Uniwersytet Opolski - Centralny System Uwierzytelniania
Strona główna

Multimedia 2

Informacje ogólne

Kod przedmiotu: 0202.8-KMM2
Kod Erasmus / ISCED: 03.1 Kod klasyfikacyjny przedmiotu składa się z trzech do pięciu cyfr, przy czym trzy pierwsze oznaczają klasyfikację dziedziny wg. Listy kodów dziedzin obowiązującej w programie Socrates/Erasmus, czwarta (dotąd na ogół 0) – ewentualne uszczegółowienie informacji o dyscyplinie, piąta – stopień zaawansowania przedmiotu ustalony na podstawie roku studiów, dla którego przedmiot jest przeznaczony. / (0213) Sztuki plastyczne Kod ISCED - Międzynarodowa Standardowa Klasyfikacja Kształcenia (International Standard Classification of Education) została opracowana przez UNESCO.
Nazwa przedmiotu: Multimedia 2
Jednostka: Wydział Sztuki
Grupy: Studia stacjonarne
Strona przedmiotu: http://sztuka.uni.opole.pl/multimedia-pracownia/
Punkty ECTS i inne: 2.00 Podstawowe informacje o zasadach przyporządkowania punktów ECTS:
  • roczny wymiar godzinowy nakładu pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się dla danego etapu studiów wynosi 1500-1800 h, co odpowiada 60 ECTS;
  • tygodniowy wymiar godzinowy nakładu pracy studenta wynosi 45 h;
  • 1 punkt ECTS odpowiada 25-30 godzinom pracy studenta potrzebnej do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się;
  • tygodniowy nakład pracy studenta konieczny do osiągnięcia zakładanych efektów uczenia się pozwala uzyskać 1,5 ECTS;
  • nakład pracy potrzebny do zaliczenia przedmiotu, któremu przypisano 3 ECTS, stanowi 10% semestralnego obciążenia studenta.

zobacz reguły punktacji
Język prowadzenia: polski
Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Poziom studiów:

PRK: 6/7

Studia pierwszego stopnia

Kierunek studiów:

Edukacja Artystyczna w Zakresie Sztuk Plastycznych

Semestr, w którym realizowany jest przedmiot:

2

Profil kształcenia:

Ogólnoakademicki

Rodzaj przedmiotu:

obowiązkowe

Tryb prowadzenia:

Realizowany w sali

Wymagania:

brak

Literatura uzupełniająca:

- Gasek T., Frame-By-Frame Stop Motion: The Guide to Non-Traditional Animation Techniques, Oxford, Anglia, 2012

- Maxim J., Adobe Premiere Pro CC. Oficjalny podręcznik, Gliwice, 2018

- Adobe Premiere Pro CS5. Oficjalny podręcznik, opracowanie zbiorowe, Gliwice, 2012

Nakład pracy studenta:

Liczba punktów ECTS: 2 / 60h


A. Godziny kontaktowe: 30h/ 1 ECTS

Udział w zajęciach: 30h


B. Praca własna studenta: 30h/ 1 ECTS

Przygotowanie do zajęć: 20h

Przygotowanie do zaliczenia: 10h

Skrócony opis:

Celem zajęć jest zapoznanie się i opanowanie tradycyjnych technik animacji poklatkowej ze szczególnym uwzględnieniem technik kolażowych, wieloplanowych i wykorzystujących materiały plastyczne. Rozpoznanie potencjału i możliwości tych metod kreacji obrazu ruchomego. Rozwijanie podstawowych technik montażu animacji poklatkowej w środowisku cyfrowym.

Pełny opis:

Problematyka:

- Omówienie tematów i przykładowych sposobów interpretacji

- Prezentacja i omówienie przykładów utworów animowanych, realizowanych w technikach kolażowych, wieloplanowych oraz wykorzystujących materiały plastyczne

- Omówienie i prezentacja rozwiązań formalnych możliwych do uzyskania z wykorzystaniem technik kolażowych, wieloplanowych oraz wykorzystujących materiały plastyczne

- Podstawy edycji materiałów fotograficznych na potrzeby animacji

- Łączenie materiałów fotograficznych z grafiką

- Zastosowanie materiałów plastycznych w animacji

- Techniki fotograficzne w animacji

- Zasady i techniki oświetlania planu animacyjnego

- Techniki kolażowe w animacji

- Techniki wieloplanowe i praca z wieloplanem

- Aranżacja planu animacyjnego

- Scenografia w animacji poklatkowej

- Podstawy montażu materiałów fotograficznych w środowisku cyfrowym

- Podstawy pracy z dźwiękiem (kontynuacja)

- Edycja i synchronizacja dźwięków ilustracyjnych

- Przegląd realizacji - dyskusja

Literatura:

- France C., Sztuka animacji, Warszawa, 2006.

- Helman A., Ostaszewski J., Historia Myśli Filmowej, Gdańsk, 2011.

- Franckiewicz I., Kolor Dźwięk i Rytm. Relacja Obrazu i Dźwięku w Sztukach Medialnych, Warszawa, 2010.

- Levis Yewdall D., Dźwięk w filmie. Teoria i praktyka, Warszawa 2011

- Murch W., W mgnieniu oka. Sztuka montażu filmowego, Warszawa, 2006

- Antologia Polskiej Animacji dla Dzieci, Producent PWA Polskie Wydawnictwo Audiowizualne,DystrubutorNInA Narodowy Instytut Audiowizualny, Warszawa, 2008.

- Antologia Polskiej Animacji Eksperymentalnej, Producent PWA Polskie Wydawnictwo Audiowizualne,DystrubutorNInA Narodowy Instytut Audiowizualny, Warszawa, 2009.

Efekty uczenia się:

WIEDZA

- Posiada podstawową wiedzę na temat manualnych technik kreacji obrazu ruchomego w szczególności technik kolażowych, fotograficznych, wieloplanowych oraz wykorzystujących materiały plastyczne.

- Rozumie związki między wyborem konkretnej techniki, a wyrazem estetycznym dzieła animowanego.

- Rozumie zasady tworzenia i kontrolowania ruchu w animacji poklatkowej wykorzystującej fotografię jako technikę rejestracji obrazu lub jako samodzielne medium ekspresji artystycznej.

- Posiada podstawową wiedzę o zasadach pracy animatora oraz znani mu są artyści pracujący w poznanych technikach oraz przykłady ich realizacji.

UMIEJĘTNOŚCI

- Sprawnie posługuje się kolażowymi, fotograficznymi, wieloplanowymi lub wykorzystującymi materiały plastyczne technikami kreacji obrazu ruchomego.

- Potrafi kontrolować i różnicować dynamikę ruchu elementów animowanych w tych technikach.

- Panuje nad kompozycją temporalną prostych utworów animowanych.

- Potrafi w praktyce wykorzystać wiedzę o poznanych technikach kolażowych, fotograficznych, wieloplanowych oraz wykorzystujących materiały plastyczne.

- Posiada podstawowe umiejętności cyfrowej obróbki i edycji materiałów fotograficznych oraz cyfrowego montażu materiału fotograficznego.

- Potrafi w oryginalny sposób interpretować postawione zadania.

- Potrafi w klarowny sposób wypowiadać się i prezentować swoje pomysły, efekty własnej pracy oraz właściwie uargumentować zajmowane stanowisko

KOMPETENCJE SPOŁECZNE

- Potrafi krytycznie odnieść się do własnych pomysłów i doskonalić je na drodze prób i eksperymentów.

- Rozumie potrzebę dialogu, rolę dyskusji i wymiany doświadczeń w procesie kreacji artystycznej.

- Wykazuje się kreatywnością i świadomością we własnych działaniach twórczych, oraz otwartą i twórczą postawą w sytuacjach wymagających poszukiwania rozwiązań nowych i niekonwencjonalnych.

Metody i kryteria oceniania:

Zaliczenie z oceną

- Realizacja projektów semestralnych (75%)

- Oceny cząstkowe za realizacje zadań praktycznych realizowanych w trakcie trwania semestru (25%)

Podstawowym kryterium oceny jest oryginalność koncepcji i jakość jej realizacji oraz aktywny udział w zajęciach. Zaliczenie ma formę otwartego przeglądu prac.

Praktyki zawodowe:

Brak

Zajęcia w cyklu "Semestr letni 2023/2024" (w trakcie)

Okres: 2024-03-01 - 2024-09-30
Wybrany podział planu:
Przejdź do planu
Typ zajęć:
Pracownia artystyczna, 30 godzin więcej informacji
Koordynatorzy: Bartosz Posacki
Prowadzący grup: Bartosz Posacki
Lista studentów: (nie masz dostępu)
Zaliczenie: Przedmiot - Zaliczenie na ocenę
Pracownia artystyczna - Zaliczenie na ocenę
Opisy przedmiotów w USOS i USOSweb są chronione prawem autorskim.
Właścicielem praw autorskich jest Uniwersytet Opolski.
pl. Kopernika 11a, 45-040 Opole https://uni.opole.pl kontakt deklaracja dostępności USOSweb 7.0.3.0-www4-1 (2024-04-02)