Multimedia 2
Informacje ogólne
Kod przedmiotu: | 0202.8-KMM2 |
Kod Erasmus / ISCED: |
03.1
|
Nazwa przedmiotu: | Multimedia 2 |
Jednostka: | Wydział Sztuki |
Grupy: |
Studia stacjonarne |
Strona przedmiotu: | http://sztuka.uni.opole.pl/multimedia-pracownia/ |
Punkty ECTS i inne: |
2.00
|
Język prowadzenia: | polski |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Poziom studiów: | PRK: 6/7 Studia pierwszego stopnia |
Kierunek studiów: | Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych |
Semestr, w którym realizowany jest przedmiot: | 2 |
Profil kształcenia: | Ogólnoakademicki |
Rodzaj przedmiotu: | obowiązkowe |
Tryb prowadzenia: | Realizowany w sali |
Wymagania: | brak |
Literatura uzupełniająca: | - Gasek T., Frame-By-Frame Stop Motion: The Guide to Non-Traditional Animation Techniques, Oxford, Anglia, 2012 - Maxim J., Adobe Premiere Pro CC. Oficjalny podręcznik, Gliwice, 2018 - Adobe Premiere Pro CS5. Oficjalny podręcznik, opracowanie zbiorowe, Gliwice, 2012 |
Nakład pracy studenta: | Liczba punktów ECTS: 2 / 60h A. Godziny kontaktowe: 30h/ 1 ECTS Udział w zajęciach: 30h B. Praca własna studenta: 30h/ 1 ECTS Przygotowanie do zajęć: 20h Przygotowanie do zaliczenia: 10h |
Skrócony opis: |
Celem zajęć jest zapoznanie się i opanowanie tradycyjnych technik animacji poklatkowej ze szczególnym uwzględnieniem technik kolażowych, wieloplanowych i wykorzystujących materiały plastyczne. Rozpoznanie potencjału i możliwości tych metod kreacji obrazu ruchomego. Rozwijanie podstawowych technik montażu animacji poklatkowej w środowisku cyfrowym. |
Pełny opis: |
Problematyka: - Omówienie tematów i przykładowych sposobów interpretacji - Prezentacja i omówienie przykładów utworów animowanych, realizowanych w technikach kolażowych, wieloplanowych oraz wykorzystujących materiały plastyczne - Omówienie i prezentacja rozwiązań formalnych możliwych do uzyskania z wykorzystaniem technik kolażowych, wieloplanowych oraz wykorzystujących materiały plastyczne - Podstawy edycji materiałów fotograficznych na potrzeby animacji - Łączenie materiałów fotograficznych z grafiką - Zastosowanie materiałów plastycznych w animacji - Techniki fotograficzne w animacji - Zasady i techniki oświetlania planu animacyjnego - Techniki kolażowe w animacji - Techniki wieloplanowe i praca z wieloplanem - Aranżacja planu animacyjnego - Scenografia w animacji poklatkowej - Podstawy montażu materiałów fotograficznych w środowisku cyfrowym - Podstawy pracy z dźwiękiem (kontynuacja) - Edycja i synchronizacja dźwięków ilustracyjnych - Przegląd realizacji - dyskusja |
Literatura: |
- France C., Sztuka animacji, Warszawa, 2006. - Helman A., Ostaszewski J., Historia Myśli Filmowej, Gdańsk, 2011. - Franckiewicz I., Kolor Dźwięk i Rytm. Relacja Obrazu i Dźwięku w Sztukach Medialnych, Warszawa, 2010. - Levis Yewdall D., Dźwięk w filmie. Teoria i praktyka, Warszawa 2011 - Murch W., W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, Warszawa, 2006 - Antologia Polskiej Animacji dla Dzieci, Producent PWA Polskie Wydawnictwo Audiowizualne,DystrubutorNInA Narodowy Instytut Audiowizualny, Warszawa, 2008. - Antologia Polskiej Animacji Eksperymentalnej, Producent PWA Polskie Wydawnictwo Audiowizualne,DystrubutorNInA Narodowy Instytut Audiowizualny, Warszawa, 2009. |
Efekty uczenia się: |
WIEDZA - Posiada podstawową wiedzę na temat manualnych technik kreacji obrazu ruchomego w szczególności technik kolażowych, fotograficznych, wieloplanowych oraz wykorzystujących materiały plastyczne. - Rozumie związki między wyborem konkretnej techniki, a wyrazem estetycznym dzieła animowanego. - Rozumie zasady tworzenia i kontrolowania ruchu w animacji poklatkowej wykorzystującej fotografię jako technikę rejestracji obrazu lub jako samodzielne medium ekspresji artystycznej. - Posiada podstawową wiedzę o zasadach pracy animatora oraz znani mu są artyści pracujący w poznanych technikach oraz przykłady ich realizacji. UMIEJĘTNOŚCI - Sprawnie posługuje się kolażowymi, fotograficznymi, wieloplanowymi lub wykorzystującymi materiały plastyczne technikami kreacji obrazu ruchomego. - Potrafi kontrolować i różnicować dynamikę ruchu elementów animowanych w tych technikach. - Panuje nad kompozycją temporalną prostych utworów animowanych. - Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę o poznanych technikach kolażowych, fotograficznych, wieloplanowych oraz wykorzystujących materiały plastyczne. - Posiada podstawowe umiejętności cyfrowej obróbki i edycji materiałów fotograficznych oraz cyfrowego montażu materiału fotograficznego. - Potrafi w oryginalny sposób interpretować postawione zadania. - Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować swoje pomysły, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko KOMPETENCJE SPOŁECZNE - Potrafi krytycznie odnieść się do własnych pomysłów i doskonalić je na drodze prób i eksperymentów. - Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej. - Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych. |
Metody i kryteria oceniania: |
Zaliczenie z oceną - Realizacja projektów semestralnych (75%) - Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%) Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac. |
Praktyki zawodowe: |
Brak |
Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)
Okres: | 2024-03-01 - 2024-09-30 |
Przejdź do planu
PN WT PA
PA
PA
ŚR CZ PT |
Typ zajęć: |
Pracownia artystyczna, 30 godzin
|
|
Koordynatorzy: | Bartosz Posacki | |
Prowadzący grup: | Bartosz Posacki | |
Lista studentów: | (nie masz dostępu) | |
Zaliczenie: |
Przedmiot -
Zaliczenie na ocenę
Pracownia artystyczna - Zaliczenie na ocenę |
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.