedia 1
Name in Polish: Multimedia 1
Organizational unit: Faculty of Art
Course groups: (in Polish) Studia stacjonarne
Course homepage: http://sztuka.uni.opole.pl/multimedia-pracownia/
ECTS credit allocation (and other scores): 3.00 Basic information on ECTS credits allocation principles:
  • the annual hourly workload of the student’s work required to achieve the expected learning outcomes for a given stage is 1500-1800h, corresponding to 60 ECTS;
  • the student’s weekly hourly workload is 45 h;
  • 1 ECTS point corresponds to 25-30 hours of student work needed to achieve the assumed learning outcomes;
  • weekly student workload necessary to achieve the assumed learning outcomes allows to obtain 1.5 ECTS;
  • work required to pass the course, which has been assigned 3 ECTS, constitutes 10% of the semester student load.

view allocation of credits
Language: Polish
Type of course:

obligatory courses

Study level:

(in Polish) PRK: 6/7

Studia pierwszego stopnia

Field of study:

(in Polish) Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych


The semester in which the subject is carried out:

(in Polish) 1

Education profile:

(in Polish) Ogólnoakademicki

Type of course:

obligatory courses

Mode:

(in Polish) Realizowany w sali

Requirements:

(in Polish) brak

Supplementary literature:

(in Polish) - Adobe Premiere Pro CS5. Oficjalny podręcznik, opracowanie zbiorowe, Gliwice, 2012

- Beauchamp R., Designing Sound for Animation, Oxford, 2005

- Mattesi M., Force: Dynamic Life Drawing for Animators, Second Edition, Oxford, 2006

- Mattesi M., Force: Animal Drawing: Animal locomotion and design concepts for animators, Oxford, 2011

Student workload:

(in Polish) Liczba punktów ECTS: 3 / 80h


A. Godziny kontaktowe: 40h/ 1,5 ECTS

Udział w zajęciach: 30h

Udział w innych formach kontaktu bezpośredniego:

- udział w przeglądzie śródsemestralnym: 5h

- udział w przeglądzie końcoworocznym: 5h


B. Praca własna studenta: 40h/ 1,5 ECTS

Przygotowanie do zajęć: 25h

Przygotowanie do zaliczenia: 15h

Short description: (in Polish)

Celem zajęć jest opanowanie tradycyjnych technik animacji poklatkowej, ze szczególnym uwzględnieniem technik rysunkowych i malarskich. Rozpoznanie potencjału manualnych metod kreacji obrazu ruchomego, a także opanowanie podstawowych technik montażu klasycznych animacji poklatkowych w środowisku cyfrowym. Opanowanie umiejętności poprawnego tworzenia scenopisów do utworów animowanych, filmowych i wideo.

Full description: (in Polish)

Treści programowe:

- Omówienie tematów i przykładowych sposobów interpretacji

- Prezentacja i omówienie przykładów utworów animowanych, realizowanych w technikach malarskich i rysunkowych

- Omówienie i prezentacja różnorodnych rozwiązań formalnych możliwych do uzyskania z wykorzystaniem technik malarskich i rysunkowych

- Zasady tworzenia scenopisów graficznych

- Zasady animacji ruchu

- Podstawy edycji graficznych materiałów rastrowych na potrzeby animacji

- Podstawy tworzenia sekwencji animowanych

- Podstawy cyfrowej edycji materiałów wideo

- Podstawy montażu liniowego

- Podstawy pracy z dźwiękiem

- Formaty zapisu materiałów wideo

- Kodeki i kompresory wideo

- Standardy i rozdzielczości zapisu materiałów wideo

- Podstawy łączenia obrazu z dźwiękiem

Bibliography: (in Polish)

- Sitkiewicz P., Małe Wielkie Kino Film Animowany od Narodzin do Końca Okresu Klasycznego, Gdańsk, 2009

- Simon M., Storyboard - Ruch w Sztuce Filmowej, Warszawa, 2010

- Block B., Opowiadanie obrazem. Tworzenie wizualnej struktury w filmie, telewizji i mediach cyfrowych, Warszawa. 2010

- Levis Yewdall D., Dźwięk w filmie. Teoria i praktyka, Warszawa 2011

- Bellantoni P., Jeśli to fiolet, ktoś umrze. Teoria koloru w filmie, Warszawa, 2009

- Maxim J., Adobe Premiere Pro CC. Oficjalny podręcznik, Gliwice, 2018

- Antologia Polskiej Animacji, Warszawa, 2007

Learning outcomes: (in Polish)

WIEDZA

- Posiada podstawową wiedzę na temat manualnych technik kreacji obrazu ruchomego w szczególności technik rysunkowych i malarskich.

- Rozumie związki między wyborem konkretnego z poznanych narzędzi, a wyrazem estetycznym dzieła animowanego.

- Rozumie zasady tworzenia i kontrolowania ruchu w rysunkowej i malarskiej animacji poklatkowej.

- Posiada podstawową wiedzę o zasadach pracy animatora oraz znani mu są artyści pracujący w poznanych technikach oraz przykłady ich realizacji.

UMIEJĘTNOŚCI

- Sprawnie posługuje się rysunkowymi i malarskimi technikami kreacji obrazu ruchomego.

- Potrafi kontrolować i różnicować dynamikę ruchu elementów animowanych.

- W podstawowym stopniu panuje nad kompozycją temporalną prostych utworów animowanych.

- Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę o poznanych technikach rysunkowych i malarskich.

- Posiada podstawowe umiejętności cyfrowej obróbki i edycji grafiki rastrowej oraz cyfrowego montażu sekwencji animowanych.

- Potrafi poprawnie wykonać podstawowy scenopis do własnego projektu utworu animowanego z uwzględnieniem specyfiki zastosowanych technik.

- Potrafi w oryginalny sposób interpretować postawione zadania.

- Potrafi krytycznie odnieść się do własnych pomysłów i doskonalić je na drodze prób i eksperymentów.

- Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować swoje pomysły, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko.

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej.

- Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych.

Assessment methods and assessment criteria: (in Polish)

Zaliczenie z oceną

- Realizacja projektów semestralnych (75%)

- Oceny cząstkowe za realizacje zadań realizowanych w trakcie trwania semestru (25%)

Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac.

Practical placement: (in Polish)

Brak

Classes in period "Winter semestr 2023/2024" (past)

Time span: 2023-10-01 - 2024-02-29
Selected timetable range:
Navigate to timetable
Type of class:
Art workshop, 30 hours more information
Coordinators: Bartosz Posacki
Group instructors: Bartosz Posacki, Paulina Ptaszyńska
Students list: (inaccessible to you)
Examination: Course - Grading
Art workshop - Grading
Course descriptions are protected by copyright.
Copyright by University of Opole.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl contact accessibility statement USOSweb 7.0.3.0-www5-1 (2024-04-02)